Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:48:34 GMT

فروش سالانه ۷۰ میلیارد ریال صنایع‌دستی در لرستان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۸۷۳۴

فروش سالانه ۷۰ میلیارد ریال صنایع‌دستی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از فروش سالانه ۷۰ میلیارد ریال صنایع‌دستی در استان خبر داد.

سید امین قاسمی امروز ششم خردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یک بازارچه بزرگ در مرکز استان و چند بازارچه موقت در دیگر شهرستان‌های استان، به‌منظور عرضه محصولات صنایع‌دستی هنرمندان استان بدون واسطه و به‌صورت مستقیم در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه که در دو سال اخیر به علت وقوع سیل و شیوع ویروس کرونا فروش چندان چشم‌گیری در استان اتفاق نیفتاده است، گفت: به‌طور معمول فروش نوروزی و ایام گردشگری در فصل تابستان در سطح استان قریب به ۷۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان میزان فروش صنایع‌دستی در نقاط مختلف استان را منوط به وضعیت اقتصادی و اجتماعی حاکم در محل دانست و افزود: بخش عمده‌ای از تولیدات عمده صنایع‌دستی روستایی و عشایری به‌صورت مشاغل خرد و خانگی است که بیشتر به‌صورت مصارف شخصی استفاده می‌شود و فقط مازاد آن به‌صورت مستقیم برای فروش عرضه می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: در استان نمایشگاه و بازارچه دائمی تولید و عرضه محصولات صنایع‌دستی استان در محوطه فرهنگی-تاریخی باغ گلستان خرم‌آباد در مجاورت قلعه زیبا و تاریخی فلک الافلاک به‌عنوان نماد و تبلوری از سه‌گانه میراث فرهنگی-صنایع دستی و گردشگری پویا، ‌ اولین بازارچه دائمی صنایع‌دستی استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های این اداره‌کل در توسعه بازارچه‌های فروش بیان کرد: خوشبختانه به‌منظور عرضه محصولات صنایع‌دستی هنرمندان استان، ۵ بازارچه در شهرستان‌های بروجرد، الیگودرز، دورود و نورآباد با کمک بخش خصوص به‌صورت بازارچه‌های خودگردان و موقت بدون واسطه و یا به‌صورت مستقیم در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صنایع دستی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی در جلسه مشترک اداره اوقاف و امور خیریه استان با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: عملی کردن تفاهم نامه مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در چند بحث تعریف شده که بحث اول مرمت و بازسازی بناهای تاریخی به خصوص مساجد تاریخی، امامزاده‌ها و… می‌باشد که در سطح استان وجود دارد و بالغ بر ۳۰۰ اثر نیز در این حوزه به ثبت ملی رسیده که امید است بتوانیم به صورت مشترک این آثار را مرمت و بازسازی کرده و تحویل مردم و گردشگران دهیم.

وی ادامه داد: بحث دوم برگزاری تورهای گردشگری مذهبی و تعریف مسیرهای گردشگری مذهبی استان است که با توجه به وجود چشم اندازهای مذهبی به ویژه امامزاده‌هایی که در استان وجود دارد بتوانیم این مسیرها و این تورها را به خوبی تعریف کرده و در اختیار گردشگران ورودی استان دهیم‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: بحث سوم راه اندازی موزه وقف، قرآن و کتابت استان آذربایجان شرقی است که برای اولین بار قرار است در سطح کشور انجام شود که با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان اوقاف و امور خیریه استان در محل مسجد کبود تا پایان تابستان سال جاری برنامه ریزی شده تا انجام شده و به پایان برسد.

حجت الاسلام حسینی همچنین پیگیر ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری بعنوان اولین باغ مزار ایران شد تا با ثبت آن هم موقوفه احیا شده و هم مجموعه برای گردشگری ایجاد گردد.

حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این جلسه افزود: مولدسازی و استفاده بهینه از بناهای تاریخی موقوفه استان یکی دیگر از موضوعات اساسی است که در این راستا بسته‌های سرمایه گذاری برای پروژه تاریخی استان تعریف شده که در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت تا تبدیل به یک کاربری‌های فرهنگی گردشگری مرتبط با موضوعات فعالیت حوزه همچون هتل بوتیک، رستوران‌های سنتی و مراکز عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی استان شوند در این خصوص مصوب شد تا ۵ پروژه از جمله کاروانسرای جمال آباد شهرستان میانه، کاروانسرای الخرج، حمام میلان و حمام شنب غازان به صورت مشترک تعریف بسته شود تا در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد.

کد خبر 6097646

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود