Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@16:35:58 GMT

برزیل در مرگ و میر روزانه از آمریکا سبقت گرفت

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۹۶۰۹

برزیل در مرگ و میر روزانه از آمریکا سبقت گرفت

برزیل اعلام کرد ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۸۰۷ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جانشان را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق،  برزیل بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) از ثبت ۸۰۷ فوتی جدید بر اثر ویروس کرونا خبر داد و از میزان مرگ و میرهای روزانه در آمریکا بر اثر این بیماری سبقت گرفت. 

در آمریکا مرگ ۶۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) مورد تأیید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در آمریکا به ۱۰۰ هزار نفر رسید اقدام جنجالی رییس جمهور برزیل در اوج شیوع کرونا +فیلم

برزیل از لحاظ میزان شیوع کرونا بعد از آمریکا در دومین رتبه در دنیا قرار گرفته است. تا کنون ۳۷۴۹۸۹ نفر در این کشور به عفونت ناشی از کرونا مبتلا شده‌اند. آمریکا با بیش از ۱۶۰۰۰۰۰ مبتلا با فاصله در جایگاه نخست قرار دارد. 

در آمریکا تعداد کل نفرات فوت‌شده بر اثر کرونا به ۹۷۹۷۱ نفر رسیده در حالی که این رقم در برزیل ۲۳۴۷۳ نفر است. 

 سازمان بهداشت جهانی ماه گذشته گفته بود آمریکا و برزیل در توجه به هشدارها در مراحل ابتدایی همه‌گیری کرونا موفق عمل نکردند. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با انتقادهای بسیاری به دلیل کوچک شمردن تهدید کرونا روبروست. گفته می‌شود او فرصتهای طلایی اولیه برای مهار شیوع این ویروس در آمریکا را با سهل‌انگاری از دست داد. گزارشهای زیادی تایید می‌کند که وی مدتها قبل از این که ویروس در آمریکا دیده شود، در جریان خطرات آن قرار گرفته بود.

رئیس‌جمهور برزیل هم مانند همتای آمریکایی‌اش در مظان همین اتهامات قرار دارد. «ژائیر بولسانورو» بارها خطر این ویروس را کم‌اهمیت شمرده و آن را در حد آنفلونزا دانسته است. او بعد از بازگشت از آمریکا در ماه مارس و بعد از آن که مشخص شد ۲۰ عضو هیأت اعزامی به کرونا مبتلا شده‌اند، همچنان به ملاقاتهای عمومی خود ادامه داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس ترامپ ویروس کرونا آمریکا بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!