Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت ونزوئلا ضمن تشکر از ایران به خاطر ارسال کشتی‌های سوخت رسان به کشورش، خاطر نشان کرد این اقدام «نماد برادری و همبستگی» بین تهران و کاراکاس است. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، طارق الایسامی معاون اقتصادی رئیس جمهور ونزوئلا که اخیرا به عنوان وزیر نفت این کشور منصوب شده است، از ایران به خاطر ارسال «سوخت، قطعات یدکی و لوازم جانبی» تشکر کرد و گفت این اقدام می تواند منجر به افزایش توزیع سوخت و تجهیز پالایشگاهی در ونزوئلا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، وی ضمن محکوم کردن تحریم های آمریکا، تاکید کرد: «ما خوشبخت هستیم که در این زمان می توانیم روی ایران حساب کنیم»

الایسامی در ادامه رسیدن کشتی سوخت رسان «فورچون» را «نماد برادری و همبستگی» بین ایران و ونزوئلا خواند و تاکید کرد: «ما نمی توانیم اجازه دهیم هیچ قدرت جهانی مانند پلیس سلطه جو عمل کند.»

روز یکشنبه کشتی سوخت رسان «فورچون» ایرانی وارد آبهای ونزوئلا شد. کاپیتان این کشتی که اولین شناور از ناوگان 5 فروندی وارد شده به بندر«ال پاتیا»  است، در گفتگوی تلفنی کوتاه با «نورنیوز» در خصوص چگونگی طی این مسیر طولانی و دریانوردی پرماجرای انجام شده گفت: ما با دریانوردی از مسیر کانال سوئز،دریای مدیترانه، تنگه جبل الطارق، اقیانوس اطلس و دریای کارائیب حوالی ساعت 23 روز 24 می وارد آبهای منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا شدیم و علی رغم حضور برخی شناورهای نظامی در محدوده حرکتی ما، می شود گفت که با مزاحمت خاصی روبرو نبودیم.

برنامه ورو‌د نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلاسفر پرماجرای نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا از زبان کاپیتان نفتکش فورچونرئیس مجلس ونزوئلا: تهران و کاراکاس در جهت عزت گام برداشته‌اندورود نفتکش ایرانی به ونزوئلا قدرت و توان ایران را به آمریکایی‌ها دیکته کرد؛ به هر رفتار نامناسب آمریکا پاسخ می‌دهیمتشکر رئیس جمهور ونزوئلا از دولت و مردم ایران

وی با اشاره به حضور معاون رئیس جمهور، وزیر انرژی و وزیر دفاع ونزوئلا در بندر«ال پالیتا» برای استقبال از ورود نفتکش فورچون به این بندرخاطر نشان ساخت: بنده و همکارانم که در طول این سفر زحمات زیادی را متقبل شدند بسیار خوشحال هستیم که توانستیم با تحویل محموله به کشور مقصد به وظیفه حرفه‌ای خود به صورت کامل عمل کنیم.

کاپیتان فورچون ادامه داد: با ورود ما به آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا شناورهای نظامی این کشور و بالگردهای هوا ـ دریای ارتش به صورت کاملا حرفه‌ای ما را تا بندر «ال پالیتا» اسکورت کردند.‌

بر اساس گزارش شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها، محموله هایی که از سوی پنج نفتکش ایرانی به ونزوئلا ارسال شده طی فروردین‌ماه سال جاری در بندر شهید رجائی بارگیری شده و از طریق کانال سوئز، تنگه جبل الطارق و اقیانوس اطلس به سمت ونزوئلا حرکت کرده است.

انتهای پیام/

R1016169/P/S8,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تحریم های ایران ونزوئلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم های ایران ونزوئلا تحریم های ایران ونزوئلا ایرانی به ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند

محسن رضایی، دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حاشیه جلسه کمیسیون تخصصی این شورا با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌هایی همچون برادری، ایثار، فداکاری و وحدت بنا شده است، اظهار کرد: این ارزش‌ها بودند که مردم ایران را در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی متحد و آنان را به سوی پیروزی رهنمون کردند.

وی ادامه داد: دو گوهر گرانبهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند. روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آنان را به معجزه‌هایی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد.

عضو مجمع تشکیل مصلحت نظام، تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ‌شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است، بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور به شمار می‌رود.

رضایی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند و ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، گفت: فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم. همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد