Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از شیوع کرونا در کشور وزارت آموزش‌وپرورش اپلیکیشن شاد را برای عدم مختل شدن تحصیل دانش‌آموزان معرفی کرده و بر اساس آخرین آمار ۷۰ درصد دانش‌آموزان آستانه‌ای در این برنامه شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانش‌آموزان و اولیا در این روزهای کرونایی چگونگی برگزاری امتحانات پایان‌ترم است زیرا بسیاری از افراد هنوز نگران ابتلا به کرونا و چگونگی ارائه نمره به دانش‌آموزان هستند و باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود تا دغدغه این عزیزان به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شروع کرونا در کشور بسیاری از مدارس در اوایل اسفند تعطیل و آموزش برای دانش‌آموزان با مشکل مواجه شد و در همین راستا وزارت آموزش‌وپرورش شروع به آغاز آموزش مجازی از طریق اپلیکیشن شاد کردند ولی هنوز تعدادی از محصلان در هنوز از این برنامه استفاده نکرده و با مشکل مواجه شدند.

شهرستان آستانه‌اشرفیه هم از این قاعده مستثنا نبوده و اداره آموزش‌وپرورش در این شهرستان از اپلیکیشن شاد استفاده کرده و معلمان به‌صورت مجازی به آموزش دانش‌آموزان پرداختند ولی بر اساس آمار هنوز عده‌ای افراد از این برنامه بی‌بهره بودند.

به همین منظور ظهر امروز دومین جلسه شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان با محوریت نحوه برگزاری امتحانات پایان‌ترم دانش‌آموزان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه می‌گوید تعلیم و تکامل دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف مستلزم عنایت چند سویه معلم نسبت به دانش‌آموز بوده و‌ باید موردتوجه قرار گیرد.

یونس محمودی یکی از دغدغه مهم جامعه را انحراف بعضی از دانش‌آموزان دانست و معتقد است معلم علیرغم فقدان‌های معیشتی و کاری باید از همه ظرفیت خود برای تعلیم دانش‌آموزان استفاده کند تا جوانان و آینده‌سازان کشور را آماده اداره کشور کند.

وی ظرفیت دانش‌آموز در ایران را بسیار بالا می‌داند و به معلمان، والدین و متولیان حوزه آموزش‌وپرورش تأکید می‌کند باید تمامی امکانات را برای دانش‌آموزان فراهم کنند زیرا یکی از رسالت‌های مهم پیامبر مبحث تعلیم و تربیت بود.

شیوع کرونا باعث مختل شدن تحصیل بعضی از دانش‌آموزان شد ولی به گفته رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان آستانه‌اشرفیه در استان گیلان و شهرستان آستانه‌اشرفیه نشستی را با معلمان منتخب داشتیم تا بتوانیم از نظرات آنان در چگونگی برگزاری امتحانات و‌ نحوه آموزش استفاده کنیم و خوشبختانه با اپلیکیشن شاد بسیاری از مشکلات آموزشی در کشور از بین رفت.

امتحانات پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم و دروس عمومی رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

محمودی از برگزاری غیرحضوری امتحانات در برخی از مقاطع به علت فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد زیرا معتقد است بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا حفظ سلامت دانش‌آموزان که آینده‌سازان کشور هستند بسیار حائز اهمیت است.

به گفته رئیس اداره آموزش‌وپرورش به علت شیوع کرونا امسال نصف امتحانات در ماه تیر و در اوج گرما برگزار می‌شود و باید سیستم‌های سرمایشی را در مدارس تجهیز کنیم.

بنا بر اعلام محمدرضا سیرتی برای چندمین بار تصحیح اوراق در چهار منطقه در شهرستان آستانه‌اشرفیه انجام می‌شود و باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

امتحانات سراسری در آستانه‌اشرفیه در دو مدرسه بوعلی سینا برای دختران و شهید رجایی برای پسران برگزار می‌شود.

وی می‌گوید تمامی تمهیدات برای ضدعفونی کردن مدارسی که در آنان امتحانات پایان‌ترم برگزار می‌شود اندیشیده شده و مشکلی دراین‌باره وجود ندارد.

۷۰ درصد از دانش‌آموزان آستانه‌ای در ایام کرونا با استفاده از اپلیکیشن شاد به آموزش دروس خود پرداختند.

بر اساس آخرین آمار ۳۰ درصد از دانش‌آموزان در آستانه‌اشرفیه در اپلیکیشن شاد به دلایل مختلف شرکت نکرده و به گفته رئیس اداره آموزش‌وپرورش برای این دسته از محصلان درس‌نامه به‌صورت فایل و پرسش‌نامه در نظر گرفته و کلاس‌های رفع اشکال و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفتیم تا دغدغه این افراد کاهش پیدا کند.

به گزارش فارس در پایان این جلسه از معلمین برتر در آستانه‌اشرفیه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/84007

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش اپلیکیشن معلمان شهرستان آستانه اشرفیه دانش آموزان برگزار می شود آموزش وپرورش اپلیکیشن شاد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم

به گزارش جماران؛ صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم،ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است: 

*بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد،آیین نامه توسعه و تقویت مهارت های دانش آموزان.

*هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

*امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

*اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه های سراسر کشور باشیم. 

*همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

*کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

*ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است