Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد با تاکید بر این که کاهش ارتباطات اقتصادی با دنیا یکی از عوامل رد طرح تعطیلی پنح شنبه‌ها بود، گفت: این مسئله در حالی به عنوان نقدی بر طرح تعطیلی پنج شنبه‌ها از سوی استان‌ها مطرح می‌شود که دستگاه‌های مربوطه در تهران تعطیل هستند.

«اکرم فداکار» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مباحث مربوط به تعطیلی پنج شنبه‌ها اظهار کرد: یکی از این موارد، تعطیلی یک روزه کشور ایران به عنوان محدود کشورهای دنیا در مقابل تعطیلات دو روزه در سایر کشورهاست در حالی که میانگین تعطیلات در کشورمان حدود 40 روز از استاندارد جهانی کمتر است و این مسئله در سند رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به مسئله تعادل کار و زندگی به عنوان مسائل مهم مدیریتی اشاره کرد و گفت: تعطیلات دو روزه پایان هفته که در مدیریت و سیاست‌گذاری کارفرمایان در سراسر دنیا به کار گرفته می‌شود، توسط صاحب نظران مدیریت منابع انسانی مورد پژوهش‌های زیادی قرار گرفته است که جمع بندی پژوهش‌ها نشان داده اثربخشی کار پنج روزه و دو روز تعطیلات، بیشتر از کار در طول هفته با یک روز تعطیلی است به همین منظور نیز استاندارد جهانی تعطیلات پایان هفته به دو روز افزایش یافته است.

 معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد عدم انطباق ساعت کاری تهران به عنوان پایتخت با مراکز و شعبات استانی و شهرستانی در طول هفته را مسئله دیگری در سیستم مدیریتی برشمرد و گفت: عدم انطباق دو ساعته، ساعت کاری ادارات استانی با تهران از شنبه تا چهارشنبه و تمام روز پنج شنبه به علت تعطیلی مراکز در پایتخت منجر به ناهماهنگی حدود 16 ساعت، کاهش کارایی و اثربخشی فعالیت ادارات شده است.

فداکار با تاکید بر این که کاهش ارتباطات اقتصادی با دنیا یکی از عوامل رد نامه کارشناسانه تهیه شده در این باره بوده است، گفت: این مسئله در حالی مطرح می‌شود که اکثر تعاملات اقتصادی کشور مربوط به تهران است و کمتر تعاملی توسط استان‌ها انجام می‌شود و از سوی دیگر این مسئله در حالی به عنوان نقدی بر طرح تعطیلی پنج شنبه‌ها از سوی استان‌ها مطرح میشود که دستگاه های مربوطه در تهران تعطیل هستند و البته دستگاه‌هایی مانند وزارت نفت به دلیل حفظ ارتباط اقتصادی با دنیا جمعه و شنبه تعطیل هستند.

وی تضرر چشمگیر صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهمترین صنایع استان را از مسائل دیگر کشور مطرح کرد و با تاکید بر اهمیت تعطیلی پنج شنبه‌ها گفت: بعد از کرونا سفر و گردشگری و رویدادهای کارآفرینی که رونق بخش اقتصاد بوده و در جبران خسارت‌های مربوط به کرونا مطرح می‌شود، با تعطیلی دو روزه می‌توانند منجر به تاثیر چشمگیری در توسعه گردشگری داخلی شوند.

معاون استاندار یزد با اشاره به تعطیلی پنج شنبه‌ها در کمک به رفع مسائل متنوعی مانند مسائل ترافیکی و محیط زیستی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای شدید یزد این تعطیلی می‌تواند تاثیر چشمگیری در بهینه کردن مصرف انرژی داشته باشد و علاوه بر آن، پیامدهای بهره‌ورانه، فرهنگی و اجتماعی این تعطیلی نیز غیرقابل انکار است.

وی جایگزینی شرایط دیگری به جای تعطیلات دو روزه را ناممکن خواند و گفت: مطالبه جدی استان یزد از جوانب مختلف به ویژه پس از ایجاد شرایط و زیرساخت‌های بیشتری بین استان‌های مثلث طلایی گردشگری شامل یزد و اصفهان و فارس نیازمند رونق صنعت گردشگری است که به طور خاصتر برای رونق بخش خصوصی متضرر از جریان کرونا این تعطیلی ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تعطیلی پنجشنبه ها معاون استاندار يزد مجلس شورای اسلامی تعطیلی پنج شنبه ها استان ها دو روزه دو روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست

رشیدی کوچی نماینده مجلس با انتقاد از تلاش برای تعطیلی پنجشنبه ها، خواستار تایید تعطیلی هفتگی روزهای جمعه - شنبه شد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با عصر ایران در مورد طرح مجلس برای افزایش تسهیلات آخر هفته، گفت: اینکه هر کاری را بخواهیم سیاسی کنیم و آسمون ریسمون ببافیم که حرفمان را به کرسی بنشنایم اشتباه است. مجلس تصمیم گرفت که در طرحی یک روز به تعطیلات آخر  هفته اضافه کند نگاه ما نیز این بود که با توجه به اینکه در کل دنیا تعطیلات آخر هفته، شنبه و  یکشنبه است ‌و در کشور ما این تعطیلات جمعه است.

وی افزود: ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم و اگر قرار است تعطیلات را اضافه کنیم روز شنبه باشد که فاصله  تعطیلات ما با دیگر کشورها کم و‌دو روز شود.
او اظهار کرد: متاسفانه عده ای با اینکه روز شنبه تعطیل شود مخالف هستند. دیدیدم در فضای اقتصادی کشور نیز فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی با تعطیل شدن روز شنبه موافق هستند و تاکید کردند که در صورتی که شنبه ها تعطیل شود در مراودات اقتصادی ‌و تجاری قویتر عمل می کنند. 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها بیان کرد: عده ای با این استدلال که شنبه برای یهودی هاست که استدلال بی ربطی است با تعطیلات شنبه مخالفت کردند. آنها تلاش می کنند پنجشنبه ها تعطیل شود با این اتفاق  عملا چهار روز با اقتصاد دنیا فاصله داریم و این لج و لحبازی درست نیست و به نفع فضای‌تجاری و اقتصادی کشور نیست.  

رشیدی کوچی تصریح کرد: به ما که با تعطیلی شنبه موافق هستیم برچسب می زنند. وقتی که برچسب می زنند و می گویند شنبه برای  یهودی ها است زبان عده ای بسته می شود. 

این نماینده مجلس افزود: این استدلال که شنبه برای یهودی هاست و باید با تعطیل بودن آن مخالف باشیم جنبه کج فهمی و نافهمی دارد تا جنبه مذهبی و علمی چراکه روز جمعه که امورات مذهبی مان نظیر نماز جمعه و… انجام می شود تعطیل است.  

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم نمایندگان به تعطیلات جمعه و شنبه رای دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • از پیچ و خم تصویب تا حل چالش‌ها
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند