Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مدارک واصله آقای تقوی منتخب تهران رئیس هیات رئیسه سنی و آقای میرسلیم نایب رئیس هیات رئیسه سنی در روز افتتاحیه مجلس یازدهم خواهند بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، غلامرضا نوری در نشست خبری خود برای تشریج جزئیات جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم گفت: جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم فردا چهارشنبه هفتم خرداد ماه با حضور ۲۷۶ نفر از منتخبین و با حضور تعدادی از مهمانان عالی رتبه کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تفاوت افتتاحیه امسال با سال‌های گذشته ناشی از شرایط بهداشتی حاکم بر جامعه است و پروتکل‌های بهداشتی ما را در دعوت از مهمانان محدود کرده است معمولا اعضای هیات دولت، مسوولان کشوری و لشکری، استانداران، علما و پیشوایان مذاهب و اقلیت‌ها و نمایندگان صنوف مختلف در این جلسه دعوت می‌شدند که به خاطر شرایط خاص از دعوت آنها شرمنده شدیم.

نوری ادامه داد: ان شاءالله ما در وقت قانونی مجلس یازدهم را شروع خواهیم کرد و من مجددا از منتخبین محترم دعوت می‌کنیم ۸ صبح فردا چهارشنبه برای مراسم افتتاحیه و اولین جلسه مجلس یازدهم شرف حضور داشته باشند.

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طبق اعلام آیین نامه مجلس در جلسه افتتاحیه ابتدا تلاوت قرآن و بعد گزارش معاون اجرایی خدمت نمایندگان ارائه می‌شود و پس از آن هیات رئیسه سنی مستقر خواهند شد، گزارش وزیر کشور ارائه می‌شود و رئیس جمهور نیز سخنانی را خواهد داشت در ادامه نیز مراسم تحلیف و سوگند منتخبین و اقتراع شعب را خواهیم داشت.

نوری یادآور شد: در ادوار گذشته منتخبین بعد از تحلیف در حرم امام خمینی حضور می‌یافتند که امسال به دلیل شرایط خاص این برنامه به وقت مناسب دیگری موکول شد و به جای آن منتخبین در پایان جلسه بر سر مزار شهدای گمنام حضور می‌یابند.

وی درباره ترکیب هیات رئیسه سنی نیز گفت: براساس مدارک واصله آقای تقوی منتخب تهران رئیس هیات رئیسه سنی، آقای میرسلیم نایب رئیس هیات رئیسه سنی، آقای نجابت منتخب شیراز به عنوان جوان ترین منتخب دبیر هیات رئیسه سنی و آقای فتحی منتخب استان کردستان به عنوان جوان ترین منتخب دبیر دوم هیات رئیسه سنی خواهند شد که این ترکیب فردا صبح در محل هیات رئیسه مستقر خواهند شد و جلسه را اداره می‌کنند.

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منتخبین همچنین فردا پیش از ظهر یا بعد از ظهر بسته به تصمیم هیات رئیسه سنی در شعب ۱۵ گانه حضور می‌یابند. و برای دومین جلسه رسمی مجلس آن طوری که هیات رئیسه سنی تصمیم گرفته به صورت استمزاجی در جلسه فردا رای گیری خواهد شد که در صورت موافقت منتخبان روز پنجشنبه برگزار شود. در جلسه دوم همچنین باید انتخاب رئیسه دایم صورت بگیرد.

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: کار شعب بسته به میزان اعتراضات و فعال شدن کمیسیون تحقیق معمولا طی یک هفته جمع می‌شود و با تایید دو سوم اعتبارنامه منتخبین مجلس رسمیت می‌یابند و وارد دستور کار خود می‌شود.

نوری در پایان با بیان این که برگزاری جلسه افتتاحیه مجلس تحت پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می‌شود، ادامه داد: ما جلساتی با وزیر بهداشت و نماینده ایشان داشتیم و به منتخبین در تهران و شهرستان‌ها مکان‌های را برای انجام تست کرونا اعلام کردیم که ان‌شاءلله بنا است آنها با تست منفی در جلسه فردا حضور یابند و خوشبختانه تاکنون نیز مشکلی خاصی در این زمینه  وجود نداشته است.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی افتتاحیه مجلس یازدهم رئیس هیات رئیسه سنی جلسه افتتاحیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!

عبدالعلی رحیمی مظفری گفت: راهی نداریم جز اینکه به بخش خصوصی برای پالایشگاه‌سازی اعتماد کنیم و به دور چالش‌های قانونی که سر راه سرمایه‌گذاران خصوصی قرار می‌دهیم، اجازه دهیم هر کسی که به این حوزه علاقه دارد، ورود کند.

به گزارش انرژی پرس، عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس یازدهم با انتقاد از بی توجهی نسبت به ساخت پالایشگاه در کشور به «انرژی پرس» گفت: مهمترین چیزی که مانع از ساخت پالایشگاه بوده، این است که به معنای واقعی قوانینی که در حوزه مردمی سازی و سرمایه گذاری مردمی بوده و امسال به درستی مورد تاکید رهبری قرار گرفته است را در این حوزه اجرا نکرده ایم.

نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس یازدهم ادامه داد: نیاز است به بخش خصوصی به طور واقعی اعتماد کنیم و اجازه دهیم در حوزه پالایشگاه ها ورود کنند و سرمایه گذاری خصوصی انجام شود؛ چرا که ساخت پالایشگاه در داخل کشور یکی از ضروریات انکار ناپذیر است که از چند جهت باید مورد توجه قرار گیرد.

او تاکید کرد: اول اینکه در سیاست کلان کشور دائم تاکید می کنیم که خام فروشی ممنوع است. اگر خام فروشی ممنوع است، چرا فروش نفت خام باید برای ما افتخار باشد؟ در حالی که اصلا افتخار نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: نکته دیگر اینکه باید با کمک مردم و بخش خصوصی بتوانیم نفت خام را به فراورده ها تبدیل کنیم و ناترازی فراورده و انرژی را بتوانیم در کشور حل کنیم. همچنین باید در کشور اشتغال ایجاد کنیم و هم ارزش افزوده ایجاد کرده و از خام فروشی که برخلاف سیاست کلی است بپرهیزیم.

او تاکید کرد: یکی از راه های مهمی که می تواند درحوزه نفت تحریم ها را بی اثر کند، این است که پالایشگاه سازی کنیم.

رحیمی مظفری همچنین اضافه کرد: راهی نداریم جز اینکه به بخش خصوصی اعتماد کنیم و به دور از روش های دست و پا گیر و چالش هایی قانونی و بوروکراسی اداری که سرراه سرمایه گذاران خصوصی قرار می دهیم، اجازه دهیم هر کسی که به این حوزه علاقه دارد ورود کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اگر این چالش ها و موانع برداشته شوند، شک نکنیم بخش عمده مشکلات ساخت پالایشگاه هم در کشور حل می شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم