Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@02:57:26 GMT

تقابل نیروهای آمریکایی و روسیه در شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۰۲۱۲

به گزارش فارس، منابعی در میان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) امروز (سه شنبه) از تقابل نیروهای آمریکایی و روسی در شمال شرق سوریه خبر دادند.

به گفته این منابع به وبگاه العربی الجدید، این رخداد روز گذشته (دوشنبه) و در بزرگراه حلب به الحسکه (ام-۴) و پس از اعلام تأمین امنیت کامل بزرگراه به دست روسیه اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع بدون ذکر نام خود در بیان جزئیات این اتفاق گفتند که نیروهای آمریکایی در ورودی عربی شهرک «تل تمر» جلوی گشتی‌های روسیه را گرفتند و پس از آن درگیری کلامی بین نیروهای دو طرف رخ داد و روس‌ها مجبور به تغییر مسیر خود شدند.

طبق این گزارش، کاروان نظامیان روسی پیش از رو در رو شدن با گشتی‌های آمریکایی، در جریان بازگشایی بزرگراه «ام-۴» با هماهنگی ارتش سوریه و ترکیه مشارکت داشت.

تقابل نیروهای آمریکایی و روسی در مناطق تحت تسلط کردهای سوریه به خصوص در «تل تمر» و «قامشلی» بارها رخ داده است.

یک مسوول نظامی روس پیشتر گفته بود که بود که مقرر شده است گشتی‌های روس به جز روزهای جمعه، در بزرگراه ام-۴ گشت‌زنی داشته باشند تا مانع از هر گونه تنشی در این مسیر شوند.

منبع: الف

کلیدواژه: نیروهای آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع خبری از تداوم درگیری شدید میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین در روستای دیرالغصون واقع در شمال طولکرم در کرانه باختری خبر می‌دهند.

بامداد امروز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به روستای دیرالغصون واقع در شمال طولکرم در کرانه باختری یورش بردند و با مقاومت مبارزان فلسطینی مواجه شدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که این درگیری‌ها در پی محاصره یک خانه در این منطقه از سوی نظامیان صهیونیست به وقوع پیوسته است.

یک منبع وابسته به گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که مبارزانی که در داخل این خانه با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شده‌اند از مبارزان قسام هستند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز مدعی شدند که افراد محاصره‌شده در این خانه در نوامبر گذشته طی عملیاتی ضدصهیونیستی یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را به هلاکت رسانده‌اند.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که تک‌تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی به سوی شهروندان فلسطینی در دیرالغصون آتش گشوده‌اند.

بنا بر گزارش منابع خبری نظامیان صهیونیست خانه محاصره‌شده در روستای دیرالغصون را ویران کرده‌اند و در حال حاضر در حال تفتیش و بازرسی این خانه تخریب‌شده هستند، اما همزمان خبرهایی از درگیری شدید میان مبارزان فلسطینی و نظامیان صهیونیست مخابره می‌شود.

کد خبر 6096119

دیگر خبرها

  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری