Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@04:52:56 GMT

کشت سیب‌زمینی در سطح 8200 هکتار از اراضی کردستان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۹۲۷۶

کشت سیب‌زمینی در سطح 8200 هکتار از اراضی کردستان

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه حدود 8200 هکتار از اراضی استان زیرکشت سیب‌زمینی می‌رود که در سال زراعی جاری تاکنون حدود 350 هکتار کشت شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم به میانگین سالانه برسد.

حیدر مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در سال زراعی جاری کشت بهاره در مزارع استان کردستان با تنوع بیش از 20 محصول زراعی و جالیزی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سالانه حدود 100 هزار هکتار انواع حبوبات شامل عدس، نخود و لوبیا در استان کردستان کشت می‌شود که در سال زراعی جاری تا کنون حدود 38 هزار هکتار کشت نخود داشتیم که البته طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود در سطح 100 هزار هکتار از اراضی استان انواع حبوبات کشت شود.

سالانه حدود 100 هزار هکتار انواع حبوبات شامل عدس، نخود و لوبیا در استان کردستان کشت می‌شود

 

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: یکی دیگر از محصولات زراعی استان ذرت دانه‌ای است که بیشترین سطح زیر کشت آن مربوط به شهرستان کامیاران است. 

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری تا امروز حدود 600 هکتار از اراضی استان زیر کشت ذرت دانه‌ای رفته است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار داریم این رقم به حدود یک هزار و 300 هکتار برسد.

مرادی گفت: گلرنگ دیم یکی دیگر از محصولات زراعی بهاره است که تا امروز در سطح 120 هکتار از اراضی استان کردستان کشت شده است.

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه حدود 8 هزار و 200 هکتار از اراضی استان زیرکشت سیب‌زمینی می‌رود که در سال زراعی جاری تاکنون حدود 350 هکتار کشت شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم به میانگین سالانه برسد.

وی همچنین با اشاره به کشت چغندرقند در حدود 600 هکتار از اراضی استان اضافه کرد: کشت چغندرقند یکی دیگر از محصولات زراعی استان است که بیشتر از 90 درصد آن در شهرستان سقز کشت می‌شود و پیش‌بینی می‌شود امسال در سطح یک هزار و 500  هکتار از اراضی استان این محصول کشت شود.

وی گفت: خوشبختانه بارندگی‌های خوبی را در استان شاهد بودیم و اثر و نقش بسزایی در افزایش عملکرد و تولید زراعت‌های پاییزه استان دارد، اما این بارندگی‌ها برای تهیه بستر، کشت و  بذرکاری محصولات زراعی بهاره وقفه ایجاد کرده و تا حدی کشت محصولات زراعی بهاره با تأخیر مواجه شده است، انتظار می‌رود در فرصت باقی مانده با توجه به برنامه‌ریزی و تدابیر صورت گرفته کشت محصولات زراعی بهاره به سطوح و برنامه‌های مورد نظر برسد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۳

منبع: فارس

کلیدواژه: سیب زمینی کردستان کشاورزی ذرت هکتار از اراضی استان سال زراعی جاری محصولات زراعی بهاره پیش بینی می شود استان کردستان سالانه حدود هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار شهرستان اشنویه در نشست شورای حفاظت از حقوق بیت المال با موضوع تثبیت اراضی کشاورزی گفت: پارسال یکهزار و ۲۴۰ سند مالکیت زراعی در این شهرستان صادر شد.

سید علی ترابی افزود: در این مدت سه هزار و ۷۸ پرونده ثبت و دو هزار و  ۱۵۰ رأی هیئت قانون صادر شده که منجر به صدور یکهزار و ۲۴۰ سند مالکیت شده است.

ترابی، بر اهمیت و اولویت صدور اسناد اراضی کشاورزی تأکید کرد و تعامل بیشتر اداره های جهاد کشاورزی و ثبت شهرستان را برای تسریع در فرآیند صدور اسناد خواستار شد.

وی، با اشاره به رفع موانع سنددار کردن اراضی کشاورزی به‌ منظور ترغیب و تشویق کشاورزان برای دریافت سند رسمی، به تسریع در تشکیل پرونده، حذف هزینه‌های زائد و تسریع در پاسخ به استعلامات معموله تأکید نمود.

اقبال جو، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشنویه هم در این جلسه توجه به حقوق بیت المال را از اولویتهای اساسی عنوان کرد و گفت: باید مدیران و مسئولان از حقوق بیت المال صیانت کنند.

در این جلسه بخشداران مرکزی و نالوس، رؤسای جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و شورا‌های اسلامی و دهیاران نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته و موانع و مشکلات موجود در فرآیند کاری صدور اسناد کشاورزی را مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه