Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا به بهانه امنیت ملی در امور داخلی دیگر کشور‌ها و منطقه هنگ کنگ مداخله می‌کند.

اخبار بین الملل-هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: آمریکا چند قانون در ارتباط با امنیت ملی دارد؟ اگر آمریکا می‌تواند به نام «امنیت ملی» تقریبا در مورد هر چیزی قانون داشته باشد، پس چرا چین نمی‌تواند قانونی برای جلوگیری از فعالیت‌های استقلال هنگ کنگ و دیگر جدایی طلبان افراطی در بخش‌های از قلمرو خود داشته باشد؟

این دیپلمات چینی همچنین در پیام دیگری اعلام کرد مقامات آمریکایی براساس اطلاعات غلط، اتهامات نادرست بسیاری علیه چین را مطرح کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهتر است آن‌ها پیش از اظهارنظر، به دقت (اظهاراتشان را) بررسی کنند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، نیز روز دوشنبه در گزارش روزانه خود گفت در صورت تداوم اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در تضعیف منافع پکن در هنگ‌کنگ، این کشور نیز اقدامات متقابلی انجام خواهد داد.

پیش از این واشنگتن درباره احتمال تحریم پکن بر سر قوانین «امنیت جدید ملی» در هنگ‌کنگ هشدار داد. دولت آمریکا سال گذشته در امور داخلی چین نیز مداخله کرد و برای حمایت از معترضان هنگ‌کنگی، لایحه «حقوق بشر و دموکراسی هنگ‌کنگ» را به تصویب رساند.

پکن نیز تلاش کرد قانونی با هدف استرداد مجرمان از هنگ‌کنگ تصویب کند که باعث ایجاد اعتراضات گسترده‌ای در این منطقه شد. در نهایت علیرغم تعلیق کاملِ این قانون، معترضان به بهانه استقلال کامل از چین به آشوب در خیابان‌های هنگ‌کنگ ادامه دادند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: چین آمریکا امنیت جنگ چین آمریکا امنیت ملی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین

بیش از ۳۰ سناتور آمریکایی طرح کاخ سفید برای پذیرش پناهجوی فلسطینی از غزه را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور دانستند؛ مخالفت گسترده جمهوری‌خواهان نشانگر رویکردی جدید برای حمله سیاسی به نامزدی بایدن پیش از برگزاری انتخابات آتی است.

دریافت 25 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • دانشجویان نشان دادند که نسبت به آنچه در جهان می گذرد، بی‌تفاوت نیستند
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند