Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه با دکتر روزبهان مطرح شد: منطقه آزاد انزلی می تواند به هاب ترانزیتی، مالی،گردشگری و آی تی کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر سید حمید پورمحمدی،معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور در جریان بازدید از زیرساخت های ترانزیتی-بندری، صنعتی-تجاری و گردشگری منطقه با دکتر محمدولی روزبهان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان دیدار و در این نشست بر ظرفیت های متنوع تنها منطقه آزاد شمال کشور جهت تبدیل شدن به هاب ترانزیتی،مالی،گردشگری و آی تی کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در این جلسه با اشاره به نقش محوری سازمان برنامه و بودجه در مسیر دست یابی سریع تر به اهداف ملی و بین المللی این سازمان،به بیان تحلیلی از موقعیت منحصر به فرد استان گیلان با دارا بودن مرزهای دریایی،هوایی،جاده ای و ریلی، و قرار گرفتن در نیمه شمال غرب ایران به عنوان مرکز صنعتی و جمعیتی کشور پرداخت و اظهار داشت: این منطقه در مسیرهای ترانزیتی بین المللی شمال-جنوب و شرق به غرب، میان کشورهای آسیایی و اروپایی قرار دارد و با توجه به زیرساخت های متنوع موجود و اقدامات انجام شده از سوی سازمان، منطقه آزاد انزلی بیش از پیش مورد توجه و اقبال روزافزون کشورهای روسیه،چین و هند قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون مجتمع بندری کاسپین به یکی از مراکز اصلی تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور تبدیل شده؛ اضافه کرد: باعنایت به وصل شدن بنادر شمالی و جنوبی کشورمان به یکدیگر که منجر به عملیاتی سازی کریدور شمال-جنوب می شود، تسریع در پروژه اتصال منطقه آزاد انزلی به خط آهن سراسری از اهمیت بسیاری در سطح ملی و بین المللی برخودار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مهمترین مشکل پیش روی این منطقه را محدودیت شدید در اراضی صنعتی جهت واگذاری به سرمایه گذاران جدید و اجرای طرح های توسعه ای تولیدکنندگان موجود اعلام کرد و افزود: این مشکل در فرایند پاسخگویی و جذب سرمایه گذاران تولیدی-صنعتی،منطقه را با محدودیت های زیادی مواجه کرده، موضوعی که برنامه های توسعه ای صادراتی و به تبع آن افزایش اشتغالزایی را در این منطقه با چالش مواجه کرده است.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه می توان از ظرفیت های بانکی و بیمه ای جهت ایجاد مرکز مالی-بیمه ای شمال کشور در منطقه آزاد انزلی بهره برد تا فرصت تأمین منابع مالی طرح های سرمایه گذاری سازمانی و بخش خصوصی از سوی شبکه بانکی فراهم گردد، اضافه کرد: ازسوی دیگر با توجه به پتانسیل ها موجود در حوزه های ترانزیتی و زیرساختی،که این منطقه را به دروازه تجارت ایران با کشورهای حوزه اوراسیا تبدیل کرده، منطقه آزاد انزلی می تواند با افزایش بارانداز نگهداری مواد غذایی و مواد اولیه و فرآوری آنها،به عنوان هاب تجاری کالاها و محصولات کشورمان و کشورهای همسایه جنوبی ما با آسیا و اروپا، به ایفای نقش بپردازد.

وی با قدردانی از اقدامات سازمان در جذب شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی؛ مزیت منطقه آزاد انزلی را توجه به مشاغل و طرح های سرمایه گذاری همچون آی تی که با حداقل فضای فیزیکی در فضای مجازی حداکثر بهره بری را بهمراه می آورند اعلام کرد و گفت: در عین حال با افزایش مراکز پژوهشی-دانشگاهی بین المللی با همکاری بهترین دانشگاه های داخلی و کشورهای همسایه می توان دستاوردهای زیادی را به دست آورد و باعنایت به اقبال گردشگران به این منطقه،می توان در قالب برگزاری جشنواره های صنعت پوشاک و غذایی علاوه بر استفاده از ظرفیت های فرهنگ غذایی و پوشاکی مردم گیلان بر میزان و درآمدزایی از گردشگران ورودی به منطقه و استان افزود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منطقه آزاد انزلی سازمان برنامه و بودجه منطقه آزاد انزلی بین المللی تی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر گفت: بر‌اساس بررسی که از سازمان منطقه آزاد بوشهر شده متوجه شدیم علاوه بر مدیر اجرایی، کارشناسان این مجموعه نیز پروازی هستند که این مسئله دهن‌کجی به مردم استان بوشهر محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، صادق بوستانی صبح امروز در حاشیه بازدید سرزده از سازمان منطقه آزاد بوشهر، اظهار داشت: بر اساس گزارشات متعدد واصل شده به دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقى استانداری بوشهر متأسفانه شاهد حضور تیم پروازی در سازمان منطقه آزاد بوشهر هستیم.

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر با بیان اینکه شناسایی مدیران پروازی با توجه به مأموریت معاونت اجرایی رئیس جمهور صورت می‌گیرد، گفت: بر‌اساس بررسی که از سازمان منطقه آزاد بوشهر شده متوجه شدیم علاوه بر مدیر اجرایی، کارشناسان این مجموعه نیز پروازی هستند که این مسئله دهن‌کجی به مردم استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از مدیران پروازی هر چند ماه یک بار و بعضاً در هر ماه به مدت بسیار کوتاهی در محل کار حضور پیدا می‌کنند که همین مسئله باعث آسیب به مجموعه و عقب‌ماندگی در برنامه‌ها می‌شود.

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر افزود: وجود مدیران پروازی باعث رکود در فعالیت‌های سازمانی و تحمیل هزینه‌های سنگین مالی می‌شود.

بوستانی خاطر نشان کرد: در اسرع وقت مکاتبات لازم با معاون اجرایی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صورت خواهد گرفت و انتظار این است با توجه به تأکیدات رئیس جمهور مدیران پروازی ناکارآمد در سایر دستگاه‌ها و صنایع استان را شناسایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی