Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویزی از آغاز به کار پیشرفته ترین کمباین برداشت غلات ریزدانه در مرودشت خبر داد و گفت: این کمباین از جدیدترین و بزرگترین مدل های کمباین است که علاوه بر غلات ریز دانه قابلیت برداشت ۲۹ محصول را داراست.

«علیرضا پرویزی»، با اشاره به آغاز به کار پیشرفته ترین کمباین برداشت غلات ریزدانه در مرودشت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: کمباین مذکور جز بزرگترین کمباین های موجود در کشور محسوب می شود و کمباین Claas Lexion 570 دارای انبار ۱۱ تن است و در حال حاضر برای برداشت خاکشیر به کار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره فن آوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه یک مدل دیگر کمباین کلاس متعلق به سازمان جهاد کشاورزی نیز از قبل موجود است، تصریح کرد: پلاتفرم این کمباین هشت متر است که این خصوصیت،  مدل فوق را از انواع مدل های مشابه متمایز کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمباین مذکور قابلیت برداشت محصول تا رطوبت ۳۰ درصد را نیز دارد، تصریح کرد: سیستم  کمباین به صورت کاملا دیجیتال کار می کند و خود کمباین بر اساس میزان رطوبت، تنظیمات موجود از جمله الک های بالا و پایین، زیر سیلندری و غیره را بر اساس رطوبت محصول انجام می دهد.

رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر اینکه میزان ضایعات در این مدل کمباین بسیار پایین است، یادآورشد: درصد ضایعات در قسمت های مختلف و در قسمت انتهایی کمباین قابل اندازه گیری است.

وی، کارایی بسیار بالا به دلیل دارا بودن پلاتفرم بزرگ، قابلیت برداشت انواع غلات، کاهش زمان برداشت، کاهش هزینه برداشت در گیاهان  دارویی ریز دانه  خصوصا خاکشیر، و سایر ریز دانه ها، شرایط بسیار مطلوب کابین راننده در شرایط مختلف آب و هوایی و غیره را از خصوصیات بارز این مدل کمباین عنوان کرد.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمباین مرودشت جهاد کشاورزی فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول  گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت. 

بهروز قمر زاده افزود:  ۲۹ دستگاه ماشین ‏آلات برداشت چغندرقند در شهرستان دزفول فعال است و پیش بینی می‌شود حدود  ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

وی ادامه داد: محصول چغندر شهرستان دزفول پس از برداشت به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله بصورت پائیزه کشت می‏شود.

 

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود