Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-09@17:05:45 GMT

اجرای ۵۲ پروژه عمرانی در سه دهستان قزوین

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۴۷۵۶

اجرای ۵۲ پروژه عمرانی در سه دهستان قزوین

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین گفت: شناسایی دقیق فرصت‌ها و تهدیدها در روستاها از وظایف قرارگاه پیشرفت و آبادانی بود، در این راستا سه دهستان با ۷۲ روستا شناسایی و ۵۲ پروژه عمرانی با اعتبار سه و نیم میلیارد تومان اجرا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ سرهنگ حمزه برین در مراسم افتتاح نمایندگی مؤسسه خیریه حضرت رقیه(س) در استان قزوین که امروز(سه شنبه) در حسینیه ثارالله سپاه صاحب الامر(عج) قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: سه سال پیش ماموریتی مبنی بر کمک سپاه به پیشرفت و آبادانی و عمران روستا به سپاه پاسداران ابلاغ شد؛ علی‌رغم انجام ماموریت‌های مختلف جهادی در سطح روستاها طی چهل سال اخیر و رشد قابل توجه خدمات در روستا این تکلیف به سپاه واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی سپاه پاسداران قزوین ابراز کرد: شناسایی دقیق از قوت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها در روستاها از وظایف قرارگاه پیشرفت و آبادانی بود، در این راستا در استان سه دهستان با 72 روستا شناسایی شد که شامل زوارک در الموت شرقی با 35 روستا، دستجرد در الموت غربی با 18 روستا و چوقور در طارم بود.

وی افزود: اکنون در قالب پنج کارگروه تخصصی مشغول فعالیت هستیم؛ این کارگروه‌ها باید مطالعه دقیق و از نزدیک انجام می‌دادند، زمینه‌های فرهنگ و اجتماعی، بهداشت، تعلیم و تربیت، اشتغال و معیشت مردم که عامل اصلی مهاجرت‌ها به شهر بود مورد توجه قرار گرفته و بسته شغلی قابل تکیه و درآمدزا در روستا شناسایی و اقدامات زیرساختی و عمران و توجه به آب شرب، مساجد، خانه عالم و مدارس انجام شد.

72 روستای مناطق محروم تحت پوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی هستند

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین عنوان کرد: کار عمده این فعالیت توسط نیروهای جهادی در روستاها و با نگاه کارشناسانه انجام شده و در نهایت به نقشه و برنامه عملیاتی برای دهستان منجر و در نتیجه‌ی آن طی دو سال گذشته عملیات‌های قابل توجهی اجرا شد.

برین گفت: در طول دو سال گذشته 52 پروژه عمرانی با مشارکت مردم با اعتبار سه و نیم میلیارد تومان به پایان رسید که یک میلیارد تومان آن مشارکت نقدی خود مردم و یک میلیارد و 200 میلیون اعتبار دولتی و باقی مبلغ نیز از اعتبارات سپاه بود.

وی افزود: یکی از نیازهای جدی کمک به ازدواج و زندگی‌های مشترک نیازمندان بود که اهدای 300 سری جهیزیه به کمک سایر نهادها از جمله اقدامات انجام شده در این راستا بود، همچنین فرصت برپایی نمایشگاه دائمی از این مجموعه در سطح استان فراهم شد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین بیان کرد: در گذشته تعداد زیادی روستای فعال داشتیم اما امروز 840 روستا در استان داریم و این به معنای فراهم نبودن زیرساخت‌ها و ضعف در عملکرد برای حفظ جمعیت روستایی است و امیدواریم با حضور در روستاها و توجه ویژه به این حوزه، حضور در روستاها را تسهیل کنیم. 

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی فدوی غروب سه شنبه در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان به میزبانی محل دائمی نمایشگاه‌های سمنان ضمن بیان اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای به سرانجام رساندن نهضت آبرسانی به روستاها عزم خود را جزم کرده است، ابراز داشت: با توجه به تغییر اقلیم و بروز خشکسالی بسیج سازندگی دست به کار شد تا بتواند به روستاهای در معرض خطر بی آبی آبرسانی انجام دهد.

وی ضمن بیان اینکه نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور در دست پیگیری است، افزود: به دنبال این هستیم که با آبرسانی بتوانیم از خالی شدن روستاها و مهاجرت سکنه به دیگر نقاط جلوگیری کنیم.

جانشین فرمانده سپاه کشور ضمن بیان اینکه مهمترین رویکرد و هدف سپاه از آبرسانی رفت محرومیت است، ابراز داشت: نیمی از هدف گذاری طرح‌های آبرسانی در کل کشور به انجام رسیده است.

فدوی ضمن بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری و احیای قنات‌ها دیگر برنامه‌های مهم سپاه برای آبرسانی است، تصریح کرد: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار بسیج سازندگی کشور است.

وی ضمن بیان اینکه با کار جهادی و انقلابی می‌توان به پیروزی رسید، افزود: موضوع اقتصاد و معیشت موضوع مهمی که برای پیروزی در این جبهه تلاش می‌شود.

کد خبر 6099771

دیگر خبرها

  • تاکید فرمانده سپاه بر کاهش تنش آبی سیستان و بلوچستان
  • عمران و آبادانی روستاها و شهرها به اعضا شوراها ارتباط مستقیم دارد
  • روند مثبت ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین
  • پروژه‌های بهداشت و درمان عقب ماندگی‌های قزوین را بهبود می‌بخشد
  • افتتاح پروژه ملی آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در ساوه
  • نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور پیگیری می‌شود
  • توافق‌نامه همکاری کمیته امداد و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور
  • استان سمنان رتبه سوم اجرای نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود
  • تلاش می‌کنیم کرمان در سال ۱۴۰۳ به قرارگاه آبادانی تبدیل شود