Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@19:31:30 GMT

تفـریح با فاصله‌گذاری

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۰۱۹۲

تفـریح با فاصله‌گذاری

  همشهری آنلاین- مینا اصغرنژاد: بازگشایی بوستان‌های شهر بعد از یک دوره نسبتاً طولانی که به خاطر شیوع ویروس کرونا، تعطیل شده بودند. دوباره شرایطی را به وجود آورد که شهروندان در این فضاهای سبز و تفریحی حضور پیدا کنند و از امکانات متعددی که در این مکان‌های عمومی قرار دارد استفاده کنند. این در حالی است که هنوز سایه ویروس کووید ۱۹ از سر شهر و شهروندان دور نشده و هرگونه بی‌احتیاطی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند دوباره باعث دردسر شود و به نوعی زحمات مسئولان بهداشتی و مدافعان سلامت را بر باد دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مشاهده حال و هوای این روزهای بوستان‌های محدوده شرق تهران، همراه با عکاس همشهری محله به بوستان پلیس در منطقه ۴ رفتیم و حاصل مشاهدات در قاب دوربین عکاس همشهری محله ثبت شده است.  

این هم‌محله‌ای هم بعد از مدت‌ها خانه‌نشینی به خاطر در امان ماندن از خطر ویروس کرونا، اکنون با
فرزند خردسالش به بوستان آمده اما متأسفانه او هم ماسک و سایر لوازم بهداشتی استفاده نکرده است.   در بخش جنوبی بوستان پلیس فضای سقف‌داری وجود دارد
که در شرایط عادی بسیاری از گروه‌های اجتماعی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را در بخش برگزار می‌کنند.   امکانات ورزشی بوستان هم مخاطبان خود را پیدا 
کرده است. اکثر شهروندانی که بعد از بازگشایی بوستان‌های شهر به این مکان‌های تفریحی آمده‌اند، از ماسک و سایر لوازم بهداشتی استفاده می‌کنند
و مشاهده چنین افرادی تا حدودی خیال دیگران را راحت می‌کند تا آزادانه در محیط‌های عمومی قدم بزنند.   زمین بازی بچه‌ها میزبان بچه‌هایی است که فارغ از دغدغه‌های دنیای بزرگسالی بازی می‌کنند.   عده‌ای از جوانان هم تصمیم گرفته‌اند بساط شام را بردارند و بیاورند در گوشه‌ای از فضای سبز بوستان پلیس پهن کنند. کار و بار چرخ و فلکی هم با حضور بچه‌هایی که به بوستان می‌آیند،  
دوچندان می‌شود.  

کد خبر 513643 برچسب‌ها بهداشت روانی منطقه ۴ كروناويروس همشهری محله بوستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بهداشت روانی منطقه ۴ كروناويروس همشهری محله بوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: ۱۷ بوستان جدید به مساحت ۶۹۲ هزار و ۶۲۱ مترمربع با اعتبار ۷۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ احداث شد.

مهدی اصفهانیان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های استفاده از پساب تصفیه شده در راستای توسعه و نگهداری از فضای سبز با رویکرد توسعه پایدار در سطح بوستان‌های جنگلی و فرا شهری انجام می‌شود.

وی افزود: این پروژه در سال ۱۴۰۲ با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در حوزه معاونت خدمات شهری و در سطح مناطق هشتگانه پیش‌بینی شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۳ نیز بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای این حوزه در نظر گرفته شده است تا از پساب‌های تصفیه شده در بوستان‌های جنگلی استفاده شود.

اصفهانیان‌مقدم ادامه داد: مکانیزاسیون شبکه آبیاری فضای سبز و حذف آبیاری تانکری اقدام مهم دیگری در سال گذشته بوده است که سال ۱۴۰۲ در این خصوص ۹۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی اضافه کرد: این موضوع نقش مهمی در افزایش بهره‌وری و کاهش میزان مصرف آب دارد تا جایی که در سطح مناطق هشت‌گانه هیچ‌گونه آبیاری با تانکر مگر در مواقع حادثه یا قطعی آب، وجود ندارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: به منظور توسعه شبکه‌ها و خطوط انتقال آب خام در سال ۱۴۰۲، ۱۲ هزار و ۲۳۵ متر طول با هزینه بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان توسعه شبکه انجام شد.

اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه مساحت آبیاری تحت فشار ۳۰ هزار مترمربع و آبیاری قطره‌ای ۲۵۰ هزار مترمربع است، افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۱۶۰۰ مترمکعب حجم مخزن برای شبکه‌های آبیاری فضای سبز احداث شد.

کد خبر 748148

دیگر خبرها

  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد