Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@07:28:12 GMT

ایمنی از کرونا 6 ماه بیشتر طول نمی کشد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۷۹۵۰

ایمنی از کرونا 6 ماه بیشتر طول نمی کشد

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، مطالعه‌ای که گروهی از دانشمندان در دانشگاه آمستردام هلند انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که به طور معمول مصونیت انسان از کووید ۱۹ تنها شش ماه طول می‌کشد و ویروس کرونا بعد از آن می‌تواند از مجاری مختلف وارد بدن انسان شود.

در این مطالعه ۱۰ مرد بالای ۳۵ سال مبتلا به ۴ نوع ویروس فصلی کرونا مورد بررسی قرار گرفتند تا میزان پادتن تولید شده در بدن آنها مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمایش روی این مردان در سنین ۲۷ تا ۴۰ سالگی و در فواصل سه یا شش ماه انجام شده است.

محققان با این مطالعه دریافتند که مدت ایمنی بدن افراد در برابر ویروس کرونا به شکل نگران‌کننده‌ای کاهش می‌یابد و مشاهده کردند که موارد ابتلا تا ۱۲ ماه بعد از ابتلای اولیه، شایع است و از ماه ششم به بعد سطح پادتن موجود در بدن بیمار به طرز چشمگیری کم می‌شود.

آنها با تأکید بر این که چهار نمونه ویروس کرونای انسانی آزمایش شده از نظر بیولوژیکی با هم متفاوتند و به غیر از ایجاد سرماخوردگی، هیچ چیز مشترکی ندارند، گفته‌اند: «با وجود این، به نظر می‌رسد در هر چهار نمونه، عمر ایمنی بدن نیز با از دست رفتن سریع پادتن‌ها کوتاه می‌شود.»

دانشمندان هلندی همچنین می‌گویند اگر کووید ۱۹ مانند دیگر نمونه‌های بیماری ناشی از ویروس کرونا به صورت فصلی عمل کند، احتمال دارد همان وضعیت از نظر کاهش پادتن و ایمنی بدن در مورد این بیماری نیز به وجود آید.

در مورد کووید ۱۹، کاهش ایمنی بدن و احتمال ابتلای مجدد همان مشکلی است که تا کنون مانع از کشف واکسن این بیماری شده است.

برخی کشورها قصد دارند برای پرهیز از آسیب‌های اقتصادی کرونا به افرادی که از کووید ۱۹ مصونیت یافته‌اند، «گذرنامه مصونیت» بدهند تا آنها بتوانند آزادانه سفر کنند، اما نتیجه این پژوهش جدید دانشمندان احتمالا باعث ایجاد تردید و بازنگری در این تصمیم دولت‌ها خواهد شد.

برخی بر این باورند که با ابتلای طبیعی مردم به کرونا و فراگیر شدن کووید ۱۹، نهایتا گونه‌ای مصونیت جمعی یا «گله‌ای» در برابر این بیماری ایجاد می‌شود، اما دانشمندان با مطالعه جدید خود به نتیجه دیگری رسیده‌اند. آنها می‌گویند: «از آنجا که ایمنی محافظتی بدن در برابر ویروس کرونا ۶ ماه پس از ابتلا به این ویروس از بین می‌رود، احتمال دستیابی به مصونیت جمعی در براب ابتلای طبیعی بسیار بعید به نظر می‌رسد.»

بنا بر گزارش‌های علمی دانشگاه «جان هاپکینز» در حال حاضر هیچ گونه درمان قطعی برای کرونا وجود ندارد. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در حال حاضر ۱۰ نمونه واکسن پیشنهادی کرونا در مرحله آزمایش بالینی و ۱۱۴ مورد دیگر در مرحله ارزیابی پیشابالینی قرار دارند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا ویروس کرونا ایمنی از کرونا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مصونیت به نظامیان آمریکایی درهای جهنم را باز می‌کند

به گزارش حوزه بین الملل خبر گزاری تقریب: ابوعلی العسکری، رئیس دفتر امنیتی در گردان‌های حزب‌الله عراق عصر دیروز جمعه با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود اظهار داشت: خدمات الحشد‌الشعبی به دولت و ملت مستلزم دفاع از آن و احترام به فرماندهان آن است.

وی تاکیدکرد: برکناری یا جایگزینی فرماندهان الحشد باید با تصمیمات داخلی انجام گیرد در غیر این صورت اشتباهی بزرگ تلقی می‌شود.

ابوعلی العسکری به دولت، چارچوب هماهنگی هشدار داد که در صورت اعطای مصونیت به نظامیان اشغالگر عراق، درهای جهنم به روی آنها باز خواهد شد.

وی گفت: نظامیان اشغالگر رفتار خود را تغییر نداده‌اند و حتی اظهارات آنها همچنان حکایت از فریبکاری برای به دست آوردن زمان و ماندن در این کشور دارد.

ابوعلی العسکری همچنین خاطرنشان کرد: کسانی که در زمینه جمع‌آوری اطلاعات فعالیت می‌کنند باید اسناد و اعترافاتی را ارائه دهند که تأیید می‌کند، اربیل یک لانه جاسوسی توطئه‌آمیز است که برای آسیب رساندن به امنیت عراق تلاش می‌کند و یک پایگاه پیشرفته رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

وی همچنین تاکیدکرد: ترور شهید سردار ابوباقر السعدی در نزدیکی منزل وی و در یک منطقه مسکونی و کشتن فرزندان ما، هزینه‌های زیادی دارد که باید پرداخت شود.

گفتنی است؛ ابوباقر السعدی، رهبر گردان‌های حزب‌الله عراق، معروف به «ابو باقر دیالی» در فوریه گذشته در تهاجم آمریکایی‌ها که یک خودروی غیرنظامی را در شرق بغداد، به شهادت رسید.
 

دیگر خبرها

  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۹ اسفند؛ ۱۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • ۲۸ اسفند در دنیای علم چه خبر؟
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • اکثر جریان‌های سیاسی در عراق خواهان بیرون کردن آمریکایی‌ها هستند
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید
  • کتائب حزب‌الله عراق: بغداد به آمریکایی‌ها مصونیت دهد، درهای جهنم گشوده می‌شود
  • اعطای مصونیت به نظامیان آمریکایی درهای جهنم را باز می‌کند