Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس توافقات صورت گرفته میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجموعه وزارت نیرو و توانیر، با هدف پیک‌سایی در تابستان ۱۳۹۹ از ظرفیت شرکت‌های فعال در این حوزه استفاده خواهد شد.

بر این اساس در راستای آئین‌نامه پیک‌سایی تابستان ۱۳۹۹ شرکت توانیر، شرکت توزیع نیروی برق البرز در نظر دارد اطلاعات شرکت‌های خدمات مشاوره و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را که تجربه کاری در پروژه‌های مشاوره در خصوص کاهش پیک برق مشترکان برق را دارند، برای انجام خدمات اجرایی طرح افزایش مشارکت مشترکین برق خانگی و تجاری در کاهش پیک و پاسخگویی بار را دعوت به همکاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های متقاضی می‌‎توانند اسناد ارزیابی کیفی را با مراجعه به وب سایت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان البرز، توانیر و یا پایگاه ملی اطلاع‌رسانی مناقصات کشور دریافت کنند.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس آئین‌نامه طرح افزایش مشارکت مشترکین خانگی و تجاری در مدیریت بار توسط نهادهای تجمیع کننده پاسخگویی بار با هدف پیک‌سایی و کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی بار پیک تابستان ۱۳۹۹ تدوین و ابلاغ شده است.

برچسب هاانتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) ایران خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاوت قابل توجه میان ظرفیت تولید و مصرف در دو فصل زمستان و تابستان از ویژگی‌های مهم صنعت برق در کشور است که همین موضوع زمینه را برای تبادل برق با کشور ترکیه به عنوان یکی از همسایه‌های راهبردی کشور توجیه پذیر می‌کند و به گفته نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با توجه به ۹۰ هزار مگاوات نیروگاه نصب‌شده در کشور این فرصت وجود دارد تا از ظرفیت تولید برای صادرات در زمان‌های غیرپیک استفاده شود.

حمیدرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا، اظهار کرد: ۹۰ هزار مگاوات نیروگاه نصب‌شده در کشور وجود دارد و در زمان‌های غیرپیک می‌توان صادرات داشت. در زمستان مصرف برق کشور به ۴۰ هزار مگاوات می‌رسد.

نیاز به بهبود شبکه‌های توزیع برق برای افزایش صادرات

صالحی گفت: در تولید و چرخه توزیع برق، شرکت‌های ایرانی توانسته‌اند کمبود‌ها را جبران کنند و در بحث تبادل با کشور‌های دیگر نیاز است که بخشی از شبکه‌های توزیع بهبود یافته و خط انتقال ایجاد شود.

نیاز شبکه برق به ایجاد خطوط انتقال جدید در سمت کردستان عراق، پاکستان و افغانستان

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: خطوط انتقال جدیدی باید در سمت کردستان عراق، پاکستان و افغانستان ایجاد شود که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

وی ادامه داد: دولت منابع مالی چندانی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید ندارد و بخش خصوصی برای انجام سرمایه‌گذاری پیشنهاد انجام صادرات را مطرح کرده است.

صالحی عنوان کرد: البته صادرات انرژی اکنون در انحصار دولت است و این شرایط اجازه نمی‌دهد تا نواقص و کاستی‌های موجود در شبکه کاهش یابد. دولت باید در کنار شرایطی که خود دارد از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های صاحب ایده‌های نوین افزایش راندمان تولید را برای صادرات برق استفاده کند و این بخش امکان بالایی برای کمک به توسعه صادرات برق دارد.

ترکیه کانال صادرات برق ایران به اروپا

وی درباره الزام‌های قانونی برای صادرات برق، خاطرنشان کرد: ترکیه یکی از کشور‌های مهمی است که مصرف بالای برق دارد و علاوه بر صادرات برق به ترکیه می‌توان از وجود این کشور برای صادرات برق به اروپا استفاده کرد.

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: باید اراده ملی بر این موضوع شکل بگیرد که بسترسازی مناسبی برای ایجاد خطوط انتقال جدید صورت گیرد تا بتوان تهاتر یا صادرات برق را افزایش داد.

صالحی تصریح کرد: از سه کشور شمالی آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان واردات و به سه کشور عراق، پاکستان و افغانستان صادرات برق انجام می‌شود. همچنین با کشور ترکیه تبادل دوطرفه یعنی هم صادرات و هم واردات انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه صادرات برق تهدیدی برای مصرف داخلی نیست، گفت: بخشی از تولید برق کشور در زمستان به دلیل مازاد تولید صادر می‌شود. درقرارداد‌های فروش یا تهاتر برق با کشور‌های همسایه قید شده که در زمان‌های پیک مصرف یا مورد نیاز برق در داخل می‌تواند صادرات را کاهش داده یا متوقف کرد و اولویت تامین در داخل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • کدام فلفل‌ها از همه تندتر هستند؟
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟