Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیما زرآبادی‌پور، سرپرست معاونت حمل و نقل وترافیک شهرداری قزوین، گفت: با اعلام تایید اولین مورد ویروس کرونا در ایران در روزهای اخر بهمن ماه سال گذشته، شاهد کاهش چشمگیر استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی و کاهش تردد وسایل نقلیه در شهر بودیم و از نیمه اسفندماه با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعالیت اتوبوس های دورن شهری متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا از قزوین، زرآبادی پور گفت: به گواه آمار و اطلاعات منتشر شده، شیوع ویروس کرونا سبک زندگی شهروندان را در فضای شخصی و اجتماعی تغییر داده، اما به نظر می رسد، بیشترین تاثیر را بر سیستم حمل و نقل گذاشته و سفرهای تک مسافری همچون استفاده از خودروی شخصی و دوچرخه و پیاده‌روی افزایش یافته است.

این مسئول تاکید کرد: استفاده از دوچرخه، بهبود سلامت جسم و روان شهروندان و همچنین کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از استفاده از خودروهای با سوخت‌های فسیلی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: شرایط موجود فرصتی مغتنم برای فرهنگ‌سازی به‌منظور جایگزینی آگاهانه دوچرخه به‌جای خودروهای شخصی و سیستم حمل و نقل عمومی ایجاد کرده است.

زرآبادی پور اظهار کرد: با توجه به سیاست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین مبنی بر افزایش استفاده از حمل و نقل پاک و انسان محور، شهر قزوین از نظر سهم معابر اختصاص یافته به مسیر دوچرخه ایمن، در کشور، پیشرو است.

سرپرست معاونت ترافیک شهرداری قزوین افزود: در حال حاضر بیش از 50 کیلومتر مسیر دوچرخه ایمن در شهر قزوین ایجاد شده که این رقم در سال جاری به بیش از 60 کیلومتر خواهد رسید.

وی با بیان این که مسیرهای دوچرخه در سطح شهر نزدیک به  37 درصد از طول کل معابر شهر قزوین را شامل می شود، گفت: در هر سه منطقه شهرداری قزوین، مسیرهای دوچرخه احداث شده که بیشترین مقدار به منطقه دو اختصاص دارد.

زرآبادی پور تاکید کرد: طبق طرح جامع ترافیک شهر قزوین، احداث مسیرهای دوچرخه ایمن تا پوشش کامل شهر ادامه خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: در کنار اقدامات عمرانی و زیرساختی برای احداث مسیرهای دوچرخه ایمن، اقداماتی چون برپایی نمایشگاه، برگزاری همایش دوچرخه، تجلیل از دوچرخه سواران در مدارس، انتشار پیام های تبلیغاتی در رسانه ها و فضاهای تبلغیاتی شهری در راستای فرهنگی سازی استفاده از دوچرخه و جایگزینی آن با خودروهای شخصی انجام شده است.

زرآبادی پور گفت: امیدواریم شهروندان قزوین در شرایطی که شیوع ویروس کرونا استفاده از حمل و نقل عمومی را کاهش داده، سفر ایمن، پایدار و سلامت با دوچرخه را برای تردد در شهر انتخاب کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دوچرخه سواری فرهنگ سازی حمل و نقل پاک کرونا ویروس مسیرهای دوچرخه شهرداری قزوین دوچرخه ایمن شهر قزوین حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند

شرکت آسترازنکا می‌گوید به دلیل مازاد واکسن‌های کرونا، این محموله‌های خود را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت انگلیسی ـ سوئدی آسترازنکا می‌گوید به دلیل مازاد واکسن‌های کووید19 این محموله‌های خود را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند.

این شرکت اعلام کرده که از زمان آغاز همه‌گیری کرونا چندین نسخه به‌روز شده از واکسن‌هایی که برای مقابله با ویروس کرونا ساخته شده از سوی شرکت‌های مختلف راهی بازار شده و همین مسئله موجب پدید آمدن مازاد واکسن‌ برای بیماری کرونا شده است.

اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون

براساس گزارش گاردین، در 7 می، آژانس دارویی اروپا اطلاعیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه این واکسن دیگر مجاز به استفاده نیست. AstraZeneca در بیانیه‌ای گفت که این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که در حال حاضر انواع واکسن‌های جدیدتری در دسترس هستند که برای هدف قرار دادن انواع کووید-19 سازگار شده‌اند.

با وجود این، چند روز پیش در پی شکایت دسته‌جمعی گروهی از شهروندان بریتانیایی، این شرکت اعتراف کرده بود که موارد نادری از واکسن‌های کرونای شرکت آسترازنکا به ایجاد لخته خون و مرگ بیماران منجر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف یک سنگ که در دوران روم باستان بیشتر از طلا ارزش داشته است
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • صعود ۲ نماینده ایران به فینال دوچرخه‌سواری کوهستان آسیا
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • افزایش سلامت دهان و دندان در دوران بارداری
  • سنگ جدید اینبار برای دوچرخه برقی؛ شرط محال برای استفاده زنـان!
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • ادعای هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه یزد صحت ندارد
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر