Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@06:27:12 GMT

۵۳ هزار کامیون فرسوده ظرف ۳ سال نوسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۶۳۸۶

۵۳ هزار کامیون فرسوده ظرف ۳ سال نوسازی می‌شود

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمد اسلامی امروز، ششم خردادماه در مراسم آغاز طرح نوسازی ناوگان باری جاده‌ای اظهار داشت: این طرح به سیاست‌های کلی نظام و اجرای قانون نوسازی ناوگان پاسخ مناسبی است.

وی افزود: اولویت در این طرح، قشر رانندگان کامیون است، اشخاص حقیقی و حقوقی از امروز می‌توانند وارد سامانه شده و بر اساس آئین نامه طراحی شده، ثبت نام کرده و موارد را طی کنند تا نسبت به کاهش سن ناوگان که هم به فرسودگی رانندگان منجر شده و هم آلودگی محیط زیست و تصادفات جاده‌ای را در پی داشته، اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اولویت با کامیون‌های بالای ۵۰ سال سن است و تا کنون ۸۶۳ راننده که بیشترین میزان پیمایش داشته اند را انتخاب کرده ایم و می‌توانند به ایران خودرو دیزل مراجعه کنند تا مبادرت به دریافت خودروی نوسازی کنند.

وی گیریبکس این کامیون‌ها را برند بنز عنوان و اظهار کرد: از امروز ۴ گروه رو دعوت کرده ایم که به این طرح ملحق شوند اولاً سازندگان کامیون در داخل است که هزار دستگاه در هر سال به آنها تعلق می‌گیرد. دوم شرکت‌های حمل و نقل است که کسری ناوگان دارند و با احتمال لغو مجوز روبه رو هستند، سومین گروه، واردکنندگان خودرو هستند که از وزارت صمت مجوز دریافت کرده اند و چهارمین گروه هم اشخاص حقیقی هستند که امکان واردات ۱۰ دستگاه در سال را دارند.

اسلامی اعلام کرد: منشأ تأمین ارز باید حتماً به اطلاع بانک مرکزی برسد که موجبات ورود این ارز به بازار داخل فراهم نشود تا بتوانیم از منابع مالی آن مطمئن باشیم که صرفاً در بخش صنعت حمل و نقل سرمایه گذاری شود.

وی با بیان اینکه از سال ۸۸ تا کنون تنها ۲۴ هزار دستگاه ناوگان جاده‌ای نوسازی شده که در مقایسه با ۳۴۶ هزار دستگاه کامیون فعال در کشور فعال است، عدد بسیار کوچکی است؛ برا ما مهم است که کارخانه‌های داخلی ما در سال جهش تولید، افزایش تولید داشته باشند و ناوگان همزمان با توسعه جاده‌ها، نوسازی شود.

وزیر راه و شهرسازی نوسازی ناوگان را سبب ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی زیست محیطی دانست، و هدف از اجرای این طرح را نوسازی ۵۳ هزار دستگاه ظرف ۳ دانست و افزود: باید زودتر از ۳ سال این هدف محقق شده و متوسط سن ناوگان ۵ و نیم سال کاهش یابد.

اسلامی درباره کمبود استطاعت مالی برخی رانندگان یا مالکان کامیون‌های فرسوده که از ورود به این طرح عاجزند، گفت: این رانندگان می‌توانند با مشارکت شرکت‌های واردکننده یا به صورت مشارکت دو نفر راننده با هم وارد این طرح شوند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: نوسازی ناوگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای محمد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سهیلا رضایی گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تسهیل در نوسازی بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی را تدوین و پس از تصویب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان‌ها ابلاغ کرد.
وی افزود: این بسته‌های تشویقی مشوق‌های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده هستند که سازنده‌ها می‌توانند با استفاده از آن با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.
رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ شهرستان در محدوده شهر‌های تحت پوشش این اداره کل مورد هدف بازآفرینی شهری هستند که در شش شهرستان ذکر شده این طرح اجرا و در بقیه شهر‌ها نیز این طرح تعیین تکلیف شده است.
وی با بیان اینکه این مشوق‌های کالبدی براساس گروه‌بندی‌هایی مصوب شده‌اند، گفت: بر اساس شرایط بهره‌مندی و ضوابط تشویقی، این تقسیم‌بندی در چهار گروه انجام شده است.
رضایی ادامه داد: گروه اول شامل بازآفرینی یکپارچه در قالب بلوک شهری، گروه دوم نوسازی در مقیاس محور‌های اصلی محله‌ای و گروه سوم شامل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری می‌شود و گروه چهارم نیز نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع را در بر می‌گیرد.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها برای بهره‌مندی از این بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند