Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@16:45:50 GMT

مرمت مجسمه خیام در مراحل پایانی

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۵۳۱۹

مرمت مجسمه خیام در مراحل پایانی

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: مجسمه حکیم عمر خیام از کارهای ارزشمند استاد «ابوالحسن صدیقی» است که ۴۰ سال پیش ساخته و در بوستان لاله نصب شده است. گذر زمان و عواملی چون باد و باران سبب تخریب بخش هایی از این مجسمه شده بود که اواسط سال گذشته این موضوع توسط سازمان زیباسازی شهر تهران بررسی و عملیات مرمت آن شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
«ابراهیم اسکندری» که مرمت مجسمه خیام را انجام می دهد، می گوید: «مرمت این مجسمه که کار استاد صدیقی است، برای من مانند کلاس درس می باشد و سعی می کنم آن را به بهترین نحو انجام دهم.»
به گفته او شستشو، لایه برداری و ترمیم قسمت های شکست، کارهایی هستند که انجام شده اند و عملیات مرمت در مراحل پایانی قرار دارد.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه به زودی این مجسمه رونمایی و در معرض دید عموم قرار می گیرد، می گوید: « کارهایی که برای مرمت این مجسمه انجام شده جزء مرمت های درجه یک مجسمه های فاخر تهران است.»
«فرزاد طالبی» ادامه می دهد: « مجسمه‌هایی که در فضای عمومی شهر قرار می گیرند در معرض آسیب هستند و مرمت مستمر و مدام و البته علمی آنها جزء وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران است.»

فرزاد طالبی


 

کد خبر 515003 برچسب‌ها زیبا سازی همشهری محله شهرداری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زیبا سازی همشهری محله شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجسمه آزادی یا آزادی مجسمه‌ای؟ + فیلم

خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا علیه رژیم صهیونیستی همچنان تصاویری را در تاریخ ثبت می‌کند که از روی آنها طرح‌های هنری و پوسترهای گرافیکی ساخته می‌شود. سرکوب آزادی و در بند کشیدن مجسمه مشهور و نماد آمریکا، بخش اصلی این طرح‌هاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • ببینید | برگزاری روز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری در دبی
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • طرح هایی برای مجسمه آزادی
  • یک کشف علمی از جنس اشعار «خیام»؛ فسیل انسان در حمّام خانۀ شما! (+عکس)
  • مجسمه آزادی یا آزادی مجسمه‌ای؟ + فیلم
  • چگونگی و مراحل رأی دادن در انتخابات الکترونیک
  • اوهام حشاشین مصری از خیام
  • تشرف ۸۵۵ نفر زائر از استان اردبیل به حج تمتع
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی