Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@18:10:20 GMT

رئیس مجلس باید انقلابی و پاک‌دست باشد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۰۷۶۵

رئیس مجلس باید انقلابی و پاک‌دست باشد

منتخب مردم آبادان در مجلس یازدهم گفت: رئیس مجلس باید انقلابی بوده و از مدیریت جامع برخوردار باشد کار جمعی را در دستور کار قرار دهد

 سید محمد مولوی منتخب مردم آبادان،اروندکنار و چوئبده در مجلس یازدهم امب در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در آبادان در رابطه با شاخصه‌های مهم رئیس مجلس، اظهار کرد: ما هر کجا از نگاه رهبری فاصله گرفته‌ایم دچار آسیب‌هایی شدیم نمونه آن در بحث مجلس و سیاست‌های کلان قانون‌گذاری بوده که توسط مقام "معظم رهبری" بسیار روشنگرانه و متعالی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ولی متاسفانه تمام ۱۷ بند آن به جدیت دنبال نشد.

وی با بیان اینکه در دل این ۱۷ بند، مجلس و  قانون و متولیان آن تعریف شده اند، گفت: تا زمانی که قانون‌گذار در ذیل این سیاست‌های کلان قرار نگیرد مطمئنا هم در تدوین و هم در اجرا و تفسیر قانون ممکن است نواقص و کمبودهایی وجود داشته باشد.لذا برای این که قانون از انسجام دقیق و هوشمند برخوردار باشد اجزای مختلف اقتصادی، اجتماعی و نگاه تخصصی فقهی و دینی را شامل شود باید بتوان در ذیل آن سیاست‌ها تعریف شود.

مولوی با اشاره  به اینکه مجلس یازدهم در واقع اولین مجلس بعد از گام دوم مقام معظم رهبری است، افزود: یکی از بحث‌ها ریاست مجلس و اعضای هیئت رئیسه آن است اگر کسی را بخواهیم انتخاب کنیم باید دو ویژگی کلی را داشته باشد اول آنکه منویات رهبری و معیارهای قانون را بشناسد دوم آیین نامه‌های داخلی اسناد بالادستی و راهبردها را آشنا باشد.

منتخب مردم آبادان در مجلس عنوان کرد: رئیس مجلس باید انقلابی بوده و از مدیریت جامع برخوردار باشد کار جمعی را در دستور کار قرار دهد و دارای قدرت تعامل هدفمند و سازنده با سایر جریان‌های سیاسی باشد.تا بتواند از توان نماینده‌ها به خوبی استفاده کند، اهل تحلیل، سابقه مدیریت رفتار مجلسی داشته باشد، سطوح مختلف مدیریت را درک، وجاهت شخصیتی، مقبولیت عامه، اشرافیت راهبردی داشته و پاک دست باشد تا بتواند از ظرفیت‌ها موجود برای پیشبرد اهداف نظام استفاده کند.

مولوی گفت: پاک‌دست به این معنا که از لحاظ معنوی به گونه‌ای باشد که اسیر قدرت و منزلت نشود و مقام و جایگاهی و سایر موارد که توان نفوذ را دارند باعث تزلزل اراده وی نشوند تا  بتواند الزامات و اقدامات گام دوم و راهبردهای انقلاب را دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه مجلسی با این تفکر که می‌تواند جامعه را توسعه بدهد و  هدفمند حرکت کند نیاز است، افزود: باید رئیس مجلس از دانش و  منشی در خور شایسته صحن مجلس برخوردار باشد. صحن گردان خوبی در مجلس باشد و تسلط بر امور مجلس بسیار شرط است.


منتخب مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر چه اکثریت با اصولگراهاست، ولی باز رقابت در فضای انتخاباتی و هیئت رئیسه مجلس وجود دارد. انشاءالله این انتخاب  در راستای اعتلای نظام و انقلاب و معیشت مردم و در راستای مجلسی شفاف مقتدر و قوی باشد.

مولوی افزود: قطعا اگر رییس مجلس آرای اکثریت منتخبین را به دست بیاورد موفقیت و مقبولیتش هم از لحاظ خارجی و هم از لحاظ داخلی بیشتر خواهد بود انتخاب رییس مجلس با آرای بالاتر نشان دهنده تعامل  سازنده و تمایل گرایش‌های مختلف به سمت آن رئیس مجلس است هر چقدر رئیس‌مجلس آرای بالاتری داشته باشد قابلیت این را دارد که با جناح‌های مختلف تعامل سازنده برقرار کند و جامعه شاهد رنگارنگی از جناح‌های حزبی و فکری خواهد بود.

وی تعامل سازنده با گرایش  و احزاب مختلف نشان دهنده قدرت مدیریت و شخصیتی آن رئیس مجلس دانست و گفت: این به آن معناست است که رئیس منتخب توانسته است با هدف و راهبرد احزاب با گرایش‌های مختلف را در زیر یک چتر گرد هم جمع کند  و از لحاظ خارجی آرای بیشتر،اتحاد نظام و مشروعیت قانونی بیشتری آن رئیس مجلس منتخب را دارا خواهد بود.

مولوی در پایان افزود: این مجلس  با رویکردی که می‌بینیم راهی جز تلاش و موفقیت ندارد انشاالله نمایندگان مجلس در عمل و تصمیم گیری قوی  باشند اگر نمایندگان مجلس قوی باشند بالطبع مجلس قویتر خواهد بودو مجلس قوی به نظام قویتر کمک خواهد کرد.

انتهایی پیام /72058
 
 

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس معیشت مردم احزاب مقام معظم رهبری محمد مولوی آبادان انتخابات رئیس مجلس نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی رهبری منتخب مردم آبادان رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟

اخیرا کامران غضنفری که با لیست صبح امید(رائفی پور) جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است در یادداشتی که منتشر کرده، مدعی دادن وعده هایی از جنس وام و خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف شده است.

او در این یادداشت مدعی شده؛« یکی از اطرافیان جناب قالیباف، تلفنی از اینجانب برای دیداری در مجلس شورای اسلامی دعوت کرد. موضوع را که سوال کردم، گفتند که حضوری با هم صحبت خواهیم کرد. در زمان وعده کرده شده به طبقه دهم ساختمان شیخ فضل الله نوری رفتم. در آنجا به غیر از خود میزبان، دو نفر دیگر از نمایندگان منتخب شهرستان ها هم حضور داشتند. پس از احوالپرسی و بیان مقدماتی، متوجه شدم که موضوع اصلی، جلب نظر نمایندگان جدید برای ریاست آقای قالیباف می باشد. از بنده در مورد کمیسیونی که مایل به عضویت در آن هستم سوال کردند و هنگامی که گفتم کمیسیون مربوطه ظاهراً متقاضی زیاد دارد و احتمالاً نوبت به بنده نخواهد رسید، گفتند این چه حرفی است؟ چه کسی از شما شایسته تر! بعد هم لیست افرادی که اظهار تمایل برای عضویت در آن کمیسیون کرده بودند را یکی یکی می خواندند و می گفتند مثلاً آقای شماره یک را به کمیسیون الف می فرستیم، آقای شماره ۲ را به کمیسیون ب می فرستیم، آقای شماره ۳ را به کمیسیون ج می فرستیم و … یعنی که جای شما در این کمیسیون محفوظ است و دغدغه رفتن به آن کمیسیون را نداشته باشید و ما خودمان آن را حل خواهیم کرد!»

او سپس مدعی شده که بحث اعطای وام های چند صد میلیونی و خودرو نیز مطرح شد، و تاکید کرده؛« برداشت بنده از جلسه مذکور آن بود که با دادن وعده قرار گرفتن در کمیسیون مورد نظر، دادن وعده خودرو، وام و … قرار است نظر نمایندگان منتخب را نسبت به ریاست جناب قالیباف، جلب کنند. البته از یک ماه قبل نیز بنده از دوستان متعددی اخبار مشابهی را دریافت کرده بودم که با منتخبین شهرستان ها تماس گرفته می شود و آنها را به مجلس دعوت می کنند و با دادن وعده های مشابه، از آنان خواسته می شود که به ریاست ایشان رای بدهند.»

این ادعا اما آیا صحت دارد؟

حبیب‌زاده، منتخب مردم مرند در مجلس شورای اسلامی روایت کامران غضنفری از دیدار با یکی از مدیران مجلس را ناصحیح دانست و به تسنیم گفت: «من در آن جلسه مورد اشاره دکتر غضنفری بوده‌ام، به هیچ وجه بحثی درباره قول و وعده برای رأی دادن به ریاست مجلس نبوده و خلاف‌گویی است».

حبیب‌زاده که در این جلسه حاضر بوده، در ادامه به آنچه در این جلسه اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: « آنچه بوده توضیحات اینجانب درباره اعتقادم به مدیریت آقای قالیباف بوده که آقای غضنفری در این میان از آن مقام محترم اجرایی درخواست کرد که درباره عدم تصویب طرح صیانت و فضای مجازی از رئیس محترم مجلس سوال کند، من یک سرباز حضرت آقا و فردی بدون وابستگی به هیچ جریانی هستم و آقای غضنفری را هم فردی دلسوز دیدم اما روایت ایشان صحیح نیست».

این نماینده منتخب مجلس دوازدهم در پایان تصریح کرد: «در آن جلسه آن مسئول مربوطه از آقای غضنفری مدارکش را گرفت و کارهای کارت تردد ایشان به مجلس را برایش انجام داد و خیلی هم احترامش کرد و حرفهای وعده مالی و کمیسیون غیرواقعی هست، در آستانه آغاز کار مجلس دوازدهم بدون حاشیه ها باید دنبال خدمت بی منت به مردم و فداکاری برای انقلاب و مردم باشیم».

دیگر خبرها

  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • تکذیب صحبتهای غضنفری درباره‌ وعده مالی و کمیسیونها
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته