Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با توجه به روابط کشور‌های غربی و عربی با ایران راه نفتکش‌های ایرانی برای رسیدن به ونزوئلا سخت و پیچیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون المیادین، نفتکش‌های ایران در مسیر خود به ونزوئلا و عبور از تنگه‌ها و گذرگاه‌های آبی با تهدیدات و خطرات زیادی مواجه اند.
به گزارش فاطمه قاسم، با توجه به روابط کشور‌های غربی و عربی با ایران از جمله آمریکا‏، اروپا، مصر، امارات و عربستان سعودی‏، راه نفتکش‌های ایرانی برای رسیدن به ونزوئلا سخت و پیچیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راه عزیمت پنج نفتکش ایرانی به آب‌های منطقه‌ای ونزوئلا، خطرات و دشمنان زیادی وجود دارد.
این نفتکش‌ها بدون هیچ حمایت نظامی از بندر عباس و بندر ماهشهر حرکت کردند. بر اساس قوانین بین الملل‏، کشتی‌ها حق دارند در کمال امنیت از تنگه‌های مختلف عبور کنند مگر اینکه قانونی در این زمینه توسط شورای امنیت سازمان ملل صادر شود. علی رغم سلطه کشور‌های عربی و غربی بر برخی گذرگاه‌های آبی‏، این نفتکش‌ها موفق به عبور از این گذرگاه‌ها شدند.
این نفتکش‌ها به ترتیب از تنگه هرمز‏، خلیج عمان‏، خلیج عدن و دریای سرخ عبور کردند و عازم باب المندب شدند که ائتلاف سعودی و اماراتی و متحدان غربی این کشور‌ها کنترل آن را در دست دارند. این نفتکش‌ها پس از باب المندب عازم کانال سوئز و دریای مدیترانه شدند که آمریکا آشکارا کنترل آن را در دست دارد.
این نتفکش‌ها از طریق تنگه جبل الطارق که تحت کنترل انگلیس است نیز عبور می‌کنند و عازم دریای کارائیب در اقیانوس اطلس می‌شوند تا با همراهی نیروی دریایی ونزوئلا وارد آب‌های منطقه‌ای این کشور شوند و در آن لنگر بیندازند و بار خود را در دو بندر در این کشور خالی کنند.
این درحالیست که دو نفتکش دیگر ایرانی از مجموع چهار نفتکش در چالش جدیدی علیه تحریم‌های آمریکا عازم چین شده اند و برای اینکار از تنگه هرمز‏، خلیج عمان‏، بحر العرب و غرب اقیانوس هند که صحنه استقرار کشتی‌های جنگی آمریکایی است عبور می‌کنند. البته کشتی‌های جنگی آمریکا در مناطقی از کشور‌های جنوب آسیا مثل تایوان و مالزی نیز مستقر هستند. این نفتکش‌ها سپس از تنگه‌ای که مالزی و اندونزی را به هم مرتبط می‌کند عبور می‌کنند و سپس وارد دریای جنوبی چین می‌شوند که البته در این جا نیز نیرو‌های نظامی آمریکا مستقر هستند و سپس وارد سواحل چین می‌شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خطرات نفتکش ایرانی نفتکش ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد

رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار هیئتی از ایران  اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "نیکلاس مادورو"، رئیس دولت ونزوئلا بعدازظهر روز دوشنبه از هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (عج) جمهوری اسلامی ایران که به منظور تقویت روابط راهبردی بین دو کشور به ونزوئلا سفر کرده، استقبال کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در این دیدار اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را «اشتباهی جدی» توصیف کرد و گفت: ایالات متحده به یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر احترام نمی‌گذارد.

اشاره او به مذاکراتی است که توسط قطر در سپتامبر 2023 انجام که منجر به مبادله زندانیان شد و در آن 10 آمریکایی و 18 ونزوئلایی آزاد شدند و ونزوئلا گفت که واشنگتن همچنین به پایان تحریم‌ها در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2024 رای داده است.

مقامات آمریکایی اخیراً اعلام کردند که دولت بایدن تحریم‌ها را مجدداً علیه ونزوئلا اعمال خواهد کرد و مدعی شدند که دولت مادورو از "انتخابات فراگیر و رقابتی" حمایت نکرده است.

آمریکا و ونزوئلا تبادل زندانی انجام دادندایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • زنده گیری ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • عبور «مست عشق» از هفت خان
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد