Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره برگزاری دادگاه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: با توجه سوابق نتانیاهو و پرونده سیاهش در بحث فساد مالی و رشوه خواری، به نظر می‌رسد که رویکرد‌هایی به ویژه از سوی احزاب چپ، برای تقابل با فساد مالی موجود در کابینه او وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر پرونده نتانیاهو بیش از ۶ سال است که در دادگاه عالی رژیم صهیونیستی مطرح است، اما هر بار با لابی صهیونیستی و مقامات واشنگتن به ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به شدت از سیاست‌های نتانیاهو دفاع شده و به همین دلیل پرونده‌های او به بایگانی رفته است.

هانی زاده با اشاره به رقابت «بنی گانتس» رئیس حزب سفید و آبی و نتانیاهو رئیس حزب لیکود، اظهار کرد: این رقابت باعث شد بار دیگر پرونده فساد مالی نتانیاهو مطرح شود؛ اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهد که احتمال برکناری بنیامین نتانیاهو و محکوم کردن خود و همسرش وجود دارد، اما ممکن است دادگاه برای ۲ سال حکم خود را به تعلیق در آورد.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: بنیامین نتانیاهو تنها برای یک دوره دو ساله به عنوان نخست وزیر انتخاب شده و پس از پایان دوره احتمال اینکه نتانیاهو و همسرش به زندان طولانی مدت محکوم شوند، وجود دارد؛ بنابراین فساد مالی او و همسرش به سطح بالایی رسیده و تمام نخبگان رژیم صهیونیستی بر این عقیده هستند که نتانیاهو در فساد مالی نسبت به تمام مقامات صهیونیستی سوء استفاده‌های زیادی داشته و فسادش به میلیون‌ها دلار می‌رسد؛ بنابراین محکومیت او حداقل در طول دو سال آینده حتمی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو فلسطین اشغالی معامله قرن فساد مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو خواهان طولانی‌شدن جنگ و گسترش آن در منطقه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۲۰۰ روز از آغاز جنگ در تحقق اهداف اعلامی خود ناکام بوده و شکست خورده است.

الهندی افزود: دشمن صهیونیست ناچار است در برابر این شکست راهبردی به روشی دیگر رفتار کند. اگر نیروهای اشغالگر در غزه بمانند یک جنگ فرسایشی در این باریکه رخ خواهد داد.رفح برای مقاومت با خان‌یونس یا شمال نوار غزه فرقی نخواهد داشت. ورود نیروهای اشغالگر به رفح بحران داخلی اشغالگران را حل نمی‌کند. نتانیاهو گزینه ورود نیروهایش به رفح را به عنوان تصویری از پیروزی مطرح می‌کند. نتانیاهو خواهان به درازاکشیده‌شدن جنگ و وقت‌کشی است و تلاش می‌کند جنگ منطقه‌ای رخ بدهد.

الهندی گفت: مقاومت در گفت‌وگوها از خود نرمش نشان داد، اما مشکل از موضع اشغالگران و آمریکا سرچشمه می‌گیرد. اشغالگران از هفتم اکتبر برای ارتکاب جنایت و تسلیح شهرک‌نشینان سواستفاده می‌کنند.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: سخن از کشور فلسطین آن چنان که در توافق اسلو آمده یک فریب بزرگ است. هیچ طرحی در خصوص برپایی کشور فلسطین وجود ندارد.

الهندی ادامه داد: مواضع کشورهای عربی در قبال غزه به یک شکل نیست. کمک‌ها در رفح موجود است، اما متاسفانه کشورهای عربی به دلیل مخالفت دشمن صهیونیست نمی‌توانند آن‌ها را وارد نوار غزه کنند.

کد خبر 6088121

دیگر خبرها

  • نشست اضطراری در تل آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • نتانیاهو خواهان طولانی‌شدن جنگ و گسترش آن در منطقه است
  • محکومیت مالی قطعی شمس آذر قزوین
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو