Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (پنجم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. ااز بین مبتلایان جدید، ۳۳۸ مورد بستری و هزار و ۶۸۵ مورد (معادل ۸۳ درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۴۵۱ نفر جان خود را از دست داده اند. بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۸۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند. تا کنون ۸۱۸ هزار و ۹۱۷ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است اما شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم. در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۹ استان موارد فوتی صفر و در ۵ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است. امیدواریم این روند بهبود نسبی در کشور ادامه پیدا کند و بتوانیم طی روزها یا هفته های آینده خبر کنترل و مهار این بیماری را به مردم اعلام کنیم اما همچنان توصیه وزارت بهداشت به مردم رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت فاصله گذاری هاست.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بدانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۴ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۵ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان 1 آذربایجان شرقی         2 آذربایجان غربی         3 اردبیل         4 اصفهان(به‌جزکاشان)         5 البرز         6 ایلام         7 بوشهر         8 تهران         9 چهارمحال و بختیاری         10 خراسان جنوبی         11 خراسان رضوی         12 خراسان شمالی   ۱۲۶ ۷۲۴ ۱۹۹۳ 13 خوزستان ۶۲۹ ۴۶۵ ۹۸۳۱ ۱۱۰۴۸ 14 زنجان ۹ ۱۲۶ ۹۳۶ ‭۱۱۳۹ 15 سمنان         16 سیستان‌وبلوچستان   ۸۷   ۱۰۶۷ 17 فارس         18 قزوین         19 قم ۲۹       20 کردستان         21 کرمان         22 کرمانشاه         23 کهگیلویه و بویراحمد         24 گلستان         25 گیلان         26 لرستان         27 مازندران         28 مرکزی         29 هرمزگان         30 همدان         31 یزد        

***

شناسایی ۶۲۹ بیمار جدید در خوزستان

علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بعد از ظهر دوشنبه درباره آخرین آمار ویروس کرونا در استان خوزستان، بیان کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در خوزستان، با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی، از دیروز تا امروز (۴ لغایت ۵ خرداد) ۶۲۹ مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد.

وی افزود: از مجموع ۶۲۹ بیمار جدید، ۵۰۵ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۲۴ بیمار نیز بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: با احتساب این ۶۲۹ نفر، کل مبتلایان کرونا در خوزستان به ۱۱ هزار و ۴۸ نفر افزایش یافت.

احسان‌پور اظهار کرد: در حال حاضر ۷۵۲ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان مورد درمان قرار دارند و با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم، ۹ هزار و ۸۳۱ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: متأسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۳ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند و تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا به ۴۶۵ نفر در استان رسید.

وی تأکید کرد: به محض دریافت اطلاعات دقیق محل سکونت افراد جدید شناسایی شده، آمار تفکیکی اعلام می‌شود.

به گفته احسان‌پور، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، توجه ویژه به پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و مردم و پرهیز از حضور در هرگونه تجمع در راستای کاهش خطر ابتلاء به این بیماری همچنان مورد تأکید است و انتظار می‌رود با توجه به شرایط استان و تسریع در قطع زنجیره انتقال بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

افزایش آمار قربانیان کرونا در خراسان‌شمالی به ۱۲۶ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی، از افزایش آمار قربانیان کرونا در خراسان‌شمالی به ۱۲۶ نفر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، سید احمد هاشمی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی، بر پرهیز از تجمعات و مسافرت‌های غیرضروری تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی یادآور شد: اکنون خراسان شمالی در وضعیت هشدار قرار دارد و ادامه این وضعیت بسته به افزایش و یا کاهش آمار مبتلایان به کرونا است.

وی با اشاره به رشد آمار مبتلایان به کرونا در استان بیان کرد: افزایش تعداد نمونه‌گیری‌های سرپایی در چند روز اخیر، بی تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از دلایل افزایش آمار مبتلایان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر پنجم خرداد، ۱۹۹۳ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که شامل ۸۸۹ نفر بستری و ۱۰۹۵ نفر سرپایی می‌باشند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۱۲۶ نفر افزایش یافت.

سید احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۰۴۴ نفر، شیروان ۲۳۵ نفر، فاروج ۱۲۴ نفر، مانه و سملقان ۱۹۵ نفر، جاجرم ۶۰ نفر، گرمه ۳۴ نفر، راز و جرگلان ۱۲۳ نفر و اسفراین ۱۷۸ نفر به طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۲۴ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۲۷۰۷ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۴۶ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

پذیرش ۲۹ بیمار مشکوک به کرونا در قم/ حال ۴۵ نفر وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۲۹ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۴ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به پنجم خرداد ماه جاری، ۲۹ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی اظهار کرد: ۱۴ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در شبانه‌روز گذشته، ۱۰ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.در حال حاضر حدود ۱۱۵ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال ۴۵ نفر آن‌ها وخیم است.

تعداد مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۰۶۷ نفر رسید

سید محمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  اظهار کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر امروز یک‌هزار و ۶۰۷ نفر در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد فوتی‌ها نیز به ۸۷ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از این تعداد، ۹۹۵ بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۳۱۹ بیمار در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۲۹۳ بیمار مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است.

به گفته وی، همان‌گونه که قبلاً نیز اعلام شده است، موارد فوق فقط شامل موارد مثبت و تائید شده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم هستند با تشخیص بالینی پزشکان متخصص مورد درمان و مراقبت لازم قرار گرفته‌اند.

احتمال افزایش تعداد مبتلایان به کرونا با تداوم سفرها در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در صورت تداوم روند موجود در زمینه مسافرت‌ها، شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان خواهیم بود.

پرویز قزلباش لزوم پرهیز از مسافرت‌ها و تجمعات را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به افزایش حجم مسافرت‌ها در روزهای اخیر و پیش‌بینی رشد تعداد مسافرت‌های روزهای آینده، گفت: در صورت تداوم روند موجود در زمینه مسافرت‌ها، شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: مسافرت‌ها در زمینه روند رشد تعداد مبتلایان به کرونا در استان زنجان مؤثر است و این امر را در افزایش تعداد مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر شاهد بودیم.

وی در خصوص رعایت نکردن نکات و اصول بهداشتی و استفاده نکردن برخی از شهروندان از ماسک و سایر اقلام بهداشتی هشدار داد و گفت: به هیچ وجه دارو و واکسن تائید شده برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد و تنها رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه افزایش تعداد مبتلایان به کرونا معنادار نیست، افزود: با این‌وجود شهروندان باید اصول و نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا وضعیت موجود به وضعیت نگران‌کننده نرسد.

قزلباش با بیان اینکه از ظهر دیروز تاکنون ۹ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، افزود: در مجموع تاکنون تست کرونای یک‌هزار و ۱۳۹ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲۶ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند و از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۹۳۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزایش تعداد مبتلایان تعداد مبتلایان به کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی فاصله گذاری اجتماعی جان خود را از دست علوم پزشکی استان مبتلا به کووید کرونا در استان ویروس کرونا علوم پزشکی استان زنجان آمار مبتلایان بیماران کرونا ۲۴ ساعت گذشته وزارت بهداشت مراکز درمانی نکات بهداشت کووید ۱۹ ۱۹ در کشور مسافرت ها شبانه روز ۲۹ بیمار استان ها شده اند ۱۲۶ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۷۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی کرمانشاه رایگان شد.

وی افزود: در این طرح همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی کرمانشاه رایگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر مکلف شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اینفوگرافیک آمار داوطلبان کنکور به تفکیک استانها
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال