Web Analytics Made Easy - Statcounter

 استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: نه مردم و نه متولیان امر نباید از این آمارها و شاخص های مثبت دچار غرور شوند و همه چیز را در مورد کرونا تمام شده تلقی کرد بلکه باید با تکیه بر همین نقاط مثبت سعی در تقویت توفیق های حاصل شده و رفع ضعف ها و چالش های موجود دیگر در این راستا کرد.

حسین کلانتری امروز در ستاد استانی مدیریت کرونا در کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: با توجه به آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی سیر مبتلایان به کرونا در استان نزولی شده اما باز هم تاکید می کنیم این به معنای پایان کرونا نیست بلکه باید همچنان خود را در همزیستی با آن عادت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس گزارش های رسیده میانگین مبتلایان به کرونا در استان ظرف چهار هفته قبل با حدود 50درصد نسبت به ماه های قبل ( اسفند 98 و فروردین امسال) به 42 نفر کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: هم اینک دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها از جمله باشت و چرام که حتی در وضعیت هشدار و قرمز قرار داشتند ظرف این چهار هفته کمترین مورد مبتلا را داشته اند که در برخی شهرهای همچون باشت و سی سخت حتی یک مورد مثبت گزارش نشده است.

کلانتری عنوان کرد: البته این میزان کاهش و توفیق حاصل شده در سایه همراهی، همگامی و تعامل مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی ، همچنین افزایش میزان نظارت ها از سوی ستاد استانی کرونا ، تشکیل کارگروه های ویژه و نیز همکاری همه نهادها و دستگاه های متولی در ستاد استانی  بوده است.

وی ابراز داشت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شاخص بهبود یافتگان مبتلایان در این استان با 10 درصد بیش تر از میانگین کشوری بیش از 88درصد است.

کلانتری تصریح کرد: همچنین میزان کشندگی(فوتی) ناشی از بیماری کرونا در کشور 5.4 درصد و در استان کهگیلویه وبویراحمد 1.4 درصد است.

به گفته استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین میزان درصد مبتلایان به کرونا در این استان به ازای هر 100 هزار نفر کمتر از هشت صدوم درصد بوده در حالی که میانگین کشوری در این راستا حدود  481 صدم درصد به ازای این تعداد بوده است.

کلانتری با بیان اینکه هم اینک هیچ بیمار بدحال کرونایی در سطح بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری نیست و همواره این مهم یکی از شاخص های امیدوارکننده و برجسته در ستاد ملی مدیریت کرونا مطرح بوده ، گفت: میانگین درصد بهبود یافتگان در کشور حدود 78.2 و در کهگیلویه وبویراحمد نیز 88 درصد اعلام شده است.

به گفته کلانتری مجموع مراجعان به بیمارستان های استان از زمان بروز کرونا تاکنون 28 هزار نفر بوده که از این مجموع یک هزار و 553 نفر بستری که تاکنون یک هزار و 406 نفر از آنها نیز ترخیص شده اند.

از مجموع 48 بیمار بستری شده در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان 11 نفر کرونایی هستند.

کلانتری با اشاره به تدابیر و کارکرد قابل تحسین ستاد ملی کرونا و تدابیر ویژه دولت و شخص رئیس جمهوری در سایه هدایت ها و توصیه های داهیانه مقام معظم رهبری برای مدیریت بیماری پیچیده و مرگبار کرونا در طول بیش از سه ماه گذشته نیز گفت: دستاوردها و سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی اکنون دنیا و بسیاری از کشورهای پیشرفته و مدعی را شگفت زده کرده است.

وی تصریح کرد: هم اینک و بر اساس سیاست های راهبردی دولت برنامه ها و رویکردهای دوران پسا کرونا در سطح ملی و این استان آغاز شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد حسین کلانتری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد حسین کلانتری بهداشت و سلامت ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد حسین کلانتری بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت

آژانس مواد غذایی سازمان ملل‌متحد اعلام کرد که قیمت جهانی موادغذایی در ماه آوریل برای دومین ماه افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، شاخص قیمت جهانی آژانس موادغذایی سازمان ملل‌متحد در ماه آوریل برای دومین ماه متوالی افزایش یافت، زیرا افزایش قیمت گوشت و افزایش اندک روغن‌های گیاهی و غلات بر کاهش قند و محصولات لبنی غلبه کرد.

این آژانس در روز جمعه (۳ می) اعلام کرد که شاخص قیمت سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) در آوریل به طور متوسط ۱۱۹.۱ واحد بود که از ۱۱۸.۸ واحد ماه مارس افزایش داشت. با این حال، آمار فائو در آوریل ۷.۴ درصد کمتر از سطح سال قبل بود. این شاخص در ماه فوریه به پایین‌ترین حد خود در سه سال اخیر رسید زیرا قیمت موادغذایی همچنان از اوج رکورد در مارس ۲۰۲۲ و در آغاز درگیری روسیه و اوکراین صادرکننده محصولات کشاورزی ادامه داشت.

گوشت در ماه آوریل، با ۱.۶ درصد افزایش نسبت به ماه قبل، بیشترین افزایش قیمت را نشان داد. شاخص غلات فائو برای پایان‌دادن به افت سه ماهه افزایش یافت که به دلیل افزایش قیمت‌های صادراتی ذرت بود. قیمت روغن نباتی نیز بالاتر رفت و به دلیل قدرت در روغن آفتابگردان و کلزا، افزایش قیمت‌های قبلی را به بالاترین سطح ۱۳ ماهه رساند.

با توجه به بهبود چشم‌انداز عرضه جهانی، شاخص قند به شدت کاهش یافت و نسبت به ماه مارس ۴.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۴.۷ درصد کمتر از سطح سال قبل خود رسید. قیمت لبنیات کاهش یافت و به ۶ افزایش ماهانه متوالی پایان داد. در داده‌های جداگانه عرضه و تقاضای غلات، فائو برآورد خود را از تولید جهانی غلات در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ به ۲.۸۴۶ میلیارد تن از ۲.۸۴۱ میلیارد تن پیش‌بینی کرده بود که ۱.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت که به دلیل به‌روزرسانی ارقام میانمار و پاکستان بود.

آژانس پیش‌بینی خود را برای محصولات آتی و برای تولید جهانی گندم در سال ۲۰۲۴ از ۷۹۶ میلیون تن در ماه گذشته به ۷۹۱ میلیون تن کاهش داد که نشان‌دهنده کاهش بیشتر در کاشت گندم در اتحادیه اروپا از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، بود.

بر اساس گزارش رویترز، چشم‌انداز بازنگری شده تولید گندم در سال ۲۰۲۴ با این وجود حدود ۰.۵ درصد بالاتر از سطح سال قبل بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت نفت صعودی شد
  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • شدت و حجم باورنکردنی باران در کهگیلویه‌وبویراحمد | ویدئو