Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود گذشت بیش از سه ماه از مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ بهروز هدایت، همچنان حکمی برای او صادر نشده است. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ ورزشی کشتی و وزنه برداری نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهروز هدایت نماینده وزن 87 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا بود که به خاطر اول شدن در جام بین المللی تختی در شیراز، صاحب دوبنده تیم ملی در این وزن شد و به هند رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او روز 29 بهمن بعد از یک دور استراحت و پیروزی نزدیک مقابل حریف ازبکستانی، در نیمه نهایی به مصاف کشتی گیر قرقیزستانی رفت و درحالیکه تا ثانیه‌های پایانی مسابقه، هفت بر صفر از حریف پیش بود، به داور اعلام کرد که از ناحیه زانو احساس درد می‌کند و از ادامه مسابقه انصراف داد. او در مسابقه رده بندی نیز حاضر نشد و با حذف امتیازاتش، تیم ملی با یک کشتی گیر کمتر موفق شد عنوان قهرمانی آسیا را به دست بیاورد.

در پی این شکست عجیب و سوالات و ابهاماتی که وجود داشت، فدراسیون کشتی رسما اعلام کرد که در حین مسابقات خبر مثبت بودن آزمایش دوپینگ او در رقابت‌های داخلی مثبت اعلام شده و از او خواسته شده که تن به شکست بدهد.

البته غیر از هدایت، در همان مقطع آزمایش دوپینگ سه کشتی گیر دیگر نیز مثبت اعلام شد که محرومیت آنها از سوی فدراسیون کشتی به اطلاع همه رسید اما در این لیست نامی از بهروز هدایت کشتی‌گیر جوان و مدعی وزن 87کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی نبود.

با وجود گذشت حدودا سه ماه و یک هفته از مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگش، هنوز حکمی برای این کشتی گیر صادر نشده و اینطور که پیداست همچنان پرونده‌اش در حال بررسی است.

روز 21 اردیبهشت در همین رابطه ستاد مبارزه با دوپینگ جلسه‌ای برای شنیدن دفاعیات بهروز هدایت داشت.

گفته می‌شود غیر از این فرنگی‌کار، آزمایش دوپینگ چند کشتی‌گیر دیگر نیز در مسابقات داخلی مثبت شده که فدراسیون کشتی پیش از این وعده داده است، نام کشتی‌گیر دوپینگی را بعد از طی مراحل قانونی و قطعیت دوپینگ‌شان اعلام خواهد کرد.

گودرزی: از کشتی سیر نشده بودم که مجبور به خداحافظی شدم/ بحث بر سر انتخابی تیم ملی همیشه وجود داشته است



انتهای پیام/

R1435/P/S3,29/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کشتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی کشتی آزمایش دوپینگ بهروز هدایت مثبت اعلام کشتی گیر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی

امید صادقی در ارتباط با طرح تحقیقاتی با عنوان «بررسی ارتباط بین مصرف گوجه و مصرف لای کوپن که ماده مؤثر آن است و سطح خونی لای کوپن با ریسک و خطر ابتلاء به سرطان» در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اثرات ضد سرطان گوجه به خاطر لای کوپن است که رنگدانه گوجه محسوب می‌شود و جزو آنتی اکسیدان‌ها است.

وی به اثر پیشگیری و درمان کننده گوجه بر انواع سرطان‌ها اشاره کرد و افزود: دریافت بالای لای کوپن در مصرف کنندگان نسبت به کسانی که مصرف پایین گوجه دارند، خطر ابتلاء به سرطان را کمتر می‌کند و هر ۱۰ واحد افزایش لای کوپن در بدن (در قالب مصرف گوجه) می‌تواند ۵ درصد خطر ابتلاء به سرطان را کاهش دهد.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: اثرپیشگیری گوجه بر ابتلاء به انواع سرطان، مورد بررسی قرار گرفت که مصرف آن، خطر سرطان ریه و پروستات را بهتر کاهش می‌دهد و جنبه پیشگیری از این دو سرطان را دارد.

وی اثر ضد سرطانی گوجه پخته را بیشتر از خام آن دانست و ادامه داد: مصرف گوجه عامل کاهش ابتلاء و مرگ و میر ناشی از سرطان می‌شود.

صادقی گفت: دراین مطالعه صرفاً اثر ضد سرطانی گوجه مورد بررسی قرار گرفت که در فاز بعدی مطالعه می‌شود که آیا اشکال مختلف گوجه مثل سس گوجه، رب گوجه یا سس کچاب و انواع مختلف محصولات حاصل از گوجه نیز اثر ضد سرطانی دارد؟

وی افزود: اثر بخشی مصرف یک تا دو گوجه در روز بر پیشگیری از سرطان در این مطالعه بدست آمده است، ضمناً مصرف زیاد گوجه عوارض خاصی بدنبال ندارد و تنها مصرف بیش از حد آن برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاص مثل رفلاکس معده هستند و عامل ترش کردن معده می‌شود، توصیه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در عصر حاضر با بروز بالای سرطان مواجهیم بنابراین ارتباط بین دریافت‌های غذایی و بروز سرطان باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6097137

دیگر خبرها

  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • ۲ دوپینگ جدید در کشتی پهلوانی!
  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • دعوت ‌نونهالان‌ خوزستانی به اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی
  • از گزینه هدایت ایران تا تبدیل به مدعی بهترین لیگ دنیا
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • قهرمانی کشتی‌گیر گلستانی در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور 
  • دعوت از ۲ کشتی گیر استان فارس به اردوی تیم ملی
  • دعوت از ۲ کشتی گیر فارس به اردوی تیم ملی