Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه مشاور ارشد کاخ سفید تهدید کرد که واشنگتن ممکن است در صورت تصویب قانون جدید چین درباره هنگ کنگ، مزیت‌های خاص تجارت با آمریکا را لغو کند، دولت پکن امروز (دوشنبه) هشدار داد که هر اقدام لازمی را برای محافظت از منافع خود اتخاذ خواهد کرد. ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه مشاور ارشد کاخ سفید تهدید کرد که واشنگتن ممکن است در صورت تصویب قانون امنیتی جدید چین درباره هنگ کنگ، مزیت‌های خاص تجارت با واشنگتن را لغو کند، دولت پکن هشدار داده است که هر اقدام لازمی را برای محافظت از منافع خود اتخاذ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات چین در پاسخ به چندین ماه اعتراض گسترده و اغلب خشونت‌آمیز سال گذشته در هنگ کنگ، اعلام کردند که این کشور قصد دارد قوانینی را برای این شهر نیمه خودمختار وضع کند. این قوانین شامل ممنوعیت هرگونه اقدامی مبنی بر خیانت و براندازی دولت در این منطقه اقتصادی می‌شود.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه تهدید کرد که اگر پکن قانون امنیتی جدید خود را در هنگ کنگ اجرا کند، آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه چین اعمال خواهد کرد.

اما وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت: ایالات متحده «حق انتقاد و مداخله ندارد».

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: اینکه چه قوانینی چگونه و چه موقع برای هنگ کنگ تصویب شود کاملاً در محدوده حاکمیت چین است.

وی افزود: اگر ایالات متحده اصرار داشته باشد که به منافع چین آسیب برساند، چین باید برای مقابله با این موضوع، اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

R1016170/P/S7,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات‌ سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ منتشر شد.

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده‌ است داوطلبان بتوانند تا پایان روز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

لذا داوطلبان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان روز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

اصلاحات سری دوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری Ph.D ( نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳) در اینجا قابل مشاهده است.

به گزارش مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6088078

دیگر خبرها

  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • گاز قسمتی از کرج قطع می شود
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم