Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا آذرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت ۹۸ هزار و ۸۸۶ نفر در تاسیسات اقامتی استان ساکن شدند حال آنکه این رقم در جشن فطر سال گذشته دو میلیون و ۹۱۹ هزار و ۲۵۷ نفر بوده است.

وی اظهار داشت : آمار اعلامی بر اساس گردشگرانی است که در واحدهای اقامتی ثابت تحت پوشش این اداره کل، اقامت یافته اند و در این ارقام، مسافرانی که در منزل اقوام و یا ویلاهای شخصی سکنی گزیده اند، محاسبه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امسال امکان اقامت گردشگران در اقامتگاه های موقت شامل کمپ ها ، مدارس، سایر مراکز اقامتی اعم از میهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی، سالن های ورزشی و مانند آن به دلیل بیماری کرونا امکان نداشت و این موضوع دلیل کاهش چشمگیر آمار سفر گردشگران به گیلان است.
آذرپور افزود: در تعطیلات جشن فطر امسال فقط اقامتگاه های ثابت شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مجتمع گردشگری، بومگردی و خانه مسافرها طبق پروتکل بهداشتی سفر هوشمند امکان فعالیت داشته اند.
وی یادآور شد: تاسیسات گردشگری و اقامتی استان پس از گذران چندین ماه تعطیلات کرونایی، طی عید فطر پذیرای گردشگران شدند و دستورالعملی ویژه ای هم برای فعالیت در این ایام به آنان ابلاغ شده است.
وی با تاکید بر اینکه حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است، افزود: باتوجه به تعطیلات عید سعید فطر و افزایش حجم سفرها، پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه خدمات اقامتی و گردشگری با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و مدیریت هوشمند این سفرها انجام شده‌ است.
آذرپور با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ۱۱ بندی تاسیسات گردشگری گفت: در این دستورالعمل بر لزوم آمادگی کامل برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و رعایت دستورالعمل سفرهای هوشمند و پروتکل های بهداشتی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و بخشنامه های ابلاغی ستاد ملی کرونا تاکید شده است.  
این مسئول اظهار داشت: حفظ سلامتی گردشگران از اولویت های اصلی است و رعایت و اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا امری ضروری می باشد.
وی ادامه داد: بر این اساس؛ نظارت، بازدیدهای میدانی و کنترل مرتب این مراکز بیش از همیشه مورد اهتمام است.
آذرپور تصریح کرد: واحدهای پذیرایی، گردشگری نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌ها، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی هوشمند از روز گذشته همزمان با اتمام ماه مبارک رمضان مجاز به بازگشایی، ادامه فعالیت و ارائه خدمات به میهمانان و گردشگران شدند.
 استان گیلان دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.
 

برچسب‌ها عید سعید فطر ویروس کرونا گیلان جهانگردی پروندهٔ خبری تعطیلات عید فطر و نگرانی از شیوع کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر ویروس کرونا گیلان جهانگردی عید سعید فطر ویروس کرونا گیلان جهانگردی پروتکل های بهداشتی عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار

ولی جهانی در گفت و گو با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بازدید و بررسی‌های به عمل آمده از روستای فصلی کوی افسانه‌ای درفک، تعداد زیادی از کلبه‌های قدیمی با یک تا یک و نیم متر و ساخته شده از سنگ و گل و چوب باقی مشاهده شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری جنوب گیلان و منطقه درفک بیان کرد: با توجه به معماری بومی کلبه‌ها، اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان در نظر دارد این روستای فصلی را به عنوان یک روستای نوسنگی، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رساند.

جهانی تصریح کرد: در این راستا پرونده ثبتی این مجموعه در دست اقدام است تا در صورت امکان در مدت دو ماه با نقشه‌برداری، پلات برداری و تهیه گزارش مستند، این روستا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت شده و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور معرفی شود.

به گفته وی روستای فصلی درفک در طی سنوات گذشته، موقعیت خود را حفظ کرده است، یکی از جاذبه‌های این روستا دو استخر قدیمی است که دامداران منطقه شهرستان رودبار از آب آنها در بهار و تابستان استفاده می‌کنند و همچنین یخچال درفک که در زمستان پر از برف و در تابستان دارای یخ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، رستم مالشوران را از جذابیت‌های روستای درفک رودبار برشمرد و بیان کرد: هر ساله اواخر دوره شهریور ماه و اوایل پاییز معمولاً به رسم یاد بود یا به رسم قدیمی دامداران منطقه درفک، در استخر قدیمی که پر آب است، به شستشوی دام‌های خود می‌پردازند که این رسم ریشه در فرهنگ و تاریخ ۳۵۰۰ ساله گیلانیان دارد.

کد خبر 6097423

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد