Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سردار خلی واعظی بیان کرد: در پی شکایت اداره بنادر و دریانوردی بوشهر در سال ۹۸ با موضوع جعل اسناد دولتی و استفاده از سند مجعول و ارجاع پرونده از طریق مراجع قضائی به پلیس آگاهی استان بوشهر، این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان بوشهر اظهار کرد: مأموران دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان، با چندین ماه اقدامات پیچیده اطلاعاتی و با انجام یک سری تحقیقات تخصصی و کارشناسی، سرنخ‌های مهمی از یک باند سازمان‌یافته قاچاق سوخت به دست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به‌احتمال سریالی بودن جعل و جرم سازمان‌یافته، پرونده برای رسیدگی به دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان محول و یک تیم متشکل از کارآگاهان، کارشناسان خبره و مأموران مجرب تشکیل شد و با تحقیقات وسیع و گسترده و بهره‌گیری از بانک‌های اطلاعاتی مشخص و محرز شد که افرادی با جعل پروانه سبز گمرکی با استفاده از سند مجعول اقدام به قاچاق سوخت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: این افراد به‌صورت هدفمند با سوءاستفاده از خلأ قانونی، برای شناوری که قبلاً هم برای آن پروانه سبز صادر کرده بودند، موفق به اخذ پروانه سبز گمرکی شده و با ارائه آن به اداره ثبت شناورهای بنادر و دریانوردی استان موفق به اخذ گواهی ثبت مجدد برای شناور شدند.

سردار واعظی بیان کرد: مرتکبان با ارائه اسناد مجعول به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی نسبت به اخذ سوخت مازاد اقدام و به‌صورت سازمان‌یافته قاچاق می‌کردند، پس از هماهنگی با مرجع قضائی و همکاری و تعامل اداره بنادر و دریانوردی، اداره قضایی گمرکات و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر و استعلام انجام‌شده از گمرکات شهرستان‌های گناوه، دیلم و دیر محرز شد ۹۸ پروانه سبز گمرکی شناور مورد جعل و دست‌کاری قرارگرفته است و هیچ‌کدام از شناورها وجود خارجی و فیزیکی ندارند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با هماهنگی مقام قضائی ۷۳ نفر از مالکان گواهی ثبت‌ها احضار و از آنان در خصوص معرفی شناور خود تحقیق شد؛ اکثر آنان قادر به معرفی شناور برای کارشناسی نبوده و تعدادی هم که شناوری را معرفی می‌کردند با حضور کارشناسان اداره بندر و مأموران پلیس آگاهی بررسی شد و مشخص شد اصالت هیچ‌کدام از شناورهایی که معرفی می‌کردند تائید نشده است.

سردار واعظی گفت: اعضای این باند ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر گازوئیل به ارزش تقریبی یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال، از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تحویل گرفته و به‌صورت هدفمند اقدام به قاچاق آن در سال‌های گذشته کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تأکید کرد: این موضوع به شرکت ملی پخش و فرآورده‌های نفتی بوشهر اعلام و آن سازمان به‌عنوان دستگاه شاکی، شکایت خود را علیه اعضای این باند، به اتهام استفاده از سند مجعول و قاچاق سوخت در مرجع قضائی مطرح کرد.

سردار خلیل واعظی گفت: در این رابطه تعدادی از متهمان اصلی این پرونده دستگیر و سایر متهمان شناسایی و به مقام قضائی معرفی‌شده‌اند.

کد خبر 515041 برچسب‌ها استان بوشهر قاچاق سوخت پلیس - آگاهی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس آگاهی استان بوشهر قاچاق سوخت پلیس آگاهی سازمان یافته شرکت ملی پخش استان بوشهر پروانه سبز پلیس آگاهی قاچاق سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان از شناسایی و دستگیری سه سارق با اعتراف به ۱۵ فقره سرقت احشام و چهار فقره سرقت خودرو در عملیات مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مصطفی صادق زاده اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در سطح حوزه استحفاظی شهرستان اردستان، بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری عامل این سرقت‌ها در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی مرکز استان و با بررسی‌های میدانی و انجام اقدامات تخصصی توسط مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی، در نهایت هویت سه سارق در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی و هماهنگ، متهمان در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان با اشاره به کشف چهار دستگاه خودروی سواری مسروقه از مخفیگاه این باند سرقت تصریح کرد: سارقان در مواجهه با ادله و مدارک پلیس و در تحقیقات به عمل آمده تاکنون به ۱۵ فقره سرقت احشام و چهار فقره سرقت خودرو اعتراف کرده‌اند.

سرهنگ صادق زاده خاطرنشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای انجام اقدامات قانونی لازم به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 747950

دیگر خبرها

  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • کشف ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق درشهرستان خاتم
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر/ ۳ نفر دستگیر شدند
  • باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران