Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر فرمانده انتظامی استان بوشهر از شناسایی و انهدام باند سوخت قاچاق و کشف بیش از 24 میلیون لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش یک هزار و 230 میلیارد ریال خبر داد.

سردار خلی واعظی بیان کرد: در پی شکایت اداره بنادر و دریانوردی بوشهر در سال 98 با موضوع جعل اسناد دولتی و استفاده از سند مجعول و ارجاع پرونده از طریق مراجع قضائی به پلیس آگاهی استان، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار واعظی اظهار کرد: مأموران دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان، با چندین ماه اقدامات پیچیده اطلاعاتی و با انجام یک سری تحقیقات تخصصی و کارشناسی، سرنخ های مهمی از یک باند سازمان یافته قاچاق سوخت به دست آوردند.


وی افزود: با توجه به احتمال سریالی بودن جعل و جرم سازمان یافته، پرونده برای رسیدگی به دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان محول و یک تیم متشکل از کارآگاهان، کارشناسان خبره و ماموران مجرب تشکیل شد و با تحقیقات وسیع و گسترده و بهره گیری از بانک های اطلاعاتی مشخص و محرز گردید که افرادی با جعل پروانه سبز گمرکی با استفاده از سند مجعول اقدام به قاچاق سوخت می کردند.


فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: این افراد به صورت هدفمند با سوء استفاده از خلاء قانونی، برای شناوری که قبلا هم برای آن پروانه سبز صادر کرده بودند، موفق به اخذ پروانه سبز گمرکی گردیده و با ارائه آن به اداره ثبت شناورهای بنادر و دریانوردی استان موفق به اخذ گواهی ثبت مجدد برای شناور شدند.


سردار واعظی با بیان اینکه مرتکبان با ارائه اسناد مجعول به شرکت ملی پخش فراورده های نفتی نسبت به اخذ سوخت مازاد اقدام و به صورت سازمان یافته قاچاق می کردند، گفت: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و همکاری و تعامل اداره بنادر و دریانوردی، اداره قضایی گمرکات و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان بوشهر و استعلام صورت گرفته از گمرکات شهرستان های "گناوه"، "دیلم" و "دیر" محرز شد 98 پروانه سبز گمرکی شناور مورد جعل و دستکاری قرار گرفته است و هیچ کدام از شناورها وجود خارجی و فیزیکی ندارند.


این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با هماهنگی مقام قضائی 73 نفر از مالکان گواهی ثبت‌ها احضار و از آنان در خصوص معرفی شناور خود تحقیق شد؛ اکثر آنان قادر به معرفی شناور برای کارشناسی نبوده و تعدادی هم که شناوری را معرفی می‌کردند با حضور کارشناسان اداره بندر و ماموران پلیس آگاهی بررسی شد و مشخص شد اصالت هیچ کدام از شناورهایی که معرفی می کردند تایید نشده است.


سردار واعظی گفت: اعضای این باند 24 میلیون و 700 هزار لیتر گازوئیل به ارزش تقریبی یک هزار و 230 میلیارد ریال، از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تحویل گرفته و به صورت هدفمند اقدام به قاچاق آن در سال های گذشته کرده‌اند.


فرمانده انتظامی استان بوشهر تاکید کرد: این موضوع به شرکت ملی پخش و فرآورده های نفتی بوشهر اعلام و آن سازمان به عنوان دستگاه شاکی، شکایت خود را علیه اعضای این باند، به اتهام استفاده از سند مجعول و قاچاق سوخت در مرجع قضائی مطرح کرد.


سردار خلیل واعظی گفت: در این رابطه تعدادی از متهمان اصلی این پرونده دستگیر و سایر متهمان شناسایی و به مقام قضائی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قاچاق سوخت سازمان یافته شرکت ملی پخش قاچاق سوخت پلیس آگاهی پروانه سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوخت قاچاق توقیف شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ غلامرضا برزگر افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی یزد از خبری مبنی بر جابجایی سوخت قاچاق توسط فردی مطلع شده و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند. 
وی ادامه داد: ماموران با انجام کار اطلاعاتی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس کامیون حامل سوخت قاچاق را متوقف کردند. 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان یزد ضمن اشاره به کشف بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل افزود: متهم جهت تکمیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • کشف سوخت قاچاق در آبراه اروند
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • سوخت قاچاق توقیف شد
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • شناسایی باندهای سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ دستگیری ۹۶نفر