Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان‌های مردم نهاد جوان خراسان جنوبی همگام با دیگر نهادها عزم خود را برای مبارزه با ویروس کرونا جزم کرده‌اند تا این بیماری را شکست دهند.

خبرگزاری شبستان – خراسان جنوبی؛ حضور پرشور سمن‌های جوان در دیار کویر این بار در خط مقابله با کرونا و کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از این بیماری تحسین افکار عمومی را برانگیخت چراکه آنها داوطلبانه و بدون هیچ ادعا و انتظاری کمر همت بسته و جهادگونه در این مسیر گام برمی‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سمن هایی که با شیوع کرونا به صورت خودجوش و با بهره گیری از بضاعت مالی و معنوی که دارند دست به کار شده و با کمک خیرین از راه اندازی کارگاه های تولید ماسک گرفته تا تامین بسته‌های معیشتی، دوشادوش مسئولان برای خدمت به مردم باری دیگر خوش درخشیدند.

 

جوانان این سرزمین همزمان با نبرد در میدان مقابله با کرونا، به تبعیت از فرمایش مقام معظم رهبری در اجرای رزمایش کمک مومنانه نیز وارد عمل شدند و با وحدت و همدلی، گام‌های بلندی را برای رنگین ساختن سفره‌های مردم آسیب دیده از کرونا برداشتند.

 

استقبال از رزمایش کمک‌های مومنانه در جای جای خراسان جنوبی موجب شده تا کرونا در محاصره دست‌های بخشنده‌ مردمان دیار آفتاب قرار بگیرد و نیازمندان جامعه در این شرایط به آرامش نسبی برسند.

 

در استان خراسان جنوبی نیز سمن‌ها و تشکل‌هایی که محور فعالیت جوانان عضو آن، نقش آفرینی در جامعه و حل معضلات اجتماعی است، هم اکنون در دوره همزیستی با کرونا، با حضور در بین مردم ردای خدمت را برتن کرده اند.

 

سمن‌ها به مقابله با کرونا برخاستند/ تولید و توزیع ۲۰ هزار ماسک رایگان

«رضا مهاجر» یکی از جوانانی که از سال ۹۴ ردای خدمت به مردم را در سمن پیشگامان تندرستی و نشاط شهرستان قاین به تن کرده است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند می گوید: سازمان های مردم نهاد به صورت خودجوش و با بهره گیری از بضاعت مالی و معنوی که دارند با کمک خیرین وارد میدان نبرد با این ویروس شدند و خدماتی ارایه کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه سمن ها همواره بدون هیچ چشم داشتی در راستای کمک به جامعه آماده به خدمت هستند، می افزاید: در این ایام ما نیز به صورت آتش به اختیار اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک و ضدعفونی معابر با همکاری گروه های جهادی کردیم.

 

مهاجر بیان می کند: تاکنون با تکیه بر کمک خیران ۲۰ هزار ماسک تولید شده که رایگان در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار می گرفت و همچنین حدود ۱۰ هزار ماسک نیز در بین مناطق عشایری و روستایی توزیع شده است.

 

« مرضیه گورکانی» با اشاره به فعالیت های سمن وصال پایدار در شهرستان سربیشه می گوید: توزیع بسته های بهداشتی، ضدعفونی و توزیع ماسک رایگان در شهر دُرح، کمک کالایی به رزمایش کمک مومنانه، کمک نقدی برای آزادی زندانیان غیر عمد، برگزاری مسابقات فرهنگی (دابسمش، استندآپ، نقاشی و شعر) و راه اندازی پویش کتابخوانی بخشی از خدماتی است که به مردم ارایه شده است.

 

شادی و نشاط معنوی در روزگار کرونا

«امیر حسین مقری» نیز که به همراه دوستانش این روزها؛ خستگی در سنگر مقابله با ویروس کرونا تا رزمایش مواسات و کمک مومنانه و خدمت به مردم برایشان معنا ندارد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند می گوید: در این مدت فعالیت؛ کارهایی از قبیل ضدعفونی کردن معابر و واحدهای مسکونی، توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی در بین نیازمندان و مراسم های معنوی در شب های ماه رمضان را انجام داده ایم.

 

جوانان سمن پویندگان میراث خاوران بیرجند از شادی و امید مردم نیز در روزگار کرونایی غافل نشدند و با راه اندازی کاروان های شادی در جشن نیمه شعبان و ولادت امام حسن مجتبی (ع)، شادابی و نشاط معنوی را به مردم هدیه دادند. مقری می افزاید: این کاروان ها با اجرای برنامه مولودی خوانی به صورت خیابانی، شادی و نشاط را برای مردم به ارمغان می آورند.

 

وی با اشاره به حرکت این کاروان‌ها بدون هیچ تجمعی، ادامه می‌دهد: این کاروان ها با هدف ایجاد فضای جشن و سرور و اجرای برنامه های جشن خیابانی برپا شدند تا با این نوع برنامه های شاد بتوانیم حال و هوای مردم را در این روزهای خانه نشینی کرونایی بهتر کنیم.

 

این سمن فعال در روزهای سخت کرونایی در رزمایش «همت جوانان و کمک مومنانه» بیش از ۲هزار پرس غذای گرم و ۳۰۰ بسته معیشتی را در بین کارگران روزمزد و نیازمندان در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده مرزی توزیع کرده است.

 

مقری با بیان اینکه ویژه برنامه شب های بندگی در شب های ماه رمضان به صورت ارتباط زنده از پیج اینستاگرام اجرا شد، می گوید: تاکنون حدود ۷۰ نفر از جوانان در برنامه های مختلف این سمن با ما همکاری دارند.

 

تلاش و امداد سمن ها و نیک اندیشان خیر در این روزهای سخت مقابله با بیماری کرونا، امید می‌دهد که صحنه زندگی با همه سختی هایش خالی نیست چرا که هنوز مهربانی و انسان دوستی باقی است.

 

سمن‌های جوانان در مهار کرونا جهادی پای کار آمدند

«تکتم سیدآبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه مجمع جوانان خراسان جنوبی از همان روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا دست به کار شده و فعالیت های خود در جهت آگاه سازی مردم  و آرام سازی شرایط موجود در جامعه از طریق فضای مجازی آغاز کرد، می‌گوید: همچنین برای حل مشکلات بهداشتی و پیشگیری از شیوع کرونا، کمیسیون پیشگیری از آسیب‌های و سلامت اجتماعی با اولویت فعالیت پیشگیری از کرونا را تشکیل داده است.

 

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۳۴ سمن حوزه جوانان وجود دارد که ۱۲ سمن در مدیریت و جلوگیری از شیوع کرونا فعالیت دارند، می افزاید: اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم برای ماندن در خانه و رعایت موارد بهداشتی با تهیه و نشر انواع کلیپ و فیلم تبلیغاتی و موشن‌گرافی و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی سطح استان (هر منطقه روزانه سه مرتبه) از جمله محورهای فعالیت سازمان های مردم نهاد جوانان است که تاکنون انجام شده و این روند تا ریشه کن شدن این ویروس ادامه دارد.

 

سیدآبادی از راه اندازی پویش‌های اجتماعی در فضای مجازی برای تشویق در خانه ماندن مردم و قطع زنجیره ویروس کرونا خبر داد و بیان می کند: پویش‌ «خانه امن من »، «شکست کرونا»، «پویش کتابخوانی» و « تهیه و توزیع اقلام بهداشتی» از دیگر اقدامات سمن‌ها و جوانان در مقابله با ویروس کرونا است.

 

وی با بیان اینکه سمن «جلوه آرامش» به طور روزانه ۲ هزار ماسک بهداشتی و ۵۰۰ عدد لباس محافظ کارکنان درمانی را با اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو تولید می‌کنند، می گوید: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ ماسک بین مددجویان در نوار مرزی و چهار هزار ماسک و لباس ایزوله در بین سازمان های مردم نهاد فعال در امر ضدعفونی به صورت رایگان توزیع شده است.

 

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان خراسان جنوبی ادامه می دهد: تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد در مناطق حاشیه شهر و در بین خانواده های کم برخوردار سراسر استان و ایستگاه سلامت (شهر مرزی دُرح) اقدام به توزیع بیش از ۶ هزار بسته اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده رایگان کردند.

 

به گفته وی همچنین یکی از محورهای فعالیت سازمان های مردم نهاد جوانان خراسان جنوبی در این ایام برمبنای مراقبت از بیماران خاص و خانواده‌هایشان قرار گرفت.

 

آستین‌های «همت جوانانه» در رزمایش «کمک مومنانه» بالاست

سیدآبادی با بیان اینکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و به همت سازمان های مردم نهاد، رزمایش «همت جوانانه، کمک مومنانه» همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شده است، می‌افزاید: تاکنون طی سه مرحله سه هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی در بین خانواده های نیازمند و اقشار آسیب دیده توزیع شده است.

  

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ارزش هر بسته غذایی ۳۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بود، می گوید: اقلام این بسته های معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب، سویا، قند و سایر مایحتاج ضروری بوده است.

 

این‌ها تنها بخشی از کمک ها و یاری‌رسانی سمن‌ها در روزهای کرونایی است، کرونا گردنه ای دشوار است که گذر از آن نیاز به همکاری و همدلی دارد و تاکنون سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های خراسان جنوبی اقدامات کوچک و بزرگ بسیاری را برای یاری رسانی به همنوعان خود به انجام رسانده‌اند که همچنان تا امروز نیز ادامه دارد.

 

پویانمان جوان خاوران، سفیران سلامت صبح کویر، پیشگامان تندرستی و نشاط،  پویندگان علم کویر، نقش آفرینان جوان خاوران، همیاران سلامت و جلوه آرامش، وصال پایدار، پویندگان میراث خاوران، بشارت نور، پویندگان مهر آفتاب و کارآفرین خاوران، از سمن‌های فعال استان خراسان جنوبی برای مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره آن هستند.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولید ماسک مقابله با کرونا سمن های جوانان خراسان جنوبي سازمان های مردم نهاد جوانان خراسان جنوبی سازمان های مردم نهاد جوان خبرگزاری شبستان مقابله با کرونا ویروس کرونا کمک مومنانه راه اندازی کاروان ها هزار ماسک سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

سال گذشته به طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ چهار میلیون و ۲۶۶ هزار ریال به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

 

استاندار خراسان جنوبی عصر دیروز به روستای مهموئی رفت و با اعطای لوح سپاس از مردم این روستا تقدیر کرد.

قناعت در این مراسم با بیان اینکه روستای مهموئی، سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه است گفت: در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی شاهد اقدامات مناسب مردم و پیشقدم و پیشرو بودن آنان در کمک به بازسازی عتبات عالیات هستیم.

 

وی از خراسان جنوبی به عنوان استانی با مردم متدین، انقلابی و پای کار برای بازسازی عتبات عالیات یاد کرد و افزود: ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین با مشارکت ۶ استان کشور از جمله خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، فارس و اصفهان در حال اجراست که دبیرخانه آن در استان خراسان جنوبی مستقر است.

 

استاندار به برخورداری و توانمندی اقتصادی و زیرساختی سایر استان‌ها نسبت به استان کم برخوردار خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: در زمینه کمک به ساخت و بازسازی عتبات عالیات، مردم خراسان جنوبی علیرغم کم‌ برخوداری اقتصادی و ضعف زیرساختی اما به واسطه غنای دینداری، بصیرت، تقوا و عشق و علاقه به اهل بیت‌ (ع)، جزو استان‌های برخوردار است.

وی با اشاره به جانفشانی مردم خراسان جنوبی برای اهل بیت (ع) ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور سرانه کمک برای بازسازی اعتاب مقدسه را ۱۲۵ هزار ریال اعلام کرده که مردم روستای مهموئی از این مرز گذشته و به سرانه چهار میلیون و ۲۶۶ هزار ریال رسیده‌اند که نشان می‌دهد این مردم بسیار فهیم و با بصیرت دینی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی