Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت هواپیمایی LATAM امروز علام کرد که برای دریافت کمک‌های بند 11 ورشکستگی در آمریکا ثبت نام کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت LATAM که بزرگترین شرکت هواپیمایی حوزه آمریکای لاتین به شمار می‌رود، به خاطر عواقب شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید تقاضا برای مسافرت‌های هوایی اعلام ورشکستگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت گفت که امروز برای مشمول شدن ذیل بند 11 حفاظت از ورشکستگی در آمریکا ثبت نام کرده است.

پیشتر نیز دو شرکت هواپیمایی آویانکا کلمبیا، و ویرجین استرالیا، برای باز طراحی ساختار بازپرداخت بدهی‌های خود اعلام ورشکستگی کرده بودند.

روبرتو آلوو‌، مدیر عامل شرکت هواپیمایی LATAM طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما یکسری اقدامات دشوار را برای مقابله با بحران بی‌سابقه کنونی در صنعت هواپیمایی جهان، اجرا کرده‌ایم اما در نهایت گزینه ورشکستگی بهترین انتخاب بود. 

این شرکت به همراه تمام زیرمجموعه‌های خود در شیلی، پرو،‌کلمبیا و اکوادور اعلام ورشکستگی کرده اما برای شرکت‌های زیرنظر خود در آرژانتین، برزیل و پاراگوئه اعلام ورشکستی نکرده است.

شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاینز آمریکا، بزرگترین سهامدار LATAM بوده و سال گذشته برای خرید 20 درصد سهام آن در زمانی که اوضاع بهتر بود 1.9 میلیارد دلار پرداخت کرد.

شرکت هواپیمایی LATAM در قالب اعلام ورشکستگی گفته 10میلیارد دلار دارایی و 50 میلیارد دلار بدهی دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس اعلام ورشکستگی شرکت هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین تاخیر پرواز‌های خارجی در فرودگاه امام خمینی به زیر ۲۰ دقیقه رسید

سعید چلندری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور در نشست خبری امروز خود گفت: فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امسال بعد از یک سال تحقیق و بررسی محقق شد. تامین منابع این پروژه در قالب کنسرسیوم انجام شد و در سه جبهه کاری  فعالیت ها شروع شده است.

وی ادامه داد: فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی در دو بخش شروع شده و کارهای زیرسازی باندهای جنوبی آماده شده و در حال انجام آسفالت هستیم.

وی افزود: میانگین تاخیر در فرودگاه ها زیر۲۰ دقیقه است و اقدامات خوبی در جهت توسعه پروازها و افزایش کشورهای هدف اتفاق افتاده است.

چلندری با بیان اینکه  در بحث سرمایه گذاری با توجه به راه اندازی منطقه آزاد شهر فرودگاهی اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: ۲۴۰ هکتار از این اراضی  را برای هسته پیشران تعریف کرده ایم و از این تعداد ۱۷۰ هکتار به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت شهر  فرودگاهی امام خمینی  بیان کرد:  درآمد فرودگاه  در سال ۱۴۰۱ هزار میلیارد تومان بود  و با اقداماتی که  انجام دادیم در خصوص توسعه درآمد تجاری درآمد  فرودگاهی از هزار به ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان طی امسال رسید و پیش بینی می شود در سال آینده  به ۸ هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: فاز دوم ساخت فرودگاه  امام بسیار گسترده تر از فرودگاه فعلی است و به نوعی ۱۰ برابر فرودگاه های کنونی کشور است. هزینه های ساخت فرودگاه ها ۲ و نیم میلیارد يورو برآورد شده و طول زمان ساخت این فرودگاه ها حدود ۵ سال زمان می برد و امیدواریم در اسفند ماه سال آینده فاز اول آن به اتمام برسد.

چلندری با بیان اینکه  ۴۸ شرکت هواپیمایی در شهر فرودگاهی امام خمینی  حضور دارند، گفت:  از این تعداد۱۴ شرکت داخلی و ۳۴ شرکت خارجی هستند و این شرکت ها به ۳۲ کشور و در ۷۳ مسیر خارجی  پرواز دارند. دو شرکت هواپیمایی از جمله  شام وینگز و ماهان به دمشق و لاذقیه پرواز دارند.

وی  در خصوص پروازهای نوروزی هم گفت: ۶هزار پرواز نوروزی از سوی شرکت های هواپیمایی برای مسیرهای خارجی درخواست شده و تا به امروز با مذاکرات  صورت گرفته با ۴ هزار و۳۰۰ پرواز نوروزی موافقت شده است.

او در خصوص میزان واردات  و صادرات کالا از فرودگاه امام خمینی هم گفت: میزان واردات کالا از فرودگاه امام خمینی  ۹ و نیم میلیارد دلار بوده و میزان صادرات  ما حدود ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی در خصوص مطالبات شرکت های هواپیمایی از فرودگاه امام خمینی هم گفت:  به جز ۴ شرکت با تمامی شرکت های هواپیمایی تسویه حساب کردیم و در حال حاضر  ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی این ۴ شرکت از جمله‌ ایران ایر، ماهان ، تابان و آسمان  بوده است که  برای ایران ایر مقرر شده که بخشی از ابنیه ها به عنوان مطالبات ارائه شود.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • لغو پروازهای ایران ایر به ایلام
  • بزرگترین قرارداد نفتی تاریخ کشور امضا شد
  • انجام پرواز ارومیه- آدانا برای سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ از فرودگاه ارومیه 
  • امن ترین خطوط هوایی جهان کدامند
  • پروازهای فرودگاه گناباد برقرار شد
  • ۹۰ هزار حمله سایبری غربی به سامانه انتخاباتی روسیه
  • میانگین تاخیر پرواز‌های خارجی در فرودگاه امام خمینی به زیر ۲۰ دقیقه رسید
  • آزادسازی، رمز تقویت شرکت های هواپیمایی است
  • لغو پرواز ارومیه تهران به دلیل نقص فنی
  • پرواز ارومیه به تهران به دلیل نقص فنی لغو شد