Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دکتر «مایک رایان» مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت، سه شنبه اعلام کرد که جهان هم چنان در « میانه موج اول شیوع ویروس کرونا» قراردارد.

به گفته این مدیر سازمان جهانی بهداشت در برخی از مناطق جهان از  جمله آمریکای جنوبی و در جنوب آسیا ویروس کرونا در اوج شیوع خود قراردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند برای هفتمین روز متوالی شاهد جهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا بود. آمار مبتلایان ثبت شده به این ویروس از مرز ۱۴۵ هزار نفر گذشت و تاکنون بیماری کووید-۱۹ جان بیش از ۴۱۰۰ در این کشور را گرفته است.

اما هشدار مدیراجرایی سازمان بهداشت جهانی بیش از همه در ارتباط با گستردگی شیوع ویروس کرونا در برزیل بود.

آمار مبتلایان در این کشور افزایش چشم گیری در دو هفته گذشته داشته است. بیش از ۳۷۵ هزار نفر مبتلا به بیماری کووید-۱۹ ثبت شده است و برزیل پس از آمریکا دومین مورد مبتلایان به ویروس کرونا را دارد. آمار کشته شدگان در این کشور از مرز ۲۳۰۰۰ نفر در روز سه شنبه عبورکرد.

مدیراجرایی سازمان جهانی بهداشت به مقامات برزیل از جمله «ژاییر بولسونارو» رییس جمهور این کشور هشدار داد تا به سرعت محدودیت های قرنطینه را رفع نکنند.

 بولسونارو یکی از معدود رهبران جهان است که از همان اولین روزهای شیوع ویروس کرونا در جهان قدرت مرگبار و تبعات غیرقابل پیش بینی آن را جدی نگرفت. در حالی که شهرداران برخی از شهرهای بزرگ برزیل بدون توجه به سهل انگاری های دولت، قرنطینه های سخت را به اجرا گذاشته ند اما رهبر راستگرای افراطی برزیل هم چنان برطبل خود می کوبد.

مایک رایان در سخنان خود تاکید کرد که میزان بالای مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر نشان می دهد که هم چنان دولت باید فروشگاه های غیرضروری را بسته نگاه دارد و اجازه تردد و گردهمایی به شهروندان را ندهد.

به جز رییس جمهور برزیل برخی از رهبران مذهبی وشهرداران این کشور نیز مخالف قرنطینه شهروندان هستند و براین باورند که دلیل شیوع ویروس تجمعات مذهبی نیست.

در ریو دوژانیرو، شهردار «مارسلو کریولا» که خود یک اسقف «اوانجلیست»(پیروان مسیحیت انجلیلی) است «موسسات و کلیساهای مذهبی» را در ردیف « نیازمندیهای ضروری» افراد قرار داده تا متولیان و کشیش ها بتوانند این مکان ها را بازنگاه دارند و هم چنان با وجود خطرات فراوان گردهمایی گسترده ای در این شهر از سوی معتقدان برگزار می شود.


 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی، در روز جهانی مبارزه با مالاریا (۲۵ آوریل مصادف با ششم اردیبهشت)، از مالاریا به عنوان بیماری انگلی شایع در جهان نام برد و گفت: حذف و ریشه کنی مالاریا یکی از اهداف سازمان جهانی بهداشت است.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت شیوع مالاریا در ایران، گفت: این بیماری در سال‌های دور شیوع گسترده‌ای در کشور داشت، اما با بهبود وضعیت بهداشت در مناطق روستایی و آندمیک مالاریا و تلاش کارشناسان بهداشت محیط و شبکه‌های بهداشتی در سالیان اخیر تا آستانه ریشه کنی مالاریا پیش رفت.
به گفته طبرسی، روند ریشه کنی مالاریا در چند سال گذشته به علت همسایگی با کشور‌های مالاریا خیز در حاشیه جنوب شرقی کشور (افغانستان و پاکستان)، شیوع کرونا و اختصاص تمام ظرفیت شبکه‌های بهداشتی به کنترل کرونا دچار اختلال شد به نحوی که امسال آمار مبتلایان به مالاریا افزایش داشته است.
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت:در یک سال گذشته در برخی مناطق به خصوص مناطق جنوب شرقی، شاهد افزایش موارد ابتلا بودیم که وزارت بهداشت در تلاش است بیماری را در آن مناطق کنترل و ریشه کن کند.
انتقال بیماری فقط از طریق پشه آنوفل است و فرد به فرد صورت نمی‌گیرد. به این معنا که در مناطقی که این پشه وجود ندارد حتی اگر فرد مبتلا به مالاریا وجود داشته باشد بیماری منتقل نمی‌شود.
مناطق آندمیک مالاریا در ایران، محدود به استان‌های جنوب شرقی هم مرز با افغانستان و پاکستان است و شیوع و عدم کنترل مناسب مالاریا در این کشور‌ها و وجود مراودات با ایران باعث انتقال مالاریا در استان‌های جنوب شرقی کشور شده است.
افرادی که از مناطق غیرآندمیک به مناطق آندمیک مالاریا سفر می‌کنند باید نکات ایمنی و حفاظتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت کنند و با هماهنگی مراکز بهداشتی، داروی پیشگیری از ابتلا به مالاریا مصرف کنند.

دیگر خبرها

  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید