Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@14:02:08 GMT

بازگشایی بزرگراهی بین المللی در سوریه

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۷۲۲۶

بازگشایی بزرگراهی بین المللی در سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آر تی، بزرگراه بین المللی «ام-۴» که شمال شرقی سوریه را به مناطق داخلی و ساحل این کشور متصل می‌کند، با تضمین روسیه امروز به شکلی رسمی بازگشایی شد.

طبق اعلام این شبکه، ۸۰ کیلومتر از این بزرگراه را گروه‌های سوری هوادار آنکارا از زمان عملیات اخیر چشمه صلح در منطقه رأس العین در دست دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع نظامی بلندپایه روسیه از فرودگاه قامشلی به خبرنگار شبکه آر تی گفت گشت‌های روسیه هر روزه به غیر از جمعه برقرار است تا مسیر حرکت در این بزرگراه و جلوگیری از هرگونه تنش‌های نظامی مورد بررسی قرار گیرد.

طبق اعلام این مقام نظامی روسیه، یک هماهنگی مشترکی با دولت در شهرک تل تمر وجود دارد و در این مسیر جلوی هر گونه نمود‌های نظامی نیرو‌های مختلف گرفته خواهد شد.

پایگاه خبری «عنب بلدی» هم گزارش داد که اولین کاروان غیر نظامی از طریق بزرگراه «ام-۴»، از استان حسکه وارد شهر «عین عیسی» در استان رقه واقع در شمال سوریه شد.

این پایگاه در ادامه افزود این مسئله پس از توافق بین نیرو‌های روسیه و ترکیه که در اطراف این بزرگراه حضور دارند، صورت گرفته است.

از هفت ماه گذشته و زمانی که ترکیه عملیات خود موسوم به «چشمه صلح» را در منطقه شرق فرات علیه شبه نظامیان کُرد آغاز کرد، این مسیر از حسکه تا رقه و حلب مسدود بوده است.

این بزرگراه از شهر لاذقیه و مشرف به دریای مدیترانه آغاز می‌شود و با وورد به غرب ادلب مسیر خود را تا شرق ادامه داده و در شهر «سراقب» به بزرگراه «ام ۵» متصل می‌شود. این بزرگراه سپس با عبور از استان‌های حلب و رقه تا مرز عراق در شمال شرق سوریه امتداد می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عملیات چشمه صلح دریای مدیترانه استان رقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۷۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان

 اکبری مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان  گفت: محور خاش- سراوان یکی از معابر رسمی و مهم در محدوده این استان با کشور پاکستان است که نقش مهمی در مبادلات تجاری و توسعه اقتصادی این استان و شرق کشور دارد که با پیگیری‌های این اداره کل برای نخستین بار ساخت بزرگراه در این مسیر از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

وی ادامه داد: طول کلی محور خاش- سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده ساخت بزرگراه در این مسیر در قالب ۶ قطعه اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هدف از ساخت بزرگراه را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار اربعین و توسعه و رونق اقتصادی این خطه برشمرد.

اکبری با بیان اینکه وقتی مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، گفت: امید می‌رود با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص‌های توسعه اقتصادی نیز روز به روز گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • بازگشایی مسیر روستای خدا آفرید_ بشرویه
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • عملیات بازگشایی گردنه تته در مسیر پاوه به سرو آباد
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر