Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایداری ملی، «ابوطالب شفقت» روز سه‌شنبه در اولین گردهمایی معرفی و تشکیل انجمن حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی ایران که در سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار داشت: ما جامعه‌ای مردم‌پایه هستیم و اگر کاری کنیم که حمایت‌ها مردمی شود مسئولانی که باید وظیفه حفاظت از زیرساخت‌ها را انجام دهند مجبور خواهند شد تا این کار را با جدیت پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر افزود: متاسفانه در مردمی کردن حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور کوتاهی کرده‌ایم و باید بیشتر تلاش کنیم. این جریان باید به یک مطالبه عمومی، علمی و دانشگاهی تبدیل شود تا این قضیه جایگاه خود را پیدا کرده و عملیاتی شود.

شفقت تصریح کرد: باید به مسئولان ثابت کنیم که اگر مسئول زیرساخت‌های حیاتی و مشغول خدمت هستید اما به حفاظت از این زیرساخت توجه نکنید به نحوی دارید این سرمایه‌ها را از بین می‌برید.

وی مصون‌سازی کشور از منظر اقتصادی، اجتماعی و دفاعی امنیتی را از ضرورت‌ها و واجبات کشور عنوان کرد و افزود: چنانچه از این مهم غفلت کنیم به سمتی نوعی محاصره خواهیم رفت که از دست رفتن همه دارایی‌ها و حتی باورهایمان را به دنبال خواهد داشت.

رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر یادآور شد: نکته‌ای که نباید از آن غافل شویم این است که توجه به حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و فیزیکی نباید موجب غفلت ما از زیرساخت‌های معنوی ما شود و باید به فکر مصون‌سازی باورهایمان نیز باشیم.

شفقت تنها راه دستیابی به این هدف را توسعه علم و دانش دانست و توضیح داد: در حال حاضر غول دیجیتال حتی در حال از بین بردن مفهوم حکومت‌داری است. در ۴۰۰ سال اخیر حکومت‌داری مبتنی بر دارایی، سرمایه و پول نقد بوده است اما اگر مدل پول و سرمایه عوض شود و کس دیگری نقش پول را تعیین کند که بلاکچین در حال انجام این کار است خاصیت حکومت‌داری به شیوه کنونی از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: تنها با توسعه علم است که می‌توانیم هم به جایگاه واقعی خود دست یابیم و هم از طریق آن مفاهیم دین‌مان را توسعه دهیم.

برچسب‌ها سازمان پدافند غیرعامل کشور شرکت ارتباطات زیرساخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان پدافند غیرعامل کشور شرکت ارتباطات زیرساخت سازمان پدافند غیرعامل کشور شرکت ارتباطات زیرساخت حفاظت از زیرساخت های حیاتی حفاظت از زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی مصمم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سید مجید هدایت امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها اظهار کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه مشوق‌های اقتصادی را مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه است، افزود: زیرساخت‌های بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور اضافه کرد: فعال شدن بازارچه موجب رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

هدایت ادامه داد: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است زیرا می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان، زمینه رشد اقتصادی را فراهم سازد.

وی افزود: یکی از ا, لویت‌های وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در این راستا تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 747696

دیگر خبرها

  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند