Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا زادمهر گفت: در تیم ما بزرگانی مثل آقای پروین، ایرانپاک، سلیمانی و ... حضور داشتند و ما اصلا پشت پنالتی نمی‌رفتیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، تیم‌های پرسپولیس ومنچستریونایتد انگلیس در تاریخ 6 خرداد سال 1354 یعنی 45 سال قبل در دیداری دوستانه در ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی فعلی) به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت به تساوی یک بر یک رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا زادمهر یکی از بازیکنان آن روز پرسپولیس در گفت و گو با اپلیکیشن رسمی باشگاه پرسپولیس در خصوص آن بازی و اتفاقات ویژه این دیدار گفت: من سال 1354 وارد پرسپولیس شدم و آن روزها بازیکن جوانی بودم. منچستر هم مثل حالا یک تیم پرهوادار و مهم در فوتبال روز دنیا به حساب می‌آمد که با عده‌ای از هوادارانش به تهران آمده بود تا با ما بازی کند. یادم می‌آید که هواداران منچستر را در استادیوم داوودیه مستقر کرده بودند. شب قبل از بازی در بولینگ عبده ضیافتی برای بازیکنان دو تیم برگزار شد که یک بج و کراوات منچستر را هم به ما یادگاری دادند.


وی ادامه داد: فردای آن ضیافت در ورزشگاه امجدیه با هم بازی کردیم که بازی خیلی خوبی هم انجام دادیم. البته مرحوم بهزادی سرمربی آن زمان پرسپولیس تیم بیشتر از بازیکنان جوان در کنار بازیکنان باتجربه استفاده کرده بود. در اواخر بازی بود که یک کرنر برای ما به دست آمد. مدافع منچستریونایتد من را هل داد و داور به درستی نقطه پنالتی را نشان داد. آقای پروین هم با تبحر خاصی این پنالتی را تبدیل به گل کرد و بازی مساوی شد. آن زمان من در تیم ملی جوانان هم بودم و با تیم‌های بزرگی مثل برزیل، ایتالیا، شوروی سابق و ... بازی کرده بودیم و ترسی از رقابت با تیم‌های بزرگ نداشتیم. ما هم انگیزه داشتیم تا مقابل تیم بزرگی مثل منچستر خودمان را نشان دهیم.


زادمهر در خصوص اینکه گفته می‌شود تیم منچستر با بازیکنان اصلی خود به مصاف پرسپولیس نیامده بود افزود: البته که این طور نیست. تیم منچستر بازیکنان بزرگی در ترکیب خود داشت و حتی قبل از بازی عکسی به یادگار با هم گرفتیم. آنها مثل همین حالا که تور آسیایی دارند پیش از آغاز فصل به آسیا می‌آمدند و بازی‌های دوستانه برگزار می‌کردند تا بدن بازیکنان‌شان آبدیده شود. هر دو تیم با جان و دل و خیلی محکم روبروی هم بازی کردیم و این طور که می‌گویند نبود.


این پیشکسوت نامدار فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که چرا شما آن پنالتی را نزدید اظهار داشت: من بازیکن جوانی بودم. در تیم ما بزرگانی مثل آقای پروین، ایرانپاک، سلیمانی و ... حضور داشتند و ما اصلا پشت پنالتی نمی‌رفتیم.


وی درباره اینکه چرا در روزگار فعلی پرسپولیس به مصاف چنین تیم‌هایی نمی‌رود گفت: آن زمان ما با تیم‌هایی مثل چلسی، بایرن مونیخ، بنفیکا، سانتوز، کریستال پالاس، منچستریونایتد و ... رفتیم. به هر حال برای انجام چنین بازی‌هایی باید خیلی از مسائل وجود داشته باشد. ما واقعا آن زمان نسل طلایی داشتیم و با تیم جوانان قهرمان آسیا شدیم. زمان ما مسابقات جهانی در رده جوانان برگزار نمی‌شد و گرنه باور کنید توانایی قهرمانی هم در سطح جهان داشتیم. ما تیم‌هایی مثل برزیل، شوروی سابق، رومانی و ... که تیم‌های خیلی خوبی بودند را شکست دادیم و فوق‌العاده بودیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زادمهر تیم فوتبال پرسپولیس ورزشگاه امجدیه تیم فوتبال منچستر آن زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژوزه مورینیو: شکست رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ، بدترین شب دوران حرفه‌ای من بود

شکست کهکشانی‌ها مقابل بایرن مونیخ در ضربات پنالتی، هنوز از ذهن ژوزه مورینیو پاک نشده است

طرفداری | ژوزه مورینیو اخیرا مصاحبه مفصلی با نشریه تلگراف انجام داده و راجع به موضوعات مختلفی در کارنامه مربی‌گری خود صحبت کرده‌است. آقای خاص در بخشی از این گفتگو، به دوران حضورش در رئال مادرید نیز اشاره و اذعان کرد که بدترین شب زندگی‌اش را زمانی که هدایت رئال مادرید را به عهده داشته، تجربه کرده‌است:

در فصل ۲۰۱۱/۱۲  ما بهترین تیم اروپا بودیم. قهرمان لالیگا شده بودیم و توانستیم رکورد امتیازگیری و گلزنی در طول یک فصل را بشکنیم. می خواستیم با پیروزی برابر بایرن مونیخ، به فینال برسیم و با قهرمانی در لیگ قهرمانان فصل فوق‌العاده خود را تکمیل کنیم، اما این اتفاق رخ نداد و ما حذف شدیم. شکست مقابل بایرن مونیخ در ضربات پنالتی، بدترین شب دوران حرفه‌ای من بود.

آقای خاص به کدام بازی اشاره دارد؟

به مانند فصل جاری، دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه‌نهایی فصل ۲۰۱۱/۱۲ نیز به هم برخورد کردند. بازی رفت در مونیخ با برتری ۲-۱ میزبان به اتمام رسید و در بازی برگشت نیز همین نتیجه رقم خورد، اما این بار به سود رئال مادرید. آرین روبن با گل خود در دقیقه ۲۷، بریس کریستیانو رونالدو در دقایق ابتدایی را بی‌اثر کرد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. در پنالتی‌ها، کریستیانو رونالدو، کاکا و سرخیو راموس به شکلی عجیب ضربات خود را از دست دادند و تنها ژابی آلونسو ماموریت خود را با موفقیت انجام داد. در سمت مقابل اما با وجود ناکامی تونی کروس در گل کردن پنالتی خود، داوید آلابا، ماریو گومز و باستین شواین اشتایگر دروازه ایکر کاسیاس را باز کردند تا شاگردان یوپ هاینکس صعود شیرینی به دیدار نهایی داشته باشند.

ناراحتی مورینیو از شکست رئال مادرید برابر بایرن مونیخ در ضربات پنالتی

 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • پرسپولیس با خستگی راه مقابل آلومینیوم!
  • عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم
  • عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم
  • ژوزه مورینیو: شکست رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ، بدترین شب دوران حرفه‌ای من بود
  • هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد: این وضع را تمام کن
  • پرسپولیس ۲۷۶۵ روز در حسرت شکست آلومینیوم!
  • پرسپولیس 2765 روز در حسرت شکست آلومینیوم!
  • طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!
  • جی اوسو دلیل نمایش ناامیدکننده مقابل برادرش در رسلمنیا 40 را فاش کرد/ اخبار WWE
  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!