Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه یزد با تاکید بر اینکه شهر یزد نیازمند چند پارک اختصاصی و بزرگ برای ورزش و تفریح بانوان است، گفت: برخی به‌جای این‌که چنین فضاهایی در شهر ایجاد کنند به‌دنبال ترویج دوچرخه سواری بانوان در ملاء عام هستند. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی در دیدار با فرمانده و معاونین نیروی انتظامی استان یزد، با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا برخی از سودجویان سعی بر سوء‌استفاده از مشکلات پیش‌آمده برای مردم داشتند، اظهار داشت: در استان یزد هم شاهد برخی احتکارها و گران‌فروشی‌ها بودیم که خوشبختانه نیروی انتظامی در این زمینه خوب عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت وجود برنامه‌های فرهنگی در حوزه مباحث امنیتی ویژه افراد مختلف جامعه از سوی نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی باید در حوزه فرهنگ‌سازی هم ورود کند و به ویژه با استفاده از ظرفیت مدارس و انجمن اولیا و مربیان، در این حوزه ورود پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد به مشکلات و تصادفات موتورسیکلت‌ها در یزد اشاره کرد و افزود: متاسفانه در استان یزد تصادفات موتورسیکلت‌ها و کشته‌های آنها بسیار زیاد است و باید نسبت به آن برنامه‌ریزی لازمی داشته باشیم.

ناصری یزدی با بیان اینکه در هر جامعه‌ای سرمایه اصلی و با اهمیت نیروی انسانی  به ویژه جوانان هستند گفت: اکثریت رانندگان موتورسیکلت‌ها در استان یزد جوان هستند و تصادفات هم در بین آنها زیاد است.

امام جمعه یزد افزود:  علاوه بر موتورسیکلت‌سواران، تصادفات رانندگی با خودروها هم در استان یزد و کشور بالاست و سالانه چندین هزار نفر که عمدتا از بین جوانان هستند را در این تصادفات از دست می‌دهیم.

برگزاری جلسه هماهنگی مرحله پلی‌آف لیگ برتر تنیس روی میز بانوانخطر بیخ گوش لیگ برتر؛ لیگ‌های دسته اول و دوم بانوان انگلیس لغو شدآغاز لیگ برتر تکواندو بانوان با جام ایراندختتکواندو بانوان نیازمند برگزاری لیگی با ظرفیت جام نقش جهان در کنار جام کوثر

ناصری یزدی به افزایش تصادفات سال گذشته یزد نسبت به سال 97 گفت: برای اصلاح این روند باید با تقویت زیرساخت‌ها، موتورسواری را به دوچرخه‌سواری تبدیل کنیم و یا اینکه کارخانه‌های موتورسیکلت اقدام به تولید موتورسیکلت‌های سبک و برقی که سرعت بالایی نداشته باشند کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه این موتورسیکلت‌ها باید جایگزین موتورهای فعلی شود گفت: موتورهای تندرو  را باید از سطح جامعه جمع کنیم و یا اینکه برای استفاده از آن شرایطی در نظر بگیریم که همه نتوانند سوار آن شوند و دیگر شاهد این چنین تصادفاتی که عمدتا به دنبال حرکات نمایشی یا سرعت بالا صورت می‌پذیرد نباشیم.

ناصری یزدی توجه به ارتقای فرهنگ رانندگی در یزد و کشور را بسیار مهم دانست و گفت: ناامن بودن وسایل نقلیه یکی از بخش‌هایی است که عامل تصادفات می‌شود ولی قطعا یکی از مهمترین عوامل اصلی تصادفات در کشور، بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات است.

امام جمعه یزد به بحث دوچرخه سواری بانوان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه هیچ مخالفتی با ورزش بانوان وجود ندارد گفت: بارها و بارها به شورای شهر و شهرداری یزد تاکید کردیم که در نقاط مختلف شهر فضاهای اختصاصی ویژه ورزش، تفریح و دوچرخه سواری بانوان ایجاد کنند تا هم حرمت بانوان حفظ شود و هم بتوانند به راحتی اقدام به ورزش و دوچرخه سواری کنند.

وی افزود: این پارک‌های بانوان واقعا نیاز شهر یزد است ولی متاسفانه برخی افراد در بین مسئولان هستند که عمدا به جای اینکه نیاز بانوان به فضاهای تفریحی و رفاهی را برطرف کنند، به دنبال ترویج دوچرخه‌سواری بانوان در خیابان‌های شهر و در ملاعام هستند.

انتهای پیام/781/ ز

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس دوچرخه سواری بانوان نیروی انتظامی موتورسیکلت ها استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در نامه کیومرث هاشمی خطاب به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال آمده است: «همانطور که مطلعید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و همچنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و همچنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادار نماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم نموده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و همچنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تأکید نمایم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همانطور که بارها تأکید نموده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و همچنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث اینچنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمام تر پیگیری خواهد کرد.»

کد خبر 6096401

دیگر خبرها

  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول ورزشگاه تختی
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد