Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در تعطیلات عید سعید فطر امسال حدود هفت هزار نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی استان بازدید کردند.

امید قادری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به افزایش قابل توجه آمار گردشگران ورودی به استان در روزهای گذشته، اظهارکرد: طی این مدت شش هزار و 913 نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی و گردشگری استان بازدید داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در این مدت 30 درصد ظرفیت تخت‌‎های مراکز اقامتی استان همچون هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافرهای مجاز پُر بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: باتوجه به اینکه تا پیش از تعطیلات عید فطر ضریب اشغال تخت‌های مراکز اقامتی استان صفر بود، این آمار می‌تواند برای این مراکز امیدبخش باشد.

وی تاکید کرد: برآوردها نشان می‌دهد در این تعطیلات حدود 50 هزار خودرو غیربومی ورودی به استان داشتیم.

قادری در ادامه اعلام کرد: پیش از آغاز تعطیلات عید فطر تمام اقدامات و تدابیر لازم را برای ساماندهی گردشگران ورودی به استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تدارک دیده بودیم و نظارت‌های دقیقی بر فعالیت‌های مراکز اقامتی و پذیرایی داشتیم.

وی اضافه کرد: همچنین گندزدایی و ضدعفونی موزه‌ها و اماکن تاریخی و گردشگری استان هم در این مدت بصورت کامل انجام گرفت و اجازه انجام بازدیدهای گروهی را هم ندادیم تا شاهد افزایش شیوع بیماری کرونا با ورود گردشگران به استان نباشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به سفرهای هوشمند در شرایط کنونی، اضافه کرد: چندماهی است که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و نمی‌دانیم این بیماری تا چه زمانی تداوم خواهد داشت، لذا ضروری است روی مقوله سفرهای هوشمند که در آن پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا مورد توجه قرار گرفته، تمرکز کنیم.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اماکن تاریخی كرمانشاه استانی فرهنگی و هنری گردشگری استان اماکن تاریخی تعطیلات عید عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از موزه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رایگان شد

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و همچنین میلاد با سعادت هشتمین امام شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، بازدید از موزه حرم مطهر بانوی کرامت رایگان است.

همچنین زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام در دهه کرامت که از ۲۱ اردیبهشت ماه تا ۳۱ اردیبهشت ماه است می‌توانند به صورت نیم بها از موزه فاطمی در میدان آستانه بازدید کنند.

‏قرار است کاشی‌های قدیمی حرم امام رضا علیه السلام و برخی از آثار بسیار قدیمی از ضریح حضرت معصومه سلام الله علیها ‬ و نیز آثار قدیمی مفرغی چند هزار ساله دوران باستان برای نخستین بار در دهه کرامت امسال در این موزه به نمایش عموم در آید.

ساعت بازدید از موزه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها همه روزه به جز جمعه‌ها از ساعت ۸ صبح الی ۱۵:۳۰ عصر است.

گفتنی است موزه آستان مقدس فاطمی اولین موزه رسمی ایران است که در سال ۱۳۱۴ تأسیس شده و گنجینه‌هایی از آثار متعدد باستانی، تاریخی و هنری از ایران، اسلام، شهر مقدس قم و بارگاه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در آن با رویکرد محتوایی توحید محور به نمایش در آمده است.

کد خبر 6100143

دیگر خبرها

  • بازدید موزه فاطمی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) رایگان شد
  • بازدید از موزه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رایگان شد
  • بازدید از موزه فاطمی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) رایگان شد
  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه(س) رایگان شد
  • بازدید بیش از ۳۷ هزار نفر از نمایشگاه «بر فراز دشت»
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد