Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:26:54 GMT

مجوز صادرات مرغ زنده به افغانستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۰۱۷۹

مجوز صادرات مرغ زنده به افغانستان صادر شد

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان ماندانا زنگنه در این‌باره اظهارداشت: در راستای تحقق شعار سال و تقویت تولیدکنندگان داخلی با مکاتبات صورت گرفته مجوز لازم برای صادرات مرغ زنده به افغانستان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه، پیش از این امکان صادرات مرغ تنها به صورت منجمد امکانپذیر بود، افزود: در چند ماه اخیر به دلیل شیوع کرونا مشکلاتی در بخش فروش مرغ تولیدی مرغداری‌ها به وجود آمده بود که صادرات مرغ زنده می‌تواند راهکاری برای حل مشکل فروش مرغ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این طریق می‌توانیم مرغ پرورشی واحدهای تولیدی را سریعتر به بازار عرضه برسانیم و شاهد جهش تولید باشیم.

وی گفت: هم‌اینک ۱۹۰ واحد فعال پرورش مرغ در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۳۱هزار تن گوشت مرغ در سال تولید که این رقم معادل ۴۰درصد نیاز این استان را تامین می‌کند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به واسطه قرار داشتن در موقعیت خاص جغرافیایی شرایط ویژه‌ای از نظر نقش آفرینی در مبادلات منطقه ای و فرامنطقه‌ای برای ایران و کشورهای منطقه نظیر پاکستان و افغانستان به وجود آورده است.
سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران اسلامی حدود هزار و ۶۰۰ کیلومتر یعنی معادل یک ششم از مجموع مرزهای جمهوری اسلامی ایران، با کشورهای افغانستان، پاکستان و حوزه دریای عمان مرز دارد.
طول مرزهای خاکی این استان با کشور افغانستان حدود ۳۰۰ کیلومتر یعنی معادل یک سوم از کل مرز ایران با افغانستان و طول مرزهای خاکی مشترک استان با کشور پاکستان ۹۲۱ کیلومتر است که مجموع کل مرز مشترک ایران و پاکستان را تشکیل می‌دهد.
طول مرزهای آبی سیستان و بلوچستان در سواحل دریای عمان نیز ۳۷۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان افغانستان گوشت مرغ صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان افغانستان گوشت مرغ صادرات غیر نفتی سیستان و بلوچستان افغانستان گوشت مرغ صادرات غیر نفتی سیستان و بلوچستان صادرات مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک نیروی قدس سپاه به تروریست های سیستان و بلوچستان /عوامل جیش الظلم کجا مخفی شده بودند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی یک اقدام اطلاعاتی عملیاتی چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده عملیات های تروریستی اخیر استان در مدرسه دینی پشامگ راسک بازداشت شدند.

بنا به روایت تسنیم، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اعلام کرد: به اطلاع امت شهیدپرور ایران اسلامی می رساند بامداد امروز رزمندگان قرارگاه قدس طی یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر کردند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902607

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • شوک نیروی قدس سپاه به تروریست های سیستان و بلوچستان /عوامل جیش الظلم کجا مخفی شده بودند؟
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان