Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سرپرست وزارت صمت: سیاستگذاری‌های مرتبط با اصلاح ساز و کار‌های عرضه و تقاضای فولاد در جلسه آتی کمیته سیاستگذاری فولاد نهایی و به واسطه آن تقاضا‌های کاذب از معاملات فولاد حذف خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وزارت صمت، آقای حسین مدرس خیابانی در جلسه کمیته سیاستگذاری فولاد بر ضرورت مدیریت تقاضا‌های کاذب در بازار فولاد تاکید کرد و افزود: تقاضا‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی و به خصوص زنجیره تولید فولاد باید واقعی شده و تقاضای کاذب در بازار فولاد، حذف شود؛ ضمن اینکه بازار داخلی فولاد در قالب ساز و کار‌هایی که در کمیته فولاد اتخاذ می‌شود، مدیریت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: امسال کشور بیش از هر زمان دیگری، به تولید و صادرات زنجیره فولاد و ارز حاصل از صادرات آن نیاز داشته و در این رابطه وزارت صمت مصمم است تا علاوه بر ساماندهی بازار داخلی فولاد، زمینه را برای صادرات هر چه بیشتر محصولات معدنی فراهم آورد؛ ضمن اینکه این چتر حمایتی بر سر تولید و صادرات صنایع پایین دستی فولاد نیز گسترانده خواهد شد.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از اصلاح و بازنگری در سهمیه‌های بهین‌یاب خبر داد و گفت: به موازات مجموعه اقداماتی که در حوزه ساماندهی عرضه و تقاضا در بازار فولاد رخ خواهد داد، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز حلقه‌های نظارتی را بیشتر کرده و گزارش هفتگی انبار‌های کالایی و موجودی کارخانجات را تحت نظارت همه‌جانبه قرار خواهد داد.
مدرس خیابانی افزود: همه اجزای زنجیره فولاد باید از منافع صادرات بهره‌مند شوند و در عین حال، ارز حاصل از صادرات خود را نیز به کشور برگردانند.
وی با اشاره به ضرورت توجه هر چه بیشتر به صادرات زنجیره فولاد در سال 99 گفت: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمایت همه‌جانبه از صادرات زنجیره فولاد و تقویت همه بخش‌های این زنجیره به منظور افزایش سطح تولید و صادرات است؛ بنابراین هر تصمیمی که از سوی این وزارتخانه در سال جاری اتخاذ می‌شود، بر مبنای این اصل خواهد بود که تولید و صادرات فولاد کشور خدشه‌دار نشوند.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس، همه تلاش مجموعه سیاستگذاران در وزارت صمت آن است که تولید و صادرات زنجیره فولاد نسبت به سال 98 روند افزایشی داشته و آن بخشی از صادرات در زنجیره فولاد مورد توجه ویژه قرار گیرد که ارز حاصل از صادرات آن، به چرخه اقتصاد ملی کشور برمی شود.
وی ادامه داد: همه صادرکنندگان در جای جای زنجیره تولید فولاد، مکلف به بازگشت ارز حاصل از صادرات بوده و در این رابطه، معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در صدور مجوز‌های مرتبط با صادرات، آن دسته از تولیدکنندگانی را مورد حمایت قرار می‌دهد که ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصاد کشور برگردانده باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تقاضا کاذب فولاد صادرات زنجیره فولاد ارز حاصل از صادرات تولید و صادرات معدن و تجارت وزارت صنعت وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

به گزارش قدس آنلاین، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

وی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟