Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@06:25:44 GMT

طلا صعودی شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۱۰۲۰

طلا صعودی شد

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۷۳۲ دلار و ۳۸ سنت رسید.

به گزارش ایسنا، در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۳۳ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گفته وارن پاترسون، تحلیلگر شرکت آی ان جی، عامل حمایتی کلیدی برای بازار طلا، تنش‌ها میان آمریکا و چین بوده است و اگر این تنش‌ها شدت بیشتری پیدا کند، ما شاهد بالا رفتن قیمت طلا خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یکی از عواملی که رشد قیمت طلا را محدود نگه داشته است، کاهش محدودیت‌های قرنطینه بوده و همه خوش بینی بیشتری نسبت به احیای اقتصادی پیدا کرده‌اند.

دفتر وزارت خارجه چین در هنگ کنگ و رییس امنیت این شهر از قوانین امنیتی پیشنهادی دفاع کرده‌اند. اما رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه اظهار کرده بود که قانون پیشنهاد شده ممکن است باعث وضع تحریم آمریکا علیه هنگ کنگ و چین شود و موقعیت این شهر به عنوان یک قطب مالی جهانی را به مخاطره بیاندازد.

طلا که در شرایط ابهام سیاسی و مالی به عنوان یک دارایی امن با افزایش تقاضای خرید روبرو می‌شود، از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۴ درصد رشد داشته است. نرخ‌های بهره پایین‌تر هم هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش داده‌اند و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت کرده‌اند.

بازار‌های سهام آسیایی با انتظارات برای احیای اقتصادی و تمرکز سرمایه‌گذاران روی اقدامات محرک مالی صعود کردند.

عامل دیگری که به ریسک پذیری سرمایه گذاران کمک کرد، انتشار گزارشی بود که نشان داد اعتماد تجاری آلمان پس از افت شدیدی که در مارس داشت، در ماه مه بهبود یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار اکنون منتظر انتشار گزارش آمار مصرفی آمریکا هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد افزایش، به ۲۰۱۳ دلار و ۹۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۳ درصد افزایش یافت و در ۸۴۹ دلار و ۳۲ سنت ایستاد. بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۱۷ دلار و ۳۴ سنت معامله شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت طلا بازار جهانی طلا برای تحویل فوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا

به گزارش قدس آنلاین طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/۶۳

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • طلای جهانی پس رفت
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا تکان خورد / قیمت جدید طلا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان