Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه پس از استماع گزارش مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت درباره آخرین وضعیت پروژه های اولویت دار نفت، گاز و پتروشیمی در سال جاری با اشاره به تاثیر مستقیم فعال بودن این بخش در جهش تولید کشور تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا تمامی پروژه های نفتی بویژه در حوزه پتروشیمی با استفاده از توان و ظرفیت های متخصصان کشورمان هرچه سریعتر به مرحله بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه خوشبختانه در حوزه های مختلف فعالیت مرتبط با صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با کمترین آسیب از لحاظ ابتلا به کرونا مواجه بوده ایم، از تمامی کارکنان و مهندسان و کارگران این بخش که در ماه‌های اخیر علی رغم شرایط سخت شیوع بیماری کرونا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حوزه های کاری خود حاضر بوده و با تمام توان در مسیر خدمت به کشور و مردم تلاش کرده‌اند، صمیمانه قدردانی و تشکر کرد.

مهندس زنگنه نیز در این گفت‌وگو گزارشی از روند اجرای پروژهای اولویت دار نفت و گاز و پتروشیمی سال جاری از جمله طرح های پارس جنوبی، طرح پایانه جاسک و خط لوله هزار کیومتری گوره- جاسک و طرح های پتروشیمی و پروژه‌های غرب کارون و چگونگی حل برخی مشکلات پیش رو به رئیس جمهور بیان کرد و افزود: در آینده گزارش های دقیق تری از میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ها ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: رئيس جمهور وزير نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع‌های پتروشیمی که می‌خواهند از پنج درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند باید ۴۰ درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، اظهار داشت: مجتمع های پتروشیمی که در این منطقه هستند، در سال گذشته با تکیه بر توان داخل، موفق شدند بالاترین میزان بهره وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام شود.

وی، یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی را در سال جاری کاهش هزینه ها و بهینه سازی مصرف انرژی برشمرد و خاطر نشان کرد: ضروری است شرکت های پتروشیمی با بهینه سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع  بین نسلی نقش آفرین باشند.

شاهمیرزایی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت های کشور در بحث خودکفایی کامل، افزود: اگر تجهیز و یا قطعه ای در داخل کشور تولید می شود، شرکت های پتروشیمی باید سفارش های خرید خود را از طریق تولید کنندگان و سازندگان ایرانی تامین کنند و به هیچ عنوان نباید کالا یا محصولی مشابه خارجی وارد شود.

وی مهمترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال جاری را رشد ظرفیت ها و جهش تولید عنوان و اظهار کرد: با هدف تکمیل زنجیره ارزش باید با برنامه منسجم تری سبد محصولات پتروشیمی متنوع شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: باید شرکت ها و مجتمع های پتروشیمی قوانین، دستورالعمل ها و تمام رویه های موجود در منطقه را رعایت کنند.

وی افزود: توجه به مسئولیت های اجتماعی با توجه به شرایط موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پتروشیمی ها به تعهد های خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی ادامه داد: مجتمع‌های پتروشیمی که می‌خواهند از پنج درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند باید 40 درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی