Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به آخرین پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران پرداخته و نوشته است: رشد نقدینگی ایران در سال ۱۳۹۷ برابر با ۲۲.۳ درصد بود که این رقم برای سال ۹۸ به ۳۵.۸ درصد رسید. با این حال در سال ۱۳۹۹ رشد نقدینگی به ۱۹.۵ درصد خواهد رسید که کاهشی ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصدی را به ثبت خواهد رساند.

این گزارش خاطرنشان کرده است که نرخ تورم در ایران نیز از ۴۱.۱ درصد به ۳۴.۲ درصد کاهش خواهد یافت.با این حال صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که نقدینگی در ایران از ۲.۵۵۷ هزار میلیارد تومان به ۳.۰۵۵ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

این صندوق همچنین پیش‌بینی کرده است که نرخ بیکاری در ایران نیز در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن ۲.۷ درصد افزایش خواهد یافت و به ۱۶.۳ درصد خواهد رسید.این گزارش می‌افزاید تراز حساب جاری در ایران نیز از منفی ۰.۳ میلیارد دلار در سال ۹۸ به منفی ۱۸.۲ میلیارد دلار در سال ۹۹ خواهد رسید.

223223

کد خبر 1392070

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نقدینگی صندوق بین المللی پول اقتصاد ایران پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۷۷ تن کلزا در بابلسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از پیش بینی تولید ۷۷ تن کلزا در مزارع این شهرستان خبر داد.
نصراله پورحسین باقری با اشاره به شرایط آب و هوایی غالب شهرستان بابلسر گفت: پیش بینی می‌شود برداشت کلزا از هفته آینده در این شهرستان آغاز شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با بیان اینکه ۳۵ هکتار اراضی زراعی این شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت، افزود: پیش‌بینی می‌شود با متوسط عملکرد ۲ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار ۷۷ تن کلزا در مزارع این شهرستان تولید شود.
این مسوول تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده نماینده شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی در منطقه بهنمیر به عنوان نماینده خرید کلزا آماده خرید محصول تولیدی کشاورزان این شهرستان است.
وی گفت: بر اساس دستورالعمل تعیین شده، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا با احتساب ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۳۵۰ هزار ریال است که در صورت داشتن رطوبت یا ناخالصی بیشتر، قیمت خرید محصول کاهش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • استقرار ۲۷۹ شعبه اخذ رای در شمیرانات پیش بینی شده است
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • پیش بینی رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از استقابل ویژه مردم
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • پیش‌بینی تولید ۷۷ تن کلزا در بابلسر
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان