Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده و پژوهشگر هرمزگانی تصریح کرد: اگر آیات عزت‌بخش الهی، نصب‌العین ما و بالاخص همه مسؤلان جوامع اسلامی قرار گیرد، می‌توانیم با عزت و اقتدار در این دنیای پر از ظلم و ستم در سلامت و امنیت زندگی کنیم و زمینه‌سازانی برای قیام حضرت حجت (عج) باشیم.

حجت‌الاسلام امید حسین‌پور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: قرآن کریم مهمترین منبع شناخت دین و مایه هدایت و بصیرت بشریت است و طبق آیه ۱۶ سوره مبارکه مائده (یَهۡدِی بِهِ ٱللَّهُ مَنِ ٱتَّبَعَ رِضۡوَ ٰ⁠نَهُۥ سُبُلَ ٱلسَّلَـٰمِ) خداوند متعال به وسیله این کتاب هر کس را که در پی جلب رضایت او باشد به راه‌های امن و سلامت رهنمون می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ماه مبارک رمضان سال ۹۷ به‌دلیل نیاز جامعه و نیز درخواست برخی از مؤمنین، سلسله جلسات کوتاهی را با عنوان سیاست خارجه از نگاه قرآن در مسجد غدیر بندرعباس برگزار گردید که این جلسات با استقبال خوبی رو به رو شد و دوستان درخواست داشتند که این بحث‌ها به‌صورت تکمیلی دنبال شود.

این پژوهشگر و نویسنده هرمزگانی اضافه کرد: از این رو تصمیم گرفتیم برای روشنگری آحاد جامعه از این دست مسائل مهم، کتابی را با عنوان «سیاست خارجه از نگاه قرآن» جمع‌آوری کنیم.

حجت‌الاسلام حسین‌پور در ادامه گفت: این مجموعه که برگرفته از حدود ۱۰۰ آیه از قرآن کریم در ۴۹ عنوان است، بخشی از مهمترین آیات الهی در زمینه شناخت، طریقه ارتباط و مقابله با دشمنان خارجی است و برای تبیین این آیات نورانی و دستورات حیاتی ذیل هر آیه مطالبی با عناوینی هم‌چون شأن نزول، توضیح، نکته، سؤال و نیز پیام ولایت که سخنان مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (حفظه‌الله) می‌باشد، آورده شده است.

وی عنوان داشت: مجموعه حاضر می‌تواند پاسخ‌گوی بسیاری از سؤالات روز مؤمنین در مسائل سیاست خارجه باشد، مسائلی هم‌چون ممنوع بودن مذاکره با آمریکا، علت مرگ بر آمریکا گفتن، عدم مذاکره در مسائل موشکی و توان نظامی، علت کمک به مردم مظلوم فلسطین و یمن، علت نام‌گذاری آمریکا به شیطان بزرگ و مسائلی دیگر از این قبیل.

این پژوهشگر در ادامه تصریح کرد: اگر این آیات عزت‌بخش، نصب‌العین ما و بالاخص همه مسؤلان جوامع اسلامی قرار گیرد، می‌توانیم با عزت و اقتدار در این دنیای پر از ظلم و ستم در سلامت و امنیت زندگی کنیم و زمینه‌سازانی برای قیام حضرت حجت (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) باشیم.

به گزارش فارس، کتاب «سیاست خارجه از نگاه قرآن» در روزهای پایانی سال ۹۸ توسط انتشارات اندیشکده فقه جواهری به چاپ رسیده است و تمام درآمدهای حاصل از این کتاب از جانب مؤلّف، وقف جبهه مقاومت شده است.

از این مؤلف دو کتاب دیگر نیز با عنوان «آیات زندگی» و «آیات ولایت» نیز به چاپ رسیده است.

جهت دریافت اینترنتی کتاب «سیاست خارجه از نگاه قرآن» می‌توانید به سایت کتابگاه مراجعه کنید و یا با شماره تلفن: 09115937461 تماس حاصل فرمائید.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن کتاب سلامت سیاست هرمزگان بندرعباس مسجد غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 

به مناسبت روز جهانی کارگر، نشست خوانش و تحلیل کتاب «خاک کارخانه» اثر شیوا خادمی، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، توسط موسسه فرهنگی هنری حقوق و هنر با حمایت موسسه پژوهش تعالی حقوق از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

در این برنامه که ورود برای عموم آزاد و رایگان است، وحید آگاه (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) طراح و دبیر رویداد، در مورد ابعاد حقوقی مطرح در تحولات مربوط به این کارخانه، سخن می‌گوید. شیوا خادمی (عکاس و نویسنده کتاب) از تجربه پنج سال پژوهش در مورد این کتاب توضیحاتی را ارائه می‌دهد و خسرو معصومی (نویسنده و کارگردان سینما) از تجربه ساخت فیلم در فضاهای مختلف کارخانه و خاطرات خود به عنوان یکی از فرزندان کارگران کارخانه بیان می‌کند. نوید پورمحمدرضا (نویسنده و پژوهشگر مطالعات شهری) نیز از تاثیر کارخانه بر بهشهر و خرده فرهنگ‌هایی که‌ به واسطه کارخانه شکل گرفته، سخن می‌گوید. همچنین، الهام کردا (بازیگر تئاتر و سینما) بخش‌هایی از کتاب را برای حاضران قرائت می‌کند.

"خاک کارخانه" ثبت تجربه‌های ناشنیده‌ترین حلقه‌های زنجیره کار در ایران، تاریخ شفاهی یک صنعت و روایت یک مکان است از زبان زنان و مردانی که شورمندانه محیط کارشان را دوست داشته‌اند و با تعطیلی آن، طعم فقدانی بزرگ را چشیده‌اند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899019

دیگر خبرها

  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات