Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:40:01 GMT

دریافت وجه اضافی برای ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۲۸۸۷

دریافت وجه اضافی برای ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع

ایسنا/البرز معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز دریافت وجه هنگام ثبت نام در مدارس دولتی را فقط مربوط به وجوه بیمه و کتب درسی دانست و یادآور شد: ثبت‌نام دانش‌آموزانی که محل سکونت آنان به مدرسه نزدیک‌تراست نیز در اولویت خواهد بود.

محرمعلی الهویی با اشاره به اینکه ثبت نام پایه اول ابتدایی از اول خرداد ماه آغاز شده، اظهار کرد: با پیش‌بینی صورت گرفته به نظر می‌رسد امسال جمعیت دانش آموزی پایه اول ابتدایی استان به ۴۶ هزار و ۱۲۱ نفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه ثبت نام دوره پیش‌دبستان نیز شروع شده، توضیح داد: به نظر می‌رسد در سال تحصیلی جدید تعداد نوآموزان پیش دبستانی استان به  ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر برسد.

الهویی با بیان اینکه ثبت نام پایه اول دبستان اول شهریور به پایان می‌رسد، گفت: حداقل سن ثبت نام در پایه اول دبستان شش سال تمام است.

وی با اشاره به شرایط ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی توضیح داد:  سن ثبت نام پیش دبستانی یک، چهار تا پنج سال تمام  و سن پیش دبستانی دو هم  پنج تا ۶ سال تمام است.

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش‌آموزان فقط از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان (سناد)  انجام خواهد شد، افزود: ثبت نام پایه‌های دوم تا ششم نیز از اول تیر تا پایان مرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد.

الهویی با اشاره به اینکه ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول به صورت حضوری و توسط اولیا در مدارس انجام می‌شود، افزود: در خصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، توصیه‌های لازم به مدیران مدارس انجام شده و اولیا نیز باید براساس نوبت‌دهی الکترونیکی انجام شده توسط مدارس به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به مدارس مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام نهایی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی منوط به ارائه تائیدیه از پایگاه سنجش است، اظهار کرد: ثبت نام بدون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ممنوع است لذا باید نوآموزان به موقع به پایگاه‌های سنجش که از سوی اداره آموزش و پرورش استثنایی تعیین می‌شود، مراجعه کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز دریافت وجه هنگام ثبت نام در مدارس دولتی را فقط مربوط به وجوه بیمه و کتب درسی دانست و یادآور شد: ثبت‌نام دانش‌آموزانی که محل سکونت آنان به مدرسه نزدیک‌تراست نیز در اولویت خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی ثبت نام دانش آموزان ثبت نام پیش دبستانی ثبت نام پایه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟