Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@13:42:29 GMT

روند افزایشی نفت سرعت گرفت

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۱۴۹۲

روند افزایشی نفت سرعت گرفت

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر تقویت اعتماد به پایبندی تولیدکنندگان به توافق کاهش عرضه و بهبود تقاضا در پی رفع تدریجی محدودیتهای قرنطینه، صعود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و شش سنت معادل ۳.۲ درصد افزایش، به ۳۴ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۵۹ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش، به ۳۶ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه رسید و به رشد ۱.۱ درصدی خود درر وز دوشنبه افزود.

اظهارات روسیه که اعلام کرد تولید نفت این کشور در ماه مه مطابق با توافق کاهش تولید اوپک پلاس به ۸.۵ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند، فضای مثبتی در بازار ایجاد کرد.

به گفته دانیل هاینس، استراتژیست ارشد کالا در گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند، قطعا این احساس وجود دارد که کاهش تولیدی که اعلام شده بود، در حال انجام شدن است. در حالی که تا چند هفته پیش همه توجه بازار به فروپاشی تقاضا معطوف شده بود، با بازگشایی اقتصادها، تمرکز روی بهبود عوامل بنیادین است.

کشورهای اوپک پلاس قرار است برای بازبینی سیاست تولید خود در اوایل ژوئن دیدار کنند. اعضای این گروه در اوایل آوریل با هدف تقویت قیمتها که از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۵ درصد نزول کرده اند، موافقت کردند تولیدشان را در ماه‌های مه و ژوئن حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز محدود کنند.

طبق اعلام وزارت انرژی روسیه، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اظهارکرده که رشد تقاضا برای سوخت به حذف مازاد جهانی حدود هفت تا ۱۲ میلیون بشکه در روز تا ژوئن یا ژوییه کمک می‌کند.

قیمتهای نفت طی هفته گذشته از آمار کشتیرانی که نشان داد اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان در گروه اوپک پلاس به تعهداتشان تحت توافق کاهش تولید عمل می‌کنند، پشتیبانی شدند. محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک اظهار کرده که خود اوپک از رشد قیمت‌ها و پایبندی قوی به توافق کاهش تولید تشویق شده است اما منابع آگاه اظهار کرده‌اند که این گروه اقدامات بیشتر برای حمایت از بازار را منتفی نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ مه، به رکورد ۳۱۸ حلقه سقوط کرد که از کاهش بیشتر تولید این کشور در آینده حکایت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک کرونا در جهان کاهش تولید توافق کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • روند افزایشی دما در سمنان
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت