Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@07:44:29 GMT

آخرین وضعیت نفتکش ایرانی «فارست» در سواحل ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۹۸۸۸

آخرین وضعیت نفتکش ایرانی «فارست» در سواحل ونزوئلا

دومین نفتکش ایرانی اعزامی به ونزوئلا به نام 'فارست' امشب به محل تخلیه بار خود در سواحل ونزوئلا خواهد رسید.

به گزارش مشرق، دومین نفتکش ایرانی از ناوگان پنج فروندی اعزام شده به ونزوئلا به نام «فارست» که بامداد دیروز با سرعت ۱۴ گره دریایی به محدوده اسکورت وارد شده بود، بامداد امروز ۲۶ ماه می (ساعت ۰۰:۳۸ به وقت محلی) با عبور از آب‌های شمال «کاراکاس» در حال ورود به محدوده ساحل بندر «پانتا کاردین» (Punta Cardin) است و تا ساعاتی دیگر آماده آماده پهلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: حماسه نفتی امروز ایران پاسخ کدام کمک ونزوئلا در گذشته بود؟ ایران و ونزوئلا؛ از شکستن اعتصاب صنعت نفت تا بریدن حلقه تحریم

روز گذشته نیز اولین نفتکش ایرانی از ناوگان ۵ فروندی اعزام شده به ونزوئلا به نام «فورچون» به بندر «ال پالیتو» رسیده بود.

سومین نفتکش ایرانی به نام «فاکسون» نیز که هم اکنون با سرعت ۱۳.۵ گره دریایی در حال رسیدن به منطقه اسکورت است، طبق برنامه قرار است روز چهارشنبه ۲۷ می حدود ساعت ۱۴:۰۰ به وقت محلی (۲۲:۳۰ به وقت تهران) به موقعیت اسکورت وارد شود.

دو کشتی نفتکش دیگر به نام‌های «پتونیا» و «کلاول» نیز با پرچم ایران ضمن عبور از اقیانوس اطلس به سمت دریای کارائیب در حال حرکت هستند و بر اساس برنامه تعیین شده به سمت بنادر ونزوئلا ادامه مسیر خواهند داد.

محموله‌های یاد شده بر اساس گزارش شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها، طی فروردین‌ماه در بندر شهید رجائی بارگیری شده و از طریق کانال سوئز، تنگه جبل الطارق و اقیانوس اطلس به سمت ونزوئلا حرکت کرده است.

ورود نفتکش‌های ایرانی به آب‌های ساحلی ونزوئلا و اسکورت این شناورها از سوی ناوهای این کشور با توجه به تهدیدات آمریکا طی ده روز گذشته و تلاش برای ایجاد ممانعت از این اقدام، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی داشته و برخی از رسانه‌ها مانند «الرأی الیوم» از آن با عنوان «ایران بینی آمریکا را به خاک مالید» یاد کرده‌اند.

منبع: نورنیوز

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس تنگه جبل الطارق بندر شهید رجایی کاراکاس تهران کانال سوئز ایران آمریکا دریای کارائیب ونزوئلا مشرق نفتکش ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها

به نقل از خبرگزاری افه، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوز‌های ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهد‌های انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازار‌های بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهد‌های مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • (ویدیو) اسکورت عجیب ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ لشکرکشی وسط اتوبان!
  • اسکورت باورنکردنی ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ این یک لشکرکشی واقعی است! + ویدئو
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • کناره‌گیری مارک کلاتنبرگ از شغل جنجالی در ناتینگهام فارست
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • آخرین وضعیت ادرسون مورائس پس از آسیب دیدگی مقابل ناتینگهام فارست