Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@00:01:02 GMT

«یک آدم نقاشی کن!» یک روایت فلسفی است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۰۱۵۱

«یک آدم نقاشی کن!» یک روایت فلسفی است

«یک آدم نقاشی کن!»، جدیدترین اثر فریبا کلهر به بیان مفهومی فلسفی برای کودکان پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، این کتاب داستان عمو نقاش و دختر کوچکی به نام صبا است که گفت‌وگوهای آن‌ها شکل دهنده‌ی بدنه‌ی اصلی داستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمو نقاش قرار است برای صبا یک آدم بکشد اما به جای آن یک موش می‌کشد، از همین‌ جای داستان چالش‌های صبا با تعریف انسان و ماهیت و هویت او آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، قهرمان اصلی داستان در ادامه خواستار تغییر در نقاشی است، اما مرد نقاش باز هم برای او موش می‌کشد، موش‌هایی که رفتارهای انسانی دارند اما در نهایت در نگاه صبا نمی‌توانند شبیه انسان‌ها باشند. در ادامه مرد نقاش و صبا درباره‌ی این ویژگی‌ها صحبت می‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «عمو نقاش موش دیگری کشید. موشی که در لانه‌اش یخچال بزرگی داشت که درش باز بود. عمو نقاش گفت: «این موش چیزهای دیگری هم می‌خورد. ببین یخچالش پر از سوسیس و هندوانه و نوشابه‌ی گازدار است.» صبا گفت: اما باز هم او یک موش است و با آدم فرق دارد. برایم یک آدم نقاشی بکش!»

این کشمش‌ها و گفت‌وگوها مخاطب را به سوی سوال‌هایی مفهومی درباره‌ی خود سوق می‌دهد، اما نویسنده هوشمندانه عمل می‌کند و برای داستان، پایان‌بندی متفاوتی در نظر گرفته است. مخاطبان بالای ۱۱ سال قرار است در پایان با چالش جدیدی روبرو شوند و با بستن کتاب به سراغ یافتن پاسخ سوال‌های‌شان بروند.

میترا عبدالهی تصویرگری این کتاب را بر عهده داشته و این اثر با قیمت ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان و شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه وارد بازار کتاب کودک و نوجوان شده است.

برای تهیه‌ی این اثر ۲۸ صفحه‌ای می‌توانید به فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (آفرینش) در سراسر ایران و شهرهای کتاب‌ مراجعه کنید.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عمو نقاش یک آدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

«موسیو کمال» داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم است. او بعد از مسلمان شدن در جنگ تحمیلی ایران شرکت می‌کند.

به گزارش مشرق، بهزاد دانشگر با کتاب «موسیو کمال» به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران می‌آید. این کتاب داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم. او بعد از مسلمان شدن برای تقویت باورهای دینی خود به ایران سفر می‌کند، در قم درس طلبگی می‌خواند و در آخرین روزهای جنگ تحمیلی به آرزوی دیرینش می‌رسد و می‌شود تنها شهید اروپایی دفاع مقدس.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

«گفت: مادرت برات بمیره! پس تو چرا هیچ زنی دنبال تابوتت نیست قربونت برم؟!» یکدفعه انگار همه ساکت شدند. نفس نمی‌کشیدیم انگار. به خودمان آمدیم. همه‌مان مرد بودیم. یک تعدادی سیاه آفریقایی. یک تعدادی با جثه‌های ریز مالزیایی. چندتایی سرخ و سفیدِ ترک. بقیه هم ایرانی؛ اما همه مَرد. بعد یکی از بین جمعیت در آمد گفت: مادرش مرده خانوم. اگه نمرده بود هم، نمی‌تونست بیاد بالا سر بچه‌ش. همه کس‌وکارش فرانسه‌ن. زن زیر لب ذکری گفت و بعد گفت: پس برید اون‌طرف تا من بیام به‌جای مادرش براش گریه کنم.»

«ژروم ایمانوئل» معروف به «کمال کورسل» ۹ آوریل ۱۹۶۴ در پاریس از مادری فرانسوی و پدری تونسی چشم به جهان گشود. پدرش با نام محمد از مهاجرین تونسی بود که برای کار به فرانسه آمده و در همانجا ماندگار شده بود. ژروم به تبعیت از مادرش آیین مسیحیت را برگزیده بود. وی در دوران نوجوانی سفری به تونس داشت و در آنجا با اسلام آشنا شد و در سن ۱۷ سالگی به دین مبین اسلام و مذهب اهل تسنن گرایش یافت.

شهید کورسل، مسیر طولانی از پاریس تا مرصاد، از مسیحیت تا تشیّع، از زندگی در قلب اروپا تا شهادت در جنگ میان ایران اسلامی و همه دنیای کفر را در هفت سال طی کرد و نامش به عنوان تنها شهید اروپایی دفاع مقدس ثبت شد.. مزار مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر (ع) قم، قطعه ۱۸ ردیف دوم قرار دارد.

دیگر خبرها

  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت