Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایمان طاهر معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از آذر ماه تا بهمن‌ماه سال گذشته ۲۴ هزار و ۷۹۲ نفر اقدام به ثبت نام برای طرح اقدام ملی کردند که هفت هزار نفر این افراد از بهارستان، ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از فولاد شهر، یک هزار و ۵۰۰ نفر از شهر جدید مجلسی و هفت هزار نفر از سایر نقاط استان بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایمان طاهر با بیان اینکه بعد از پالایش متقاضیان ۱۳ هزار و ۲۷۴ نفر انتخاب شدند، که این افراد کسانی بوده‌اند که هرگز از خانه‌های دولتی استفاده نکرده‌اند.

او گفت: متقاضیان واجد شرایط مرحله اول باید افتتاح حساب کنند و اگر برای کسی پیامکی مبنی بر حضور وی در دفاتر پیشخوان دولت ارسال شد، وی با حضور در این مراکز نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام می‌کند.

طاهر تصریح کرد: بعد از تکمیل اطلاعات و تأیید این اطلاعات افراد به بانک معرفی می‌شوند و برای آغاز ۳۰ تا ۴۰ میلیون برای شروع ساخت از متقاضیان اخذ شده و به مرور، متناسب با پیشرفت پروژه، مابقی هزینه از متقاضی دریافت می‌شود. این هزینه برای ساخت پروژه بوده و فعلاً هزینه زمین گرفته نمی‌شود.

او تاکید کرد: واحد‌های طرح اقدام ملی بین ۸۰ تا ۱۰۰ متر هستند که هر متقاضی با توجه به توان مالی خود بعد از رسیدن به مرحله سفت کاری می‌تواند متراژ واحد خود را تعیین کند، که پیش بینی شده است هزینه ساخت این واحد‌ها هر متر سه میلیون تومان باشد، که این موجب می‌شود شخص برای گرفتن این واحد‌ها مبلغی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان نیاز داشته باشد که ۱۰۰ میلیون این مبلغ تسهیلات دولت است و مابقی به مرور بعد از پرداخت ۴۰ میلیون تومان اولیه از شخص گرفته می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه سود تسهیلات دولت فعلاً ۱۸ درصد است، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی تلاش‌های مضاعفی را انجام داده است که سود این تسهیلات را کاهش دهد.

طاهر با بیان اینکه کارگزار طرح اقدام ملی، بنیاد مسکن است، گفت: قیمت نهایی این واحد‌ها مشخص و دقیق نیست، ولی با توجه به کارگزار بودن بنیاد مسکن مقرر شده که با بازرسی‌های دقیق و با تمام تلاش این پروژه با کمترین هزینه و متناسب با استاندارد‌ها ساخته شود و از همین الان نیز فراخوان برای پیمانکار‌ها داده شده است.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود کسانی که توان پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان در طول ۱۸ ماه ساخت پروژه را ندارد در این طرح شرکت نکند، زیرا در این صورت مشکل زیادی را برای خود و اداره راه و شهرسازی ایجاد می‌شود و این اشخاص باید منتظر طرح‌های دیگر از سمت دولت باشند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به این موضوع که واحد‌های طرح اقدام ملی به هیچ عنوان قابل واگذاری نیست، گفت: درخواست داریم اگر کسی خود قصد استفاده از این واحد‌ها را ندارد فریب دلالان را برای مبالغی پول نخورد. دلالان نیز باید بدانند طرح اقدام ملی، طرح خوبی برای سرمایه گذاری نیست، البته این طرح به حد کافی اقتصادی و به صرفه است، ولی برای سرمایه گذاری مناسب نیست.

طاهر ضمن تاکید بر اینکه مشکلاتی در تکمیل اطلاعات افراد متقاضی واجد شرایط با توجه به همه گیری بیماری کووید ۱۹ پیش آمده، ادامه داد: مقرر شده بود افراد متقاضی واجد شرایط اواخر بهمن‌ماه و در اسفندماه نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند که با توجه به شیوع ویروس کرونا این بحث به بعد از عید موکول شد و از هم اکنون تکمیل اطلاعات افراد متقاضی صورت می‌گیرد.

او خاطرنشان کرد: تکمیل پرونده تنها برای افرادی است که پیامک تأیید و آدرس پیشخوان دولتی برای آن‌ها ارسال شده، بنابراین از سایر افراد درخواست داریم که در دفاتر اعلامی حاضر نشوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اصفهان در خصوص لزوم احراز سکونت پنج ساله در شهر مورد نظر برای افراد واجد شرایط مرحله اول ثبت نام برای خانه دار شدن این افراد اظهار کرد: هر شخص بعد از حاضر شدن در دفاتر پیشخوان دولت باید پرونده احراز سکونت پنج ساله خود را داشته باشد که این موضوع از چند طریق انجام می‌شود. محل تولد یکی از اعضای خانواده در محل درخواستی، جواز کسب یکی از اعضای خانواده در شهر درخواستی، وجود سابقه بیمه در آن شهر، معرفی نامه محل تحصیل فرزند به مدت پنج سال و یا گواهی اشتغال به کار یکی از اعضای خانواده در دستگاه دولتی مواردی است که متقاضی باید حداقل یکی از آن‌ها را برای اخذ واحد مسکونی در شهر مورد نظر داشته باشد. در صورتی که فردی پرونده‌ای مبنی بر هیچکدام از شرایط فوق نداشته باشد، در شرایط فعلی نباید اقدام کند.

طاهر تصریح کرد: شروع عملیات ساخت منازل و واحد‌ها انجام شده است و حتی پروژه‌هایی وجود دارد که آماده تحویل است. اگر متقاضی آورده کاملی داشته باشد، می‌تواند در برخی شهر‌ها خانه خود را تحویل بگیرد، اما این شرایط در تمام نقاط استان وجود ندارد. همچنین در شهر‌هایی که منازل بیش از دو طبقه وجود ندارد آپارتمان ساخته نمی‌شود و به دو متقاضی پلاک داده می‌شود تا افراد با ۵۰ درصد تخفیف پروانه ساخت و ۵۰ درصد تخفیف نظام مهندسی خانه ویلایی دو طبقه بسازند و مشکلی برای بافت شهر‌ها ایجاد نشود.

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در برخی شهر‌ها اداره راه و شهرسازی خانه ویلایی می‌سازد و تحویل متقاضیان می‌دهد که این اتفاق در شهر‌های نائین و شهرضا رخ خواهد داد.

او با اشاره به آغاز مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی اضافه کرد: ۴۰ هزار نفر در مرحله دوم طرح اقدام ملی در استان اصفهان ثبت نام کرده‌اند که پیش بینی شده است ۱۰ هزار نفر از این افراد واجد شرایط باشند و در حال بررسی زمین‌هایی برای ساخت منازل مسکونی برای این افراد هستیم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تکمیل پرونده ثبت نام کنندگان مسکن ملی طرح اقدام ملی سود تسهیلات دولت تکمیل اطلاعات طرح اقدام ملی میلیون تومان استان اصفهان واحد ها واجد شرایط هزار نفر ثبت نام شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دهقان نیری با همراهی احمدیان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، دهقان طزرجانی، بخشدار گاریزات و تعدادی از اعضای شورای مسکن شهرستان از پروژه نهضت ملی مسکن در شهر بخ بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت این طرح قرار گرفت. 


دهقان نیری بر پیگیری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تفت برای شروع ساخت و ساز واحد‌های مسکونی در این سایت توسط متقاضیان تاکید کرد. 


تسریع در روند اجرای طرح تامین برق سایت نهضت ملی مسکن موضوع دیگری بود که فرماندار تفت به آن اشاره کرد. 


تسطیح مسیر‌های انتقال خط لوله آب در این سایت دیگر موضوعی بود که فرماندار تفت آن را از پیمانکار اجرای پروژه تامین آب سایت نهضت ملی مسکن شهر بخ را خواستار شد.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ