Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو،  رزیتا گلپور مدیرعامل شرکت دانش بنیان نگار گستر جاوید درباره پیشینه استفاده از پوشش‌نانو در محصولات این شرکت گفت: چندین سال پیشتصمیم به استفاده از پوشش‌نانو گرفتیم، از این رو برای خرید دستگاه لایه‌نشانی به سراغ شرکت‌های خارجی رفتیم و چندین دستگاه مختلف را بررسی کردیم، اما بعد از بررسی موانع و مشکلات خرید دستگاه های خارجی و همچنین ارزیابی تولیدکنندگان داخلی، تصمیم به خرید دستگاه لایه‌نشانی ایرانی گرفتیم

وی افزود: تقریبا نزدیک به سه سال از فعالیت در حوزه پوشش‌های تزئینی نانو می‌گذرد و ما از عملکرد دستگاه ایرانی راضی هستیم به طوری که محصولات تولید شده با این دستگاه در حال حاضر به بازارهای خارج از کشور نیز راه پیدا کرده است، ما به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و کشورهای همسایه صادرات داشته‌ایم، به طور مثال تا کنون ۲۱۶ هزار قطعه کاشی ۳۰ در ۶۰ و بیش از دو میلیون قطعه از کاشی‌های تزئینی شرکت نگار گستر جاوید صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: استفاده از دستگاه داخلی مزیت‌هایی نظیر پشتیبانی فنی مطمئن، تامین مالی راحت‌تر و بومی بودن فناوری را به همراه دارد،  درحال حاضر این شرکت از پوشش‌های تیتانیوم برای ایجاد رنگ‌های تزئینی طلایی و نقره‌ای استفاده می‌کند.

مدیرعامل شرکت نگار گستر جاوید از استقبال بازار داخل از این محصولات خبر داد و افزود: در حال حاضر کاشی و سرامیک شرکت نگار گستر جاوید که دارای پوشش‌نانو است در سالن‌های همایش، منازل، دکوراسیون‌های داخلی و بسیاری از پروژه‌های بزرگ  مورد استفاده قرار گرفته است.

برچسب‌ها فناوری نانو اشتغال زایی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری نانو اشتغال زایی صادرات غیر نفتی فناوری نانو اشتغال زایی صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد

آفتاب‌‌نیوز :

دو نوع لاستیک نانویی شرکت ویتوریا (Vittoria) به دلیل فرمولاسیون منحصر به فرد و ویژگی‌های جالبی که دارند به شدت مورد توجه بازار قرار گرفته‌اند. این لاستیک‌ها امکان حرکت سریع‌تر را فراهم کرده و بسیار سبک‌تر از لاستیک‌های معمولی هستند.

به گزارش تارنمای bikeradar، لاستیک‌های Peyote و Mezcal حاوی گرافن بوده و از آنجایی که برای مسابقه طراحی شده‌اند از دوام بالاتری برخودار بوده و چسبندگی بهتری به زمین دارند. این لاستیک‌های نانویی با افزایش عرض ۲٫۴ اینچی در بازار قابل تهیه هستند.

لاستیک‌های جدید دوچرخه کوهستان این شرکت با برند Race Formulation حاوی مواد گرافنی و سیلیس است و از این رو برای استفاده در جاده‌های مرطوب بسیار مناسب هستند.

این لاستیک‌ها دارای بدنه‌ای سیاه یا قهوه‌ای هستند که وزن نوع سیاه ۷۴۰ گرم و نوع قهوه‌ای ۱۰ گرم سبک‌تر است.

شرکت ویتوریا اعلام کرد: رانندگان حرفه‌ای دوچرخه این شرکت در دو فصل گذشته از این لاستیک‌های جدید استفاده کرده‌اند و عنوان قهرمانی جهان در UCI XC را نیز به دست آورده‌اند. اکنون این لاستیک‌ها با قیمت ۶۴٫۹۹ پوند به عموم مردم عرضه می‌شود.

ویتوریا از سال ۲۰۱۵ از گرافن در لاستیک‌های دوچرخه استفاده کرده و ثابت شده است که این نانومواد پیشرفت عالی در چسبندگی، مقاومت در برابر غلتش، مقاومت در برابر سوراخ شدن و افزایش دوام دارد. ویتوریا ادعا می‌کند که Peyote جدید این شرکت ۴ درصد سریع‌تر از نزدیکترین رقیب آن‌ها است.

این شرکت نسل دوم از گرافن را مورد استفاده قرار داده است تا بتواند کیفیت لاستیک را بهبود بیشتری دهد. در کنار افزایش دوام و مقاومت در برابر برش، ویتوریا از گونه‌های گرافنی فعال برای اصلاح پیچش لاستیک و بهبود برخی خواص دیگر نظیر عملکرد بالا در دما‌های مختلف استفاده کرده است.

در حال حاضر این شرکت انواع لاستیک‌های دوچرخه نانویی را به بازار عرضه کرده است. مصرف‌کنندگان می‌توانند لاستیک‌هایی با مقاومت چرخشی ۴۰ درصد کمتر نسبت به نسل اول لاستیک‌های این شرکت، خریداری کنند. همچنین میزان گیرکردن لاستیک ۳۰ درصد و مقاومت در برابر برش ۴۰ درصد بهبود یافته است. میزان حفظ هوا در لاستیک‌های تیوب‌لس نیز ۳۰ درصد بهتر شده‌است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • ۲ کشته در تصادف زنجیره‌ای در آزادراه خلیج فارس
  • لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد
  • تصادف مرگبار زنجیره‌ای در آزاد راه خلیج فارس
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد