Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@06:46:16 GMT

انتشار فایل صوتی محرمانه مکالمه قذافی و بن عربی

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۴۹۶۳

انتشار فایل صوتی محرمانه مکالمه قذافی و بن عربی

برخی کاربران فعال در فضای مجازی اخیرا فایلی صوتی منتشر کرده‌اند که محتوای آن مذاکره محرمانه «معمر قذافی» دیکتاتور لیبی و «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان، درباره عربستان سعودی و تجزیه این کشور است.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، نور نیوز نوشت: برخی کاربران فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کشورهای حاشیه خلیج فارس، اخیرا فایلی صوتی منتشر کرده‌اند که محتوای آن مذاکره محرمانه «معمر قذافی» دیکتاتور لیبی و «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان، درباره عربستان سعودی و تجزیه این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فایل صوتی چند دقیقه‌ای که ظاهرا در فاصله سال‌های 2005-2007 ضبط شده، فردی که احتمالا معمر قذافی است در حال اظهار نظر درباره تحولات منطقه است و با اشاره به شکست «جان کری» در انتخابات 2004 آمریکا می‌گوید که برخی مقامات آمریکایی به او گفته‌اند که اگر کری رئیس جمهور شده بود برنامه تغییرات گسترده در عربستان را در دستور کار داشت.

او به نقل از این مقامات امنیتی آمریکایی که در طرابلس با او دیدار کرده‎اند می‌گوید که از نظر آمریکا تاریخ مصرف حکومت آل سعود تمام شده و مشکل آمریکایی‌ها فقط این است که «جانشینی برای حکومت فعلی» ندارند که بن علوی در پاسخ به او ضمن تأکید بر اینکه نقش حکومت آل سعود تمام شده می‌گوید که «جانشین وجود دارد، قطعا وجود دارد».

بن علوی در سخنان خود بر قطعی بودن تغییرات در عربستان تأکید می‌کند و می‌گوید که موضوع فقط زمان لازم دارد و می‌افزاید که برخلاف نظر قذافی، «تغییر نه از جانب واشنگتن که از جانب تهران می‌آید» و می‌افزاید که «ایران از چهار پنج سال دیگر نقش منطقه‌ای بزرگی را آغاز خواهد کرد».

قذافی می‌گوید «اینکه ایران تغییرات منطقه را رهبری کند چه نفعی برای اعراب خواهد داشت؟» و بن علوی پاسخ می‌دهد که «طبعا تغییرات مسالمت آمیز بهتر خواهد بود، اما شاهد تغییرات گسترده خواهیم بود و عربستان هم از همین بابت نگران است».

بن علوی عامل دیگر تغییرات را «تروریست‌های عربستانی» می‌خواند که «در جنگ با سربازان آمریکایی در عراق» حضور دارند و می‌گوید: «حدود 4 هزار عربستانی در عراق در حال جنگ با آمریکایی‌ها هستند، اینها بعدا کجا می‌روند؟»، سخنی که تعجب قذافی را بر می‌انگیزد.

وزیر خارجه عمان از نقش دیگر کشورها هم در این میان حرف می‌زند: «یمن در تحولات عربستان بسیار تأثیرگذار است اما اختلافات داخلی آن را به محاق برده است»، اما «دیگر کشورهای خلیج نقششان محدود است، به جز امیر قطر (در آن زمان حمد بن خلیفه) که فرد با جسارتی است».

او می‌افزاید: «آمریکایی‌ها هم برنامه‌ای دارند، درست است که کارشان در عراق فاجعه بود، اما تبعات مثبتی خواهد داشت».

دولت عمان و دفتر وزیر خارجه این کشور هیچ واکنشی به پخش این فایل صوتی نشان نداده و درخواست «ایندیپندنت عربی» برای توضیح را بی‌پاسخ گذاشته‌اند!

سفارت عمان در لندن نیز در پاسخ به تماس «ایندیپندنت عربی» تأکید کرده که چیزی در این باره نمی‌داند!

منبع: نور نیوز

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان سعودی تحولات منطقه فضای مجازی قذافی وزیر خارجه بن علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۴۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر

خوزستان - نماینده مجری طرح‌های بنیاد علوی در خوزستان گفت: این بنیاد در راستای خدمات رسانی و محرومیت زدایی تا کنون ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی به روستاهای محروم در خرمشهر عملیاتی کرده است.

حبیب شیعه‌زاده اظهار کرد: بنیاد علوی ۳۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد شبکه آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر را خریداری و به آبفا این شهرستان اهدا کرد.

وی  در گفتگو با ایرنا افزود: این طرح آبرسانی شامل احداث ۳۰ کیلومتر خط آبرسانی با قطر ۲۵۰ میلیمتر است که با اجرایی شدن آن افت فشار و تنش آبی در تابستان و پیک مصرف مرتفع خواهد شد.

وی افزود: در ۱۵ ماه گذشته ۲۰ کیلومتر از لوله‌های خریداری شده با هدف محرومت زدایی، ترمیم و توسعه شبکه آبرسانی روستایی خرمشهر اجرایی شده است.

شیعه‌زاده گفت: با اجرای این طرح تاکنون روستاهای بخش حومه غربی و شرقی خرمشهر از نعمت الهی آب بهره‌مند شدند.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مکالمات داور و ‏VAR‏ در انگلیس محرمانه است!‏
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • (تصاویر) ضیافت شام رئیس امارات به افتخار سلطان عمان