Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این بسته خبری از سرقت دیواره‌های صوتی پایتخت تا افزایش ۳۰ درصدی تولید پسماند در اراک و انتقال زباله‌های شهری چوار به سایت( هر دراز) را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

۱۲۰۰ تاکسی رفسنجان مجهز به کارت‌خوان می‌شود

محمدرضا سلمانی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان با اشاره به بحران شیوع کرونا و احتمال انتقال آن از طریق جابه‌جایی پول نقد گفت: نصب رایگان دستگاه کارت خوان بر روی هزار و ۲۰۰ تاکسی در این شهرستان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز برنامه‌های فرهنگی و هنری در ساحل آستارا

اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری آستارا در نوار ساحلی این شهرستان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برای استفاده گردشگران و مسافران آغاز شد.

لغو اجرای طرح ترافیک در تهران

غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران از اجرا نشدن طرح ترافیک و لغو تصمیم قبلی برای اجرای این طرح خبر داد.

فوت یک زن کپرنشین پس از تخریب کپر

غلامرضا شهبازی، مدیر اجراییات شهرداری کرمانشاه اعلام کرد: یک زن کپرنشین پس از تخریب کپر و انتقال به کمپ ترک اعتیاد «چشمه سفید» این شهر توسط مأموران شهرداری، جان خود را از دست داد.

شست‌وشوی بقاع متبرکه طی روزهای آینده انجام می‌شود

صدرالدین علی پور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از شست‌وشو و ضدعفونی هزار مسجد پایتخت توسط نیروهای این سازمان خبر داد.

افزایش ۳۰ درصدی تولید پسماند در اراک

حمیدرضا قناتی، سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: تولید پسماند یک ماه اخیر در این کلانشهر نسبت به فروردین‌ماه سال جاری تا حدود ۳۰ درصد افزایش یافت.

عمران شهری اروندکنار در گرو توجه به کارگر است

حمید وشاخی، شهردار اروندکنار گفت: مشکلات فعلی شهرداری اروندکنار نتیجه تصمیم‌گیری‌های یک شبانه‌روز نیست و نشان دهنده عدم برنامه‌ریزی بلند مدت و سیاستگذاری غلط در پیشینه شهرداری در جذب نیرو و بی انضباطی مالی است.

تخصیص اعتبار ۸۲ میلیاردی به شهرداری خرم آباد

محمد شریفی مقدم، شهردار خرم آباد اعتبار ۸۲ میلیاردی تخصیص یافته به این شهرداری را شفاف سازی کرد.

انتقال زباله‌های شهری چوار به سایت (هر دراز)

امین کریمی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایلام، گفت: زباله‌های شهری شهر چوار روزانه توسط شهرداری پس از جمع آوری به سایت هر دراز منتقل می‌شوند.

مهار دو آتش سوزی در مراتع شهرستان پلدختر

آیت فرخ پور، رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پلدختر از آتش‌سوزی در سطح وسیعی از مراتع منطقه "چل جایدر" این شهرستان خبر داد.

کد خبر 425503

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران بودجه و اعتبارات خرم آباد زباله های شهری آتش سوزی مراتع آتش سوزی پسماند شهري شهرداری اراک پروژه هاي عمراني ضدعفونی پایتخت شهرداري تهران شهرداری کرمانشاه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین از تخصیص ۴۳۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای اجرای طرح‌های حوزه آب این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، منصور ستوده بعدازظهر امروز -پنج‌شنبه ششم اردیبهشت- در جمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و سازمان‌های حوزه شهید بهشتی استان قزوین اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای یک شرکت ۱۰۰ درصد دولتی است و حاکمیت آب را در استان به عهده دارد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف این شرکت تأمین آب از طریق اجرای طرح‌های توسعه منابع آب از جمله احداث سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و خطوط آبرسانی است. مطالعات آبخوان دشت قزوین و همچنین حفظ و حراست از منابع آبی که شامل چاه‌ها، چشمه‌ها، قنوات، رودخانه‌ها و تأسیسات آبی می‌شود، از دیگر وظایف مهم و کلیدی شرکت آب منطقه‌ای به حساب می‌آید.

تکمیل آب‌رسانی از سد طالقان ۱۰ همت بودجه نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای قزوین با بیان اینکه چند طرح ملی مهم در استان توسط این شرکت در حال اجرا است، گفت: برای شمال و جنوب استان قزوین موضوع تأمین آب شرب و کشاورزی را برای افق ۲۰-۳۰ ساله ترسیم کرده‌ایم و امیدواریم با اجرای این طرح‌ها بتوانیم استان را در تأمین آب شرب بیمه کنیم.

ستوده ادامه داد: یکی از این طرح‌های مهم آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان است که اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است. فاز نخست این طرح با هدف تأمین آب شرب باکیفیت و پایدار برای شهرستان آبیک انجام شده و فاز دوم آن هم در دست اجرا قرار دارد.

وی از اتمام طرح ساخت سد مخزنی نهب خبر داد و گفت: سد شهید لشگری نهب پروژه دیگری است که با حجم مخزن ۱۲۰ میلیون مترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن در سال گذشته به اتمام رسیده و هم اکنون آماده افتتاح است.

دبیر شورای حفاظت از منابع آب استان قزوین با اشاره به وجود یک شبکه آبیاری مدرن در پایین‌دست این سد افزود: طول کانال اصلی این شبکه ۲۵ کیلومتر و طول کانالهای درجه یک و دوم آن ۹۰ کیلومتر است که ۷ کیلومتر ابتدایی کانال اصلی تکمیل و در حال بهره برداری است.

پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت سد بالاخانلو

ستوده همچنین به وضعیت احداث سد بالاخانلو اشاره کرد و گفت: سد بالاخانلو با ظرفیت ۳۸.۵ میلیون مترمکعب جهت تأمین بخشی از نیاز آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان نیز بر روی رودخانه حاجی عرب در دست احداث است، اعتبار مورد نیاز این طرح بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر نیز از پیشرفت فیزیکی حدود ۸۵ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده و مساعدت وزیر نیرو امسال ۴۳۵ میلیارد اعتبار نقدی برای پروژه‌های حوزه آب استان قزوین تخصیص داده شده است.

کد خبر 747912

دیگر خبرها

  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت